Corsairs uppdaterade K95 Platinum visas på CES 2017

Permalänk
Melding Plague

Corsairs uppdaterade K95 Platinum visas på CES 2017

Corsair tar tillfället i akt att visa det uppdaterade tangentbordet K95 på CES 2017, vilket innefattar bland annat mer RGB-belysning och dubbelsidigt handlovsstöd.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas de gör en liknande version av den mindre versionen k60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surpuppa:

Jag hoppas de gör en liknande version av den mindre versionen k60

Jag hoppas dom gör en som inte kostar 2k

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Och fortfarande Non standard bottom row.
GG Corsair. När ska ni lära er.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Alltså vad provocerad jag blir att allt bara ska rikta sig mot RGB och priserna blir bara värre och värre.
Detta tangentbordet utan RGB med en prislapp runt max 1400:- hade varit ultimat för min smak...

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Och fortfarande Non standard bottom row.
GG Corsair. När ska ni lära er.

Måsta bara fråga, vad är det?

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krokarn:

Måsta bara fråga, vad är det?

Storleken på knapparna längst ned. Corsair har valt att göra ctrl & space något större och win & menu mindre.

Permalänk
Avstängd

Priset är rent åt helvete.
Skulle aldrig betala så mycket för ett tangentbord.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xoxava:

Storleken på knapparna längst ned. Corsair har valt att göra ctrl & space något större och win & menu mindre.

Lustigt, jag har aldrig tänkt på det - men det stämmer. Jag har ett K70 Red . Jag använder tre andra keyboard utöver det, varav (två olika bärbara och ett standard). Har haft mitt K70 i typ 3,5 år. Så för min del har det inte påverkat alls, jag visste inte ens om det förrän det påpekades här. Nu när jag vet om det kommer jag säkert börja trycka fel tangenter och bli irriterad. Argh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Lustigt, jag har aldrig tänkt på det - men det stämmer. Jag har ett K70 Red . Jag använder tre andra keyboard utöver det, varav (två olika bärbara och ett standard). Har haft mitt K70 i typ 3,5 år. Så för min del har det inte påverkat alls, jag visste inte ens om det förrän det påpekades här. Nu när jag vet om det kommer jag säkert börja trycka fel tangenter och bli irriterad. Argh!

Jag stör mig mest på att det är jävligt svårt att hitta andra keycaps till ett Corsair tangentbord med tanke på layouten.
Är faktiskt den enda anledningen till att jag inte använder Corsair. Hade gärna haft ett K70 annars, men layouten förstör på tok för mycket.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Jag stör mig mest på att det är jävligt svårt att hitta andra keycaps till ett Corsair tangentbord med tanke på layouten.
Är faktiskt den enda anledningen till att jag inte använder Corsair. Hade gärna haft ett K70 annars, men layouten förstör på tok för mycket.

Det är något jag kommer tänka på när jag skaffar nästa tangentbord i alla fall. Även om jag inte är någon som moddat mitt tangentbord förut så kanske jag ändrar mig.

Permalänk
Medlem

Gillar idén att kunna vända på handledsstödet för att kunna växla mellan 2 olika ytor.
Dock är detta på tok för mycket pengar ett tangentbord, i min mening.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av xoxava:

Storleken på knapparna längst ned. Corsair har valt att göra ctrl & space något större och win & menu mindre.

Har aldrig tänkt på detta faktiskt, just nu har jag ett G710+ men är sugen på ett K70 eller detta nya K95. Det fungerar bra för mig ändå, bara man vänjer sig.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk

Som en K95 ägare tycker jag mycket verkar vettigt i uppdateringen. Men vad tusan har hänt med prislapparna på grejer, tycker allt man sett och hört från CES har haft en helt vansinnig prisnivå. >2kkr för ett tangentbord, kom igen nu... 1kkr var dyrt, 2 är ju som ju som bara löjligt.

Visa signatur

[Intel Core i9@9900K][ASUS ROG Strix Z390-F GAMING][Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (4x8GB) / 3200MHz / DDR4 / CL16][2x1TB Samsung 970 EVO][Acer Predator X38P][Littledot MKIII + Littledot DAC 1 + DT990][SVS PC-2000 Pro + 2xGenelec 8030 + 3x Genelec 8020]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Och fortfarande Non standard bottom row.
GG Corsair. När ska ni lära er.

Huh, har faktiskt aldrig tänkt på det.
Jag använder CTRL och Shift när jag spelar flipper och måste faktiskt säga att CTRL tangenterna passar perfekt för det. precis lagom för att lägga 2 fingrar på så att man lätt når shift för nudges när det behövs.
Något att fundera på när man köper nytt tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Och fortfarande Non standard bottom row.
GG Corsair. När ska ni lära er.

Ouph, snacka om att bara göra det klurigare. Många nya som kommer in i mk-spelet kanske bara köper en och är nöjd, men känner många som hade älskat att byta till custom keycaps. Ser inte heller hur praktiskt det är att köra något annat än standard bottom row.