Sublime Text 3 Autocompletion konstig

Permalänk
Medlem

Sublime Text 3 Autocompletion konstig

Hej!

Det är så att autocompletion inte fungerar som det ska för mig. Det visar i princip allt som det inte ska. Ibland så visar det nästan alla bokstäver som finns i filen, alla variabler osv. Det visar inte moduler och liknande.

Till exempel om jag vill använda login() från paketet github3, så kommer det inte upp, jag måste skriva det själv och allting därefter. Detsamma gäller om det finns parametrar. Istället dyker alla variabler upp, beroende på var jag är i filen och skriver kommer även alla bokstäver upp.

Är det felkonfiguration någonstans?

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Kan det vara paket som du har laddat hem som krockar med varandra?

Väljer den rätt syntax för filen under View > Syntax?

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Kan det vara paket som du har laddat hem som krockar med varandra?

Väljer den rätt syntax för filen under View > Syntax?

Provade avaktivera alla paket, syntax var inställt på python. Märkte dock att Sublime inte använde min virtual env av någon anledning, så jag provade installera github3.py globalt. Då fungerade det normalt.

Kan tillägga att jag använt PyCharm innan, så vissa funktioner kanske är specifika till det som jag är för van med.

Nu har jag dock ett nytt problem, jag kan inte nå objekt genom variabler. Till exempel:

auth = github3.login(username=username, token=token) rlist = auth.search_repositories()

I PyCharm fungerar det som det ska, men inte i Sublime.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av oTiuZ:

Provade avaktivera alla paket, syntax var inställt på python. Märkte dock att Sublime inte använde min virtual env av någon anledning, så jag provade installera github3.py globalt. Då fungerade det normalt.

Kan tillägga att jag använt PyCharm innan, så vissa funktioner kanske är specifika till det som jag är för van med.

Nu har jag dock ett nytt problem, jag kan inte nå objekt genom variabler. Till exempel:

auth = github3.login(username=username, token=token) rlist = auth.search_repositories()

I PyCharm fungerar det som det ska, men inte i Sublime.

PyCharm är ett IDE, Sublime Text är en texteditor med plugins. Tippar på att det saknas plugin som kan bemästra den funktionen.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Autocompletion har nu löst sig, delvist. Men nu har jag ett problem som inte märktes förut. Jag kan inte importera lokala filer? Filerna ligger i en mapp "modules", det står bara att det inte finns någon modul kallad "modules".

Måste man lägga till mappen manuellt för projektet?

EDIT: Löst sig!

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro