Minecraft går inte att starta? Felkod 5

Permalänk
Medlem

Minecraft går inte att starta? Felkod 5

Har efter två veckors mejlade fram och tillbaka mellan Microsoft och Mojang äntligen fått tillgång till mitt gamla konto jag köpte 2010. Ville testa att spela lite direkt men möts bara av detta felmeddelande såfort jag försöker starta spelet: "Problem copying the file with the following error code 5"

Har såklart googlat men den enda fixen verkar vara att köra spelet i admin läge, men det hjälper inte. Har givetvis ominstallerat det flera gånger på olika platser men får alltid samma meddelande. Det verkar rent spontant vara något rättighets problem där launchern inte får kopiera filer när den ska uppdatera sig, men jag vet inte vad mer jag kan göra.

Permalänk
Medlem

Kanske värt att testa en annan launcher, typ.. Techit eller allt vad de heter? Genom dem så har man iaf tidigare kunnat boota vanilla minecraft. Minns tyvärr inte detaljerna.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Kanske värt att testa en annan launcher, typ.. Techit eller allt vad de heter? Genom dem så har man iaf tidigare kunnat boota vanilla minecraft. Minns tyvärr inte detaljerna.

Ska kolla upp det, hade ingen aning om att det fanns andra launchers!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Ska kolla upp det, hade ingen aning om att det fanns andra launchers!

Fick du ordning på't?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Fick du ordning på't?

Ja, jag bara testade att intallera om det några gånger med den officiella launcher och så gick det helt plötsligt.