LED ljusslinga RGB, flera slingor till 1 kontroll?

Permalänk

LED ljusslinga RGB, flera slingor till 1 kontroll?

Jag är sugen på att skaffa lite RBG ljus i lägenheten för att kunna skapa stämning efter tycke. Dimbar sådan är också en förutsättning. Det finns ju en jävla massa att välja bland men det som är problemet är att jag skulle vilja ha ett par olika slingor i samma rum, fast inte behöva ha 4st kontroller liggande. Finns det något sätt att synka ihop sådana här?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Ja det kan du, om du använder sådana som styrs ha Wifi, då kan du gruppera dem till att agera som en enhet.
MI light söker du på för att hitta sådant, finns lampor också.

http://s.aliexpress.com/ZnQbu2YZ

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Du får räkna lite på det tror jag. Mina kina rgb-slingor kunde maximalt sitta 5 meter i serie innan knepiga beteenden dök upp (det var också specat så). Däremot var det inga problem att köra två slingor parallellt. Så min ide är att:
Du bör kunna driva så mycket slinga som din 12V adapter orkar förse med ström.
Samt så länge som du inte kopplar för långa individuella slingor.

Permalänk
Medlem

Måste man har speciell ljusslinga till den eller skulle netonnets rgb slinga funka?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk

vill du ha flera och kunna styra allt via en app så säger jag bara philips hue!
visst d kostar men helt klart värt det,bytt ut all min belysning mot hue,slingor och lampor och styr allt via min ipad,klockrent

Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P

Permalänk
Skrivet av Sweex:

Ja det kan du, om du använder sådana som styrs ha Wifi, då kan du gruppera dem till att agera som en enhet.
MI light söker du på för att hitta sådant, finns lampor också.

http://s.aliexpress.com/ZnQbu2YZ

Skickades från m.sweclockers.com

Finns det något färdigt paket? Jag tänker det som man behöver för 1 kontroll och 4 (eller 2) slingor?

Skrivet av ARAGON_GVD:

vill du ha flera och kunna styra allt via en app så säger jag bara philips hue!
visst d kostar men helt klart värt det,bytt ut all min belysning mot hue,slingor och lampor och styr allt via min ipad,klockrent

Har kollat på HUE och är sugen på det. Det är väl egentligen det jag vill ha, men det är så jävla mycket pengar..

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Finns det något färdigt paket? Jag tänker det som man behöver för 1 kontroll och 4 (eller 2) slingor?

Här är ett färdigt paket:

https://www.aliexpress.com/item/20m-WIFI-mi-light-led-strip-l...

Tänk på att köpa till 4st 12v 5A power supplys

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Skrivet av TroNi:

Finns det något färdigt paket? Jag tänker det som man behöver för 1 kontroll och 4 (eller 2) slingor?

Har kollat på HUE och är sugen på det. Det är väl egentligen det jag vill ha, men det är så jävla mycket pengar..

fortfarande värt det jämfört me aliexpress skiten folk länkar ju,visst billig men kvaliten e ju meh.köper du hue har du mer möjligheter att utöka systemet och kunna få support här om nu nåt skulle strula ju.dyrt men värt som sagt.
varit en hel del kampanjer runt om nu så kika runt om dom inte fortfarande är aktiva

Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem
Skrivet av ARAGON_GVD:

fortfarande värt det jämfört me aliexpress skiten folk länkar ju,visst billig men kvaliten e ju meh.köper du hue har du mer möjligheter att utöka systemet och kunna få support här om nu nåt skulle strula ju.dyrt men värt som sagt.
varit en hel del kampanjer runt om nu så kika runt om dom inte fortfarande är aktiva

Utöka kan du göra med det jag länka också, men ja support maybe not. Men finns internet och priset är Fan så mycket bättre!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk

pris>kvalite

Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P