Asus strix 980Ti OC bakre fläkten är paj?.

Permalänk
Medlem

Asus strix 980Ti OC bakre fläkten är paj?.

Insåg att mitt grafikkort ger ifrån sig ett riktigt trevligt "hum" ljud när fläktarna hoppar igång. Förvånansvärt är det den bakre fläkten som låter. Hur ska man gå till väga?. Har ju haft fläktarna igång via msi afterburner och även klockat det till 1500Mhz men då har tempen varit på en 60-64C.

https://www.youtube.com/watch?v=DfviENeb0FM&feature=youtu.be

Nån som har varit med om nått liknande.

Permalänk
Medlem

Har du garanti kvar eller liknande?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

@Dimmitalaz: lagret i den är nog kasst så har du kvar garanti så är de bara å byta

Permalänk
Medlem

@Al3xswe:
Precis det jag misstänker också.. Men nu är det roliga att det finns inga 980Tis längre D:..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Har du garanti kvar eller liknande?

Köptes nytt på Netonnet 20160822.

Permalänk
Medlem

@Dimmitalaz: Då får du vänta tills 1080ti kommer för då kan du byta in kortet å få 1080ti billigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Al3xswe:

@Dimmitalaz: Då får du vänta tills 1080ti kommer för då kan du byta in kortet å få 1080ti billigare

Det är ju nått. Men har för mig att det bara är EVGA som har det erbjudandet sägs det om. Och vill ju kunna spela liksom.. Vågar liksom inte göra ett skit atm haha.

Permalänk
Medlem

Själv hade jag nog mailat Asus och frågat vad jag skulle göra, företag brukar kunna vara rätt så duktiga på att hänvisa en till rätt plats

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

gjorde det precis. Men kortet är köpt i butik och Netonnet brukar alltid ha grym service så vi får se..
Nu ärju frågan vad kan man spela som inte kräver gpu kraft?.

Permalänk
Medlem

Fun fact.. Fläkten låter ingenting alls längre? Va i helvete..