Logitech avtäcker spelmusen Prodigy G203

Permalänk
Melding Plague

Logitech avtäcker spelmusen Prodigy G203

Logitech har nu utannonserat det senaste tillskottet i sin Prodigy-serie, spelmusen Prodigy G203 Gaming Mouse.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Detta är samma som G102 som sålts på asiatiska marknaden bara ett tag nu.

Så kan lika gärna köpa ifrån ebay om man vill ha en billigare
Det finns dessutom i vit färg vilket är rätt nice.
Mer info http://www.overclock.net/t/1616323/sponsored-logitech-g102-ga...

Så ja, dom lanserar denna för väst och ökar såklart priset för oss

Sen om ni ska göra detta kanske ni ska visa alla andra möss som lanseras på CES.
Ex Roccats 3 uppdaterade möss.

Permalänk
Medlem

Undra när de ska inse att marknaden önskar en värdig ersättare till MX510/MX518/G400?

EDIT: Stavning

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Undra när de ska inse att marknadeb önskar en värdig ersättare till MX510/MX518/G400?

Ja, det är då min favoritmus genom tiderna.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Undra när de ska inse att marknadeb önskar en värdig ersättare till MX510/MX518/G400?

Jag tänkte svara -"köp en g400s bara", men dom jäklarna har ju slutat tillverka den, AVGÅ ALLA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Undra när de ska inse att marknadeb önskar en värdig ersättare till MX510/MX518/G400?

G403 är väl hyfsat nära den beskrivningen?

(Jag gick från G400, och Köpte Logitech G Pro istället för G403, men är osäker på om kanske G403 kanske hade passat mig bättre ändå...)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

G403 är väl hyfsat nära den beskrivningen?

(Jag gick från G400, och Köpte Logitech G Pro istället för G403, men är osäker på om kanske G403 kanske hade passat mig bättre ändå...)

G403 har jag helt missat, har själv köpt en G502 som jag är hyfsat nöjd med, lite för smal plats för tummen bara.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Köpte just G403 wireless och måste säga att det är den första trådlösa musen jag är nöjd med, inte perfekt för claw grip men funkar så bra i övrigt att jag kör med denna både hemma och på jobb.
Vore jag ute efter en trådbunden mus skulle jag absolut testat G203.

Permalänk
Skrivet av Litenskit:

Undra när de ska inse att marknadeb önskar en värdig ersättare till MX510/MX518/G400?

Den närmaste nu är väl G402, problemet med den är den horribelt tunga och hårda kabeln som får rörelser att verka osmidiga. Jag har kvar en G400 men använder för tillfället en G403 wireless. Men .. tycker Logitech släpper alldeles för många möss. Varför skulle man behöva G303, G302, G402, G502 RGB/non-RGB och sen vidare till G403 och nu G203.. jag ser inte ens G403 eller G203 som uppgraderingar, och jag har inte ens rört på alla andra wireless möss eller mmo/moba flerknapps möss de har som t.ex. G600

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av Roger W:

G403 är väl hyfsat nära den beskrivningen?

(Jag gick från G400, och Köpte Logitech G Pro istället för G403, men är osäker på om kanske G403 kanske hade passat mig bättre ändå...)

Jag använder en wireless G403, är nöjd med den, men greppet är inte likadant som på gamla G400 eller MX518

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Undra när de ska inse att marknaden önskar en värdig ersättare till MX510/MX518/G400?

EDIT: Stavning

G400 är allt en mus behöver vara. Sedan går det väl att ta det ett steg längre. Jag hade gärna behållit g500 om den inte varit galen i sensorn och mushjulet hade fungerat rätt... Bytte till g400 och sparade 350 spänn, och logitech räddade sitt den den gången. Razer däremot... Betala mycket, få mycket skit...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Jag älskar min G602! Trådlös <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Undra när de ska inse att marknaden önskar en värdig ersättare till MX510/MX518/G400?

EDIT: Stavning

Precis, jag hade mx518 och kört på G400s i 4-5 år nu.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Undra när de ska inse att marknaden önskar en värdig ersättare till MX510/MX518/G400?

EDIT: Stavning

Logitech prodidy g403 är en ersättare till dom. Tycker att passformen är rätt lika fast viktfördelningen är något annorlunda. Iofs har jag den trådlösa varianten..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk

RX250 funkar säkert minst lika bra

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem

Ser exakt ut som Pro musen? Vad är skillnaden, sensorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Logitech prodidy g403 är en ersättare till dom. Tycker att passformen är rätt lika fast viktfördelningen är något annorlunda. Iofs har jag den trådlösa varianten..

Skickades från m.sweclockers.com

Blir ju ingen fullgod ersättare när den har 6 knappar mot tidigare 8.

Permalänk
Medlem

har en g303 är den ja har rent specifikations mässigt efter?för måste ha en ny. ungen har bänt i kabeln så den har börjat glappa tror han har bitit där med, trots brajdad kabel.

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

har en g303 är den ja har rent specifikations mässigt efter?för måste ha en ny. ungen har bänt i kabeln så den har börjat glappa tror han har bitit där med, trots brajdad kabel.

G303 har en riktigt bra sensor. Vill minnas skillnaden mellan sensorn i G303 vs nyare G403 mfl är mycket marginell, men har inte detaljerna i huvudet.
Många gillar dock inte formen på G303... Så trivdes du med den och kan få tag i den för rätt pengar så är den antagligen mer prisvärd än de nya G403 mfl (men är antagligen en bra idé att provklämma lite på de nya mössen först)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

G303 har en riktigt bra sensor. Vill minnas skillnaden mellan sensorn i G303 vs nyare G403 mfl är mycket marginell, men har inte detaljerna i huvudet.
Många gillar dock inte formen på G303... Så trivdes du med den och kan få tag i den för rätt pengar så är den antagligen mer prisvärd än de nya G403 mfl (men är antagligen en bra idé att provklämma lite på de nya mössen först)

Det är samma 3366 sensor.

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan450:

Det är samma 3366 sensor.

Haha så var det tydligen
Jag fick för mig den kanske hade en 3361 eller nått sånt. Vet inte vad jag fått det ifrån.
Mao är G303 fortfarande ett mycket bra val, OM man trivs med formen.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.