Permalänk
Medlem

Tangentbords kit

Hej!
Har funderat på att bygga mitt första tangentbord, har kollat lite om det finns några bra kit och hittat det här, vad tror ni om det, och vad behöver man köpa till?
Vet att man behöver köpa Keycaps och USB sladd, men är det något mer?

Tack på förhand

Permalänk
Inaktiv

@76FELIX:

Säkert helt ok, ser ut att vara ett GH60 Satan (som jag tycker är helt ok).

Är komplett förutom Lödkolv/lödstation/lödtenn/fluss och som du nämnde caps och sladd.

Ta en koll på Falbatech.pl , aliexpress och e-bay också, om du inte redan gjort det: kan nog finnas ngn enstaka dollar/euro att spara där (eller ivarje fall så får du med en sladd).

Permalänk
Medlem

@anon257891: ok, gh60 säger inte mig något, men lödkolv och sånt har jag

Permalänk
Medlem

@anon257891: sladd kostar inte många kronor på eBay eller så kanske jag hittar någon hemma

Permalänk
Medlem

@anon257891: är det värt dom extra £30 för en aluminium case, försöker att skära ner på kostnaderna så mycket som möjligt
Bet du ifall det är med stabelisers i det kittet?

Permalänk
Inaktiv

@76FELIX:
Du undrar om det är värt £30 extra, när du (kommer att) spendera £90 på något som inte fungerar bättre än ett vettigt membran-(vanligt) tangentbord för 50 SEK? Och du försöker skära ner på kostnaderna så mycket som möjligt? Låt bli att köpa köpa kittet: det minimerar kostnaden rejält.

Men vanligtvis ligger ett Alu-chassi på runt $100: avgör själv om det är värt det för något som inte tillför någon funktionalitet.

Ang. Stabs: Undrar du om jag kan läsa din länk bättre än du gör? Prova att klicka på den en gång till och läs vad som står på sid(f)an (alternativt: läs min förra post en gång till: "komplett förutom lödkolv/lödstation/lödtenn/fluss...")