Permalänk
Medlem

Bredare A-knapp?

Hallå.

Köpte ett g213 och är ganska så nöjd förutom att jag av någon anledning placerar fingret som ska vara på A vid Wsad, på kanten på A-tangenten, alltså närmare Caps-lock.

Ungefär som att tangenterna är för nära varandra. I Vilket fall så får jag ont i fingret efter ett tag eftersom jag har fingret på kanten på A-tangenten. Skulle med andra ord velat haft en mindre Caps-lock och bredare a-tangent.

Antar samtidigt att det är en standardutformning så att alla tangentbord ser likadan ut, så jag vet inte varför jag får problem med det just nu.

Nån annan som har samma problem?

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

@saigon: Är antagligen att du har en "stepped" caps-lock. Och du är van vid en capslock som går "upphöjd hela vägen till A". Avstånden/storleken ser ut att vara standard (1,75U Capslock)

Antagligen är den "off-center" på stammen, men om den, mot förmodan, är centrerad kan du ju testa att vända den upp och ner (vrid 180grader i horisontalplanet).

Permalänk
Medlem

@anon257891:

Jo tangenten är "stepped". Och tyvärr gick det inte att vända den heller då den inte var centrerad under.

Måste nog ta mig till Elgiganten eller liknande och testa lite tangentbord. Annars får jag ändra till Wsqd eller något, men lite drygt det också.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

@saigon:
Annars kanske det kan funka om du monterar av det inbyggda handledstödet eller skaffar ett "riktigt" (dvs annat) handledsstöd, Men G213 har kanske ett fast, som inte går att plocka bort?

Kanske kan ändra på vinkeln på tangentbordet: Fäll ut, eller fäll in, fötterna? Placera brädan längre åt höger/vänster?