Permalänk
Medlem

Diablo 3 säsong 9

Vet att Diablo 3 säsongerna inte är så populära här längre, men för oss som fortfarande gillar det så börjar det imorgon
06-01-2017 kl 17:00.

Vilken class ska ni köra? Vad tycker ni om ''Game-Event'' som varar Januari ut?

Permalänk
Medlem

Vad är det för game event? Jag kommer köra säsong 9 iaf, det blir väl som vanligt att man grottar ner sig någon eller några veckor innan man tröttnar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blir att gå tillbaka till min käre Monk denna säsong. Eventet är genomkört och var helt ok.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Har svårt att se varför jag ska återvända till D3 tyvärr. Eventuellt med Necromancern, samtidigt som att det behöver vara mer än bara karaktären för att det ska vara värt att köpa det. Hoppas på att de gömt en expansion i det och överraskar oss senare, men med tanke på att D3 verkar mer eller mindre nedlagt från Blizzards sida i form av resurser är det väl ett tafatt försök att få folk att hålla ut tills D4 som kanske kommer 2018.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd

En av huvudorsakerna till att köra season för mig var att få en extra stash tab, men nu när jag har alla som går att få redan så skippar jag nog season 9.

Ska in och testa eventet non-season dock, inte hunnit med det än.

Permalänk

Funderar på att åter köra en thunderwiz, verkar roliga, dock så körde jag wiz s8, så blir nog kanske en barb eller kanske DH

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

Återkommer vid varje ny säsong. Försöker dock inte ta mig in på någon topplista, utan spelar bara för att det är kul då och då

Permalänk
Medlem

Har varit någon säsong sedan jag körde sist, men jag ska köra lite nu, mestadels pga anniversary eventet.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Eptk: Okej! Har själv inte kört igenom det än, väntar tills imorgon. Hittade man något speciellt?:)

Permalänk
Medlem

@GoldenFan: Ok har själv tänkt att jag skulle ge mig på thunderwiz men vet inte om jag kommer komma så långt då jag är helt kass med Wizard. Har tittat igenom Rhykker's thunder build för 2.4.3 och han säger själv att den är svår spelad.
https://www.youtube.com/watch?v=n3UcsaE7dbs

Permalänk
Medlem

Blir Monk för mig tror jag. Lirat WD i 4 säsonger nu så känns som att jag behöver nått nytt!

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Skrivet av Loozie:

@GoldenFan: Ok har själv tänkt att jag skulle ge mig på thunderwiz men vet inte om jag kommer komma så långt då jag är helt kass med Wizard. Har tittat igenom Rhykker's thunder build för 2.4.3 och han säger själv att den är svår spelad.
https://www.youtube.com/watch?v=n3UcsaE7dbs

Ja, därifrån jag fick iden också, kul med något nytt Blir nog lätt när man väl är van

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

vi är några som har börjat också. Level 44-46 nu typ. Däremot upplever vi att diablo 3 laggar satan sedan den senaste patchen?

Permalänk

@trexake: Kör spelet i 32bit så fixar det sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodsbane:

@trexake: Kör spelet i 32bit så fixar det sig

Är detta något generellt sedan senaste patchen? Känns jävligt muggigt att köra i 32bit för lagget.

Permalänk

@trexake: Vet inte riktigt något måste vara buggat med 64bit, sätta på 32bit funkade för mig och 4 andra polare

Permalänk
Medlem

Om det är någon som kommit igång ordentligt och skulle känna sig schysst så tar jag gärna emot lite boosting!

Johnnyponken#2571

Permalänk
Medlem

spelet drar sjukt mycket ram och vram på 64bits, vilket iof är bra men jag tycker inte det funkar bättre snarare sämre, inte ens gta v laggar så här mycket o diablo3 kan knappast vara mer krävande bara sämre kodat.

Permalänk

Fan vad wwbarb slår hårt nu när dom ändrat setbonus :):)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Skrivet av trexake:

vi är några som har börjat också. Level 44-46 nu typ. Däremot upplever vi att diablo 3 laggar satan sedan den senaste patchen?

lagga som satan för mig med, försökte dra ner inställningarna men inget hjälpte. Läste på lite, verkar som att man måste gå ur alla community chatter för att det ska sluta. Har dock inte testa sen jag prova 64-bitars klienten.

Visa signatur

Meep meep! Frwl!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tonasty4u:

Fan vad wwbarb slår hårt nu när dom ändrat setbonus :):)

Skickades från m.sweclockers.com

men hur klarar man sig i högsta rifts, överlever man ens?

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

men hur klarar man sig i högsta rifts, överlever man ens?

Ja det är lite lotto, helt plötsligt stendör man. Jag Speedfarmar t12, det gäller dock att röra på sig för stillastående så har jag ca 10m tuffhet. Tydligen så har en wwbarb pressat gr90 på nonseason

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Någon som fortfarande spelar HC?

Tyckte det ekade väldigt tomt i Sweclockers-communityt.

Körde Grift60 själv för ett tag sen men var lite läskigt då jag bara hittat en unity ännu på mina 550 paragons.. Den var det dessutom inte ens jag som hittade, fick den av polarn jag spelar med...

I grupp av 3 har jag lyckats tagit mig till 66. Men man är ju lite för feg för att puscha hårdare. Kanske inte bästa kompen heller. Innas-munk, Lashing tail strike munk och en hammardin.

Men inte så många som lirar i kompisgänget

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Har lirat en del denna säsong faktiskt, mycket pga Darkening of Tristram eventet. Gilla det starkt faktiskt, även om det inte var så värst långt.

Har lirat FB-Archon wizard initiellt eftersom det var setet som gavs ut. Har nu bytt till Vyr'Rasha-Manald Heal och tycker det är skitkul. Fick en ancient Pig Sticker idag precis innan jag slutade som jag ser fram emot att testa till veckan då det tydligen är BIS för min build. Passerade andra brytpunkten på attackspeed med råge med nya vapnet men även när jag bytte till Lacunis på armarna så når jag inte upp till den sista så vettetusan om det ens är möjligt utan perfekta ringar. Saknar IAS på MH och vettetusan om det är värt att bli ännu mer squishy genom att i framtiden köra lacunis alltså, känns som att det redan är omöjligt att överleva...

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk

Har något nytt hänt med DH under de senaste säsongerna? UE/Multishot var kul att lira med för någon säsong sedan minns jag. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av BarFightBill:

Har något nytt hänt med DH under de senaste säsongerna? UE/Multishot var kul att lira med för någon säsong sedan minns jag. ^^

I stort sett det enda som ändras mellan säsongerna är det starter set man får. T.ex så är det Thorns-setet för Crusaders nu.

Permalänk
Medlem

Har spelat lite denna säsongen, första gången jag kört sen jag klarade storyn för RoS i princip. Lyckades nå gr69 med fb archon wiz, har all gear men kommer inte vidare. Antar att man måste farma ancients och uppa sin gear med höglevlade gems nu, verkar lagom trist.

Dessutom har jag besvär med mitt grafikkort, drivrutinerna kraschar emellanåt och oftast startar de om utan att spelet också kraschar. Nån annan med AMD-kort som har samma besvär? Vet inte om det är W7s TDR, drivrutiner, grafikkort eller nåt annat som jävlas.

Skickades från m.sweclockers.com

stavning
Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Jag testade att levla upp 5 st gem of ease till level 25. Satte in det i ett ancient one hand svärd och gjorde 2x cains och 2x bors till level requirement 1. RoR i canai's cube.

Körde från level 1 på master, på första riften gick jag upp 40 levlar. Helt sinnessjukt!
2 rifter => level 54.

Skulle även kunna fixa till ringen loerics för att få en del till.

Season 9 hardcore.

Permalänk
Medlem

Tog GR70 duo igår (spelar i princip bara duo eftersom sambon också spelar) på ~6 minuter, känns som att vi troligen kan pusha lite högre framöver.

Har gjort mina första augments någonsin den här säsongen vilket känns kul. Har även fått mina gems till 71 nu. Ska väl börja få upp några andra till samma så jag kan kasta in några fler augments.

Överlag gillar jag den här säsongen, vyrrasha är det roligaste jag haft sen gamla Del-Rasha

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |