Corsair introducerar färgglada minnen med Vengeance RGB

Permalänk
Melding Plague

Corsair introducerar färgglada minnen med Vengeance RGB

Trenden att bestycka minsta pinal med RGB-belysning fortsätter i Corsairs hotellsvit på CES 2017, där företaget klämmer in flerfärgsbelysning på sina kommande DDR4-minnen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lite tufft faktiskt att det funkar direkt genom minnesplatsen.
I vanliga fall är jag anti-RGB men detta hade jag kunnat köpa om det inte är onödigt dyrt

Permalänk
99:e percentilen

Tycker Dominator Platinum (utan light bars) är snyggare.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Det börjar bli dags att plocka fram och damma av detta chassi som legat i källaren sen 90-talet. Hur ska man annars se alla RGB grejer nu för tiden.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

2001-2005 så mycket led och fläktar desto bättre.
2006-2016. Stilren och cleant.
2017. Back to 2001-2005.

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

När Jonas förklarade om detta teknikgenombrott var sarkasmen så konkret att man kunde nästan skära den med kniv haha!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan86:

2001-2005 så mycket led och fläktar desto bättre.
2006-2016. Stilren och cleant.
2017. Back to 2001-2005.

jag tror du har levt under en sten om 2010-2016 var stilrent

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Det börjar bli dags att plocka fram och damma av detta chassi som legat i källaren sen 90-talet. Hur ska man annars se alla RGB grejer nu för tiden.
http://people.scs.carleton.ca/~sbtajali/1001/Introduction/DemoAcrylicCase.jpg

Tror du får modda fläktplatserna bara!

Permalänk
Medlem

Disco eran är tillbaka på allvar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Äntligen. Snyggt!

Och det vanliga RGB-gnället är underhållande som vanligt

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Storage Jar:

Äntligen. Snyggt!

Och det vanliga RGB-gnället är underhållande som vanligt

Ja,synd man inte ska bygga nytt på ett bra tag.😊😊

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

RGB till folket!

Men som nämnt innan coolt att det går att styra detta igenom minnesplatsen, den tekniken kanske kan användas till annat senare.

Visa signatur
Permalänk

Tycker dock att G. Skill's rgb-minnen är snyggare.

Sen är väl jag en av få som vill ha så mycket som möjligt av ASUS Aura prylar som möjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Tycker dock att G. Skill's rgb-minnen är snyggare.

Sen är väl jag en av få som vill ha så mycket som möjligt av ASUS Aura prylar som möjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Har alltid tyckte att Mushkin har dom snyggaste minnena, tätt följt av G.Skills serier

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Har alltid tyckte att Mushkin har dom snyggaste minnena, tätt följt av G.Skills serier
http://hardwarelogic.com/articles/reviews/memory/Mushkin_PC2-8000_4GB/2.jpg

Är det RGB-LED på dom? I vilket fall så slår dem inte Trident Z.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Är det RGB-LED på dom? I vilket fall så slår dem inte Trident Z.
https://www.youtube.com/watch?v=fPx0LNzgQm4

Nej, inte rgb vad jag vet, möjligen att dom släppt någon ny variant. Tycker inte det är direkt snyggt med ljus på minnen i de flesta fall.
Trident Z var dock ett undantag, rätt så ok.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Är det RGB-LED på dom? I vilket fall så slår dem inte Trident Z.
https://www.youtube.com/watch?v=fPx0LNzgQm4

Jag kan hålla med om att de där minnena ser riktigt bra ut, blir ju sugen på att byta ut mina Dominator Platinum

Permalänk
Medlem

Vill ha

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Köp en billig julgransbelysning på Wish och knögla in i burken istället så slipper ni köpa nya minnen.

Permalänk
Medlem

Jag hade gula avexir förut http://www.avexir.com/product/corespec-ddr4.html fast ddr3. De var rätt kul och pulserade i olika mönster. Tycker att man kan göra stilrena lösningar med leds också. Måste ju inte vara regnbågens alla färger och blink på allt. Själv har jag vita leds till generellt svart/vitt tema.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

RBG vore ju fett nice om det lyste på ramminnen och sluta lysa om det är någon typ av defekt på minnet på det sättet så skulle man inte behöva ta ut 1 minne i stöten och testa minnen, skulle underlätta arbetet rejält

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Är det RGB-LED på dom? I vilket fall så slår dem inte Trident Z.
https://www.youtube.com/watch?v=fPx0LNzgQm4

Trident minnena var sjukt snygga, hoppas att det kommer att gå och köpa dem i sverige. blir ett köp direkt.
Luv dat bling bling

Permalänk
Medlem

Irriterande munljud stör

Kanske inte alla som lägger märke till det men det är otroligt störande med munljuden i videon - jobbar du i radio skulle producenten säga till direkt. Snälla försök träna bort det.

Permalänk
Medlem

Bra sarkasm där @JonasT, men lite mer kan du allt tror jag. RGB förtjänar all galla du har

Permalänk
Inaktiv

En del verkar aldrig växa upp och fortsätter att leka med blinkande rymdskepp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Alling:

Tycker Dominator Platinum (utan light bars) är snyggare.

Beror väl lite på vilken typ av estetisk man drar sig till. Skulle inte lägga in Dominator Platinums i en build med t.ex. ett asus 1070 STRIX kort. Det som är bra med belysning och RGB är ju att det går att anpassa och göra så att vissa builds ser grymt sexiga ut. Själv har jag lite av en förkärlek för platinum/vita builds, men skulle nog föredra att ha vitt ljus över Dominators, även om de är bland de sexigare minnena.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk

Vilka var det som gjorde plasma minnen? Tyckte att de blåa såg grymt läckra ut faktiskt, inte RGB men extremt sexigt ljus.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Kommer nog bli ett köp av blåa, jag föredrar den bättre kylningen från blå leds, känns inte som den extra hastigheten från röda är värt det för just minnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Det börjar bli dags att plocka fram och damma av detta chassi som legat i källaren sen 90-talet. Hur ska man annars se alla RGB grejer nu för tiden.
http://people.scs.carleton.ca/~sbtajali/1001/Introduction/DemoAcrylicCase.jpg

https://www.komplett.se/product/316033#

Denna? Letat länge efter sådan... skulle fan vilja ha ett xD

Visa signatur