HTC tillkännager U Ultra – smart telefon med dubbla skärmar

Permalänk
Melding Plague

HTC tillkännager U Ultra – smart telefon med dubbla skärmar

De två kommande mobiltelefonerna från HTC får namnen U Ultra och U Play, där den förstnämnda utrustas med en extra skärm på enhetens framsida.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Smart ide. Fast på sätt och vis känns det som att den informationen som visas i den displayen likaväl kunde visas i sin smartklocka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Smart ide. Fast på sätt och vis känns det som att den informationen som visas i den displayen likaväl kunde visas i sin smartklocka.

Du får det att låta som att alla har en smartklocka eller som att det skulle följa med en vid köp av telefonen.

Än så länge är det en minoritet som har smartklockor. Själv föredrar jag en gammeldags som jag inte behöver ladda/byta batteri mer än var 3-4e år

Men i övrigt vet jag inte hur mycket den skärmen ger, den är ju trots allt bredvid orginalskärmen så i de flesta fall hade informationen kunnat visas där.

Visa signatur

Jag äger minst en databehandlingsmaskin.

Permalänk
Medlem
Citat:

De båda modellerna följer också Apple och kommer inte med ett hörlursuttag, utan detta tillsammans med laddning hanteras via USB Type-C.

De följer inte Apple, då Apple inte var först. Lenovo/Motorola släppte modeller utan hörlursuttag innan Apple gjorde det.

Permalänk
Medlem

Då gillar jag xiaomi mi mix mer som har större skärm och mindre bezzel. Detta känns lite som en billigare variant typ.

Permalänk
Medlem

Är betydligt mer intresserad av kommande G6 istället...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ett hopkok av modeller från andra märken, lite V20, lite S7, lite OP3 o.s.v.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gropenator:

De följer inte Apple, då Apple inte var först. Lenovo/Motorola släppte modeller utan hörlursuttag innan Apple gjorde det.

Apple är alltid först med allt, visste du inte det?

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag…

Permalänk
Medlem

Undrar hur lång tid det tar innan Ubisoft knackar på dörren.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Medlem

Funderar på ny mobil till sommaren då jag kan välja ny jobbmobil då. Denna hade varit högt upp på listan för har alltid gillat HTC men utan 3,5 uttag blev jag lite mer tveksam. Kanske blir en Edge då som jag kollat på tidigare.

Permalänk
Medlem

Watch movie with Jerome ( ͡° ͜ʖ ͡° )

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BadArg:

Undrar hur lång tid det tar innan Ubisoft knackar på dörren.

Varför Ubisoft? måste ha missat något

Permalänk
Medlem

Ja det kan nog vara intressant att titta närmare på, nu när LG inte verkar vilja sälja några telefoner längre...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Det kan vara värt att nämna att det är olika chipp i dom oxå. SD 821 i Ultra och Mediateks Helio P10 i Play.

Rätt stor skillnad..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon267242:

Varför Ubisoft? måste ha missat något

Uplay, Ubisofts speltjänst heter så.

EDIT: Fast lite olika branscher så ska funka ändå. Kanske kommer förinstallerad med Assassins Creed Mobile?

On topic: Den lilla skärmen verkar lite menlös, kan den vara tänd när stora är släckt så kanske man kan spara lite kräm, men hade det varit OLED så går det ju att bara tända enskilda pixlar ändå. Lite tveksamt helt enkelt. Hade det varit en eInk däremot hade jag blivit glad

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatty:

Då gillar jag xiaomi mi mix mer som har större skärm och mindre bezzel. Detta känns lite som en billigare variant typ.

Jo, Xiaomin är mycket snyggare men HTCn går faktiskt att få tag på överhuvudtaget.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem

@Videoapan:

Elektroniskt bläck hade varit fint (som bara drar ström när man ändrar bild).

Fanns redan en sådan upptäckte jag, med hela baksidan som en e-ink-skärm
https://yotaphone.com/no-en/

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

@Videoapan:

Elektroniskt bläck hade varit fint (som bara drar ström när man ändrar bild).

Fanns redan en sådan upptäckte jag, med hela baksidan som en e-ink-skärm
https://yotaphone.com/no-en/

Känner till det projektet och något liknande hade inte varit fel alls. De har massa roliga appar med CSS-flöde eller motsvarande på e-Ink-skärmen, kan nog spara mycket batteri i slutändan.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Señor Hallon:

Jo, Xiaomin är mycket snyggare men HTCn går faktiskt att få tag på överhuvudtaget.

I lager: http://www.xiaomi-mi.se/sv/mobiltelefoner/mi-mix/mi-mix

Kul att det börjar droppa in lite nya telefoner, hoppas någon kan slå S8.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

I lager: http://www.xiaomi-mi.se/sv/mobiltelefoner/mi-mix/mi-mix

Kul att det börjar droppa in lite nya telefoner, hoppas någon kan slå S8.

Åfan, trodde inte de skulle släppas i Sverige. Men den kostade också 10k, inte något för mig.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk

hmm, jag måste verkligen missa nått, men för mig verkar det ju helt meningslöst att ha 2 skärmar sådär, just bredvid varandra, kunde man inte bara gjort stora skärmen lite större, så att man i vissa lägen kunde använda hela den ytan istället?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

>De båda modellerna följer andra tillverkare såsom Apple och kommer inte med ett hörlursuttag

Men för i helvete, gör inte detta till en trend.

Permalänk
Medlem

Så... En mobil med inbyggd smart watch?
Dom borde lärt sig av floppen Apple gjorde. Att inte inkludera hörlursuttag är att skjuta sig så jäkla hårt i foten.
Nej tack.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk

Lite märkligt att de inte har någon bild med den lilla skärmen igång.

Skrivet av jioop:

Så... En mobil med inbyggd smart watch?
Dom borde lärt sig av floppen Apple gjorde. Att inte inkludera hörlursuttag är att skjuta sig så jäkla hårt i foten.
Nej tack.

Jag vill påstå att Apple inte bara sköt sig i foten, utan även "sköt bort hela/halva foten".

Anledningen är att tjäna mer pengar på kringutrustning till sin telefon. För nu "måste" man köpa produkter tillverkade eller licensierade av Apple.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Lite märkligt att de inte har någon bild med den lilla skärmen igång.

Jag vill påstå att Apple inte bara sköt sig i foten, utan även "sköt bort hela/halva foten".

Anledningen är att tjäna mer pengar på kringutrustning till sin telefon. För nu "måste" man köpa produkter tillverkade eller licensierade av Apple.

Skickades från m.sweclockers.com

Den lilla skärmen är den som vill ha skoj med Jerome. Det vill säga den lilla skärmytan längst upp till höger i bilden, vänstra sidan har frontkameran där.

Orsaken till den måste ju vara att kunna visa klocka och meddelanden utan att aktivera den stora, kanske finns någon HTC-app som gör det snyggt med båda igång också, lite som edge-appar till Samsung fast i mindre skala.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Hade HTC Desire HD i 4 år. Har haft min HTC One M8 i över 2 år. Ser nu ut som att HTC har förlorat mig som kund när det är dags för nästa telefon.
No headphone jack is a no go, sry

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Watch movie with Jerome ( ͡° ͜ʖ ͡° )

Lets Jerome and chill, are you game?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Anledningen är att tjäna mer pengar på kringutrustning till sin telefon. För nu "måste" man köpa produkter tillverkade eller licensierade av Apple.

Eh, nej det måste man inte. Inte mer än tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gropenator:

De följer inte Apple, då Apple inte var först. Lenovo/Motorola släppte modeller utan hörlursuttag innan Apple gjorde det.

Spelar ingen som helst roll i sammanhanget då hörlursuttag har varit självklart i alla modeller innan Apple tog bort det. Det är mer än uppenbart att tillverkarna följer Apples fotspår mer än varandras när det gäller Android-marknaden.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

U Play, uPlay?