Vill någon börja spela ett MMORPG?

Permalänk
Medlem

Vill någon börja spela ett MMORPG?

Tjäna!

Jag har blivit riktigt sugen på att börja spela ett MMORPG på sistone. Jag har spelat många i mina år men sällan fastnat för något, oftast pga. att jag spelat ensam och det inte varit tillräckligt kul att spela ensam helt enkelt.
De jag har fastnat mest för har oftast haft den ganska klassiska "WoW"-touchen och varit inom fantasy-genren, så det är förmodligen något i den stilen jag är intresserad av. (Känns så originellt att använda just WoW som referens, men då förstår i alla fall folk vad jag menar. Ni ska veta att jag aldrig har spelat WoW dock).

Jag är alltså inte ute efter spel som tex. EVE Online eller liknande, då jag inte är ute efter den typen av MMORPG. Jag har varit lite inne på spel som ArcheAge, Allods Online, Revelation Online, Elder Scrolls Online, SkySaga mm. Jag har till och med övervägt att prova på WoW

Jag har inget emot att betala en liten summa i månaden för en subscription om det skulle visa sig att jag gillar spelet och fastnar för det. Samma sak gäller micro transactions i free-to-play-spel, om det skulle vara nödvändigt att lägga en summa för att få ut det mesta av spelet (som tex. i Allods Online). Sålänge man har kul

Om någon är intresserad får ni jättegärna höra av er och komma med förslag på spel. Ni kan antingen lämna en post här i tråden eller skicka mig ett PM.

Hoppas vi hörs snart!

Permalänk
Medlem

Kolla in Black Desert Online

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A ~ Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB ~ Noctua NH-D15 ~ Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance ~ ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC ~ Corsair RM750x 750W ~ Samsung 850-Series EVO 1TB ~ ASUS 27" ROG SWIFT PG278QR G-Sync 165Hz

Permalänk
Medlem

Jag är också något av en ensamvarg i MMOn. Har "aktiva" konton i WoW, Black Desert, Guild Wars 2, Elder Scrolls Online och Blade & Soul. Om något av dom faller dig i smaken är det bara att skicka PM.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera dig att hitta någon att testa wow med Även om det för mig som har spelat till och från sen 2005 har blivit urvattnat vid det här laget så tror jag att du skulle få ut massvis med roliga och givande timmar ur spelet.

Permalänk
Medlem

Själv nördar jag Lord of the Rings Online, mest på grund av temat då spelet har sina problem och grafiken inte riktigt är med alltid. Kommer fortfarande nytt innehåll dock. Har själv aldrig spelat WoW men förstått det som att LotRO är rätt så "inspirerat" av det. Testade även Age of Wulin ett tag men det föll mig inte riktigt i smaken.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem

Oldschool Runescape!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaana:

Själv nördar jag Lord of the Rings Online, mest på grund av temat då spelet har sina problem och grafiken inte riktigt är med alltid. Kommer fortfarande nytt innehåll dock. Har själv aldrig spelat WoW men förstått det som att LotRO är rätt så "inspirerat" av det. Testade även Age of Wulin ett tag men det föll mig inte riktigt i smaken.

Skulle du rekommendera någon att börja med spelet idag? Vad är det för problem du pratar om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeanutPowerz:

Oldschool Runescape!

Instämmer! Vill man sänka timmar finns det inget bättre spel alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Skulle du rekommendera någon att börja med spelet idag? Vad är det för problem du pratar om?

Ja, om man är intresserad av temat så rekommenderar jag spelet. Dock om man är hängivet Tolkien-fan så får man räkna med en hel del som kanske inte känns igen då innehållet behöver vara tillräckligt omfattande för spel. Med grafiken så är det att de första regionerna har sämre grafik än de allra senaste. Inte något som jag personligen tänkt på så mycket men då jag har en svagare laptop så märks det i de senaste regionerna. Dock finns det ordenligt med inställningar så att man kan anpassa efter systemet.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem

@Yaana: Låter intressant har själv en lite svagare laptop nu för tiden efter att ha gjort mig av med min stationära. Är lite på jakt efter ett MMO att ströspela lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazhax:

Kolla in Black Desert Online

Har faktiskt provat det redan Det är ett riktigt häftigt spel med grym combat och riktigt trevlig grafik. Hade jag haft mer tid till att spela så hade BD förmodligen varit ett solklart alternativ, men tyvärr känner jag att det är lite för komplext och det finns så oerhört mycket man måste/bör hinna med i spelet då det har så mycket content, så jag känner helt enkelt att jag inte riktigt har tid att sätta mig in i detta. Sen har jag hört och läst att det är ganska dåligt med PvE content i högre level, vilket är synd.

Skrivet av Danzle:

Jag är också något av en ensamvarg i MMOn. Har "aktiva" konton i WoW, Black Desert, Guild Wars 2, Elder Scrolls Online och Blade & Soul. Om något av dom faller dig i smaken är det bara att skicka PM.

Skickades från m.sweclockers.com

Som jag nämnde ovan har jag provat BD och det var nog inget för mig.
Har provat GW2 och fastnade aldrig för det, kanske skulle jag få en annan uppfattning idag om jag började spela det tillsammans med någon.
B&S har jag också provat och tyckte det var ok, dock har jag hört och läst en hel del negativa saker om det, men jag ska absolut inte döma ut det. Är dock inte ett super-fan av PvP-systemet och att världen är så pass instansbaserad med loading screens och osynliga väggar överallt.
WoW och ESO är spel jag har funderat på att prova, så det är absolut tänkbara alternativ. WoW hade nog varit roligast att börja spela med någon som också är helt ny i spelet dock. Känns lite halvtrist när ens spelkompis har flera år av kunskap medan man själv är nybörjare.

Skrivet av Guestah:

Skulle rekommendera dig att hitta någon att testa wow med Även om det för mig som har spelat till och från sen 2005 har blivit urvattnat vid det här laget så tror jag att du skulle få ut massvis med roliga och givande timmar ur spelet.

Som jag nämnde ovan så är WoW absolut ett alternativ men hade nog föredragit att spela det med någon annan som också är ny i spelet, vilket inte är det enklaste att hitta då i princip alla jag känner har spelat WoW i X antal år

Skrivet av Yaana:

Själv nördar jag Lord of the Rings Online, mest på grund av temat då spelet har sina problem och grafiken inte riktigt är med alltid. Kommer fortfarande nytt innehåll dock. Har själv aldrig spelat WoW men förstått det som att LotRO är rätt så "inspirerat" av det. Testade även Age of Wulin ett tag men det föll mig inte riktigt i smaken.

Ska absolut ta och kolla in LotRO. Det är ett av de få MMORPG's jag aldrig testat faktiskt

Skrivet av PeanutPowerz:

Oldschool Runescape!

Nja, det är nog lite väl oldschool för min smak

Permalänk

Final Fantasy XIV är rätt trevligt där du enbart spelar en karaktär som kan vara alla klasser, finns 14-dagars trial om du vill testa innan köp.

Permalänk
Medlem

Rift är riktigt roligt och har väldigt många likheter med WoW, finns att spela gratis på steam.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Fastnade i WoW härvan...

Tjena! Tänkte det är bäst att jag uppdaterar tråden med status. Det slutade med att jag valde att prova på WoW, och självklart fastnade jag direkt

Om någon är intresserad av att börja på en ny karaktär så är jag all up for it! Har just nu en level 20 warrior, lvl 57 DK och en lvl 85 hunter. När jag väl bestämmer mig för att köpa Legion så får jag ju dessutom en gratis boost till level 100 på valfri karaktär.

Permalänk
Medlem

om swgemu har fått igång sitt SWG-PRECU så rekar jag lätt det... kommer aldrig komma ett mmorpg som ens kommer i näärheten av swg-precu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazhax:

Kolla in Black Desert Online

Hört att det är mer P2W idag. Stämmer detta?

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yaana:

Ja, om man är intresserad av temat så rekommenderar jag spelet. Dock om man är hängivet Tolkien-fan så får man räkna med en hel del som kanske inte känns igen då innehållet behöver vara tillräckligt omfattande för spel. Med grafiken så är det att de första regionerna har sämre grafik än de allra senaste. Inte något som jag personligen tänkt på så mycket men då jag har en svagare laptop så märks det i de senaste regionerna. Dock finns det ordenligt med inställningar så att man kan anpassa efter systemet.

Har NPCs fortfarande ditklistrade ansikten eller har de faktiskt ögon, mun osv nu?

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

@Goteborgan: Åsikterna går isär, men min personliga åsikt är att det inte är P2W. Läs gärna detta inlägg om ämnet, reflekterar mina tankar om spelet ganska exakt.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A ~ Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB ~ Noctua NH-D15 ~ Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance ~ ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC ~ Corsair RM750x 750W ~ Samsung 850-Series EVO 1TB ~ ASUS 27" ROG SWIFT PG278QR G-Sync 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazhax:

@Goteborgan: Åsikterna går isär, men min personliga åsikt är att det inte är P2W. Läs gärna detta inlägg om ämnet, reflekterar mina tankar om spelet ganska exakt.

Ah, nice länk. Hörde om P2W på några olika streams, därför jag frågade.
Det jag inte gillar med Black Desert Online är att de inte har någon PVE server.
Är ingen PVP person alls.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

@Goteborgan: Jag är lvl56, över 200h loggade, och har inte dödat en enda spelare xd

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A ~ Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB ~ Noctua NH-D15 ~ Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance ~ ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC ~ Corsair RM750x 750W ~ Samsung 850-Series EVO 1TB ~ ASUS 27" ROG SWIFT PG278QR G-Sync 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazhax:

@Goteborgan: Jag är lvl56, över 200h loggade, och har inte dödat en enda spelare xd

Haha, nice. Kanske får testa på det någon gång, synd dem inte kör trial konton. De hade nog fått mer spelare kanske om folk hade fått testa på det lite.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A ~ Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB ~ Noctua NH-D15 ~ Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance ~ ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC ~ Corsair RM750x 750W ~ Samsung 850-Series EVO 1TB ~ ASUS 27" ROG SWIFT PG278QR G-Sync 165Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaQuinz:

Tjena! Tänkte det är bäst att jag uppdaterar tråden med status. Det slutade med att jag valde att prova på WoW, och självklart fastnade jag direkt

Om någon är intresserad av att börja på en ny karaktär så är jag all up for it! Har just nu en level 20 warrior, lvl 57 DK och en lvl 85 hunter. När jag väl bestämmer mig för att köpa Legion så får jag ju dessutom en gratis boost till level 100 på valfri karaktär.

Jag säger bara WOW. Du har spelat i max 11 dygn och lyckats få en 85:a, en 57:a och en lvl 20. Har du hunnit med att sova och äta under denna tid😀
Nu var det länge sen jag spelade och var aldrig bra på det heller men inte gick det så fort iallafall.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Nemen se på fan, har dem haft det länge? Minns sist jag kollade, så hade dem inte detta. Dock var ett tag sen.

Tackar, ska testa i helgen.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Du kan ju kolla in Albion online också Var dock medveten om att det är i "last beta" och all data kommer rensas när det kör full release

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag säger bara WOW. Du har spelat i max 11 dygn och lyckats få en 85:a, en 57:a och en lvl 20. Har du hunnit med att sova och äta under denna tid😀
Nu var det länge sen jag spelade och var aldrig bra på det heller men inte gick det så fort iallafall.

Haha, jag har provat på WoW för många år sedan och fick då en gratis boost till level 80 på valfri karaktär. Vad jag hunnit med sedan jag köpte game time nu är att lvla en DK från 55 till 57 och en Warrior upp till 20. Så det är inte så hardcore som det ser ut

Jag har dessutom inte spelat något alls nu de senaste två veckorna av min game time. Polarna är redan max level och var inte sugna på att haka på mig på en ny karaktär, så jag har helt enkelt tröttnat på att lvla ensam. Men höll ut en vecka i alla fall, min längsta WoW-karriär någonsin! ;D

Just nu har jag fastnat för Allods Online igen. Ett spel jag spelade mycket förr, har dock bara blivit sämre med tiden, men lyckas alltid hitta tillbaks till det då och då.

Permalänk
Inaktiv

@DaQuinz:

Man får en gratis lvl 90 boost i warlords, värför utnyttjar du inte den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon264921:

@DaQuinz:

Man får en gratis lvl 90 boost i warlords, värför utnyttjar du inte den?

Av någon anledning fick jag aldrig den. Antingen köpte jag WoD under någon period då boosten inte ingick, eller så kan det vara så att jag fått expansionen gratis. Tydligen får man nu alla expansioner upp till WoD gratis.

http://www.gamespot.com/articles/world-of-warcraft-warlords-o...

Permalänk
Inaktiv

@DaQuinz:

Skriv till en gm ingame, dem lär säkert ge dig en.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skatesftw:

om swgemu har fått igång sitt SWG-PRECU så rekar jag lätt det... kommer aldrig komma ett mmorpg som ens kommer i näärheten av swg-precu

Tackar för påminnelsen! Fan vad jag vart less när de la ner spelet. Bästa MMOt jag lirat, och då har jag nog lirat majoriteten.