esxi 6.5 passthrough 4 port nic

Permalänk
Medlem

esxi 6.5 passthrough 4 port nic

Hej, i ESXI 6.5 så kan jag inte passthrough alla 4 nic portar på mitt nätverkskort. Är det någon som vet varför? Samma gäller dom två interna nätverksportarna.

Visa signatur

Citera för svar
"He had a baseball bat, and I was tied to a chair. Pissing him off was the smart thing to do." - Max Payne

Permalänk
Medlem

Har du kontrollerat att hårdvaran finns med på vmwares HCL och att passthrough stöds?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne:

Har du kontrollerat att hårdvaran finns med på vmwares HCL och att passthrough stöds?

Hej, hade ej kollat men nu har jag, vad jag kan se så stöds Intel Ethernet Server Adapter I350-T4 och min hp microserver gen8.

Testade ett annat 2 ports nic jag har och det var lika dant med det, bara 1 av 2 portar gick att passthrough.

Har inga problem om jag gör lika dant i unraids hypervisor, så borde funka tycker ja.

Visa signatur

Citera för svar
"He had a baseball bat, and I was tied to a chair. Pissing him off was the smart thing to do." - Max Payne

Permalänk
Medlem

Jag är ytterst tveksam att hp microserver stöds fullt ut. Och troligtvis så är det därför du har problem.

Jag tittade på din screenshot igen och där står ju på dom sista att det är aktiverat?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Danne:

Jag är ytterst tveksam att hp microserver stöds fullt ut. Och troligtvis så är det därför du har problem.

HP Microserver har supportats, tror G8 verkar vara supportad också http://h17007.www1.hpe.com/us/en/enterprise/servers/supportma...

Permalänk
Medlem

Ah ok där ser man på. Lite förvånad att dom supporteras.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av grasfer:

Hej, i ESXI 6.5 så kan jag inte passthrough alla 4 nic portar på mitt nätverkskort. Är det någon som vet varför? Samma gäller dom två interna nätverksportarna.

Ingen aning, däremot är stödet för PT otroligt begränsat i vmware. Om du kollar på vmwares HCL just för PT så kan du se att den inte direkt är så omfattande :/

Jag antar att vmware själv inte "snott" de portarna du anser är "tagna"?

Permalänk
Medlem

Men vad är egentligen anledningen till att du vill köra NICen som passthrough?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne:

Jag är ytterst tveksam att hp microserver stöds fullt ut. Och troligtvis så är det därför du har problem.

Jag tittade på din screenshot igen och där står ju på dom sista att det är aktiverat?

Japp, det går att aktivera 3 av 4 portar, inte dåligt! Men kanske nån begränsning i microservern, vetifan.

Detta nic får jag coilwhine med nu så tänkte byta till ett 2 portars nic men då kan jag ju bara passthrough 1 av 2 portar vilket är synd. Men men, får väl leva med whinet under load eller beställa ett annat och hoppas på det bästa.

Visa signatur

Citera för svar
"He had a baseball bat, and I was tied to a chair. Pissing him off was the smart thing to do." - Max Payne

Permalänk
Medlem

inte råkat sätta management på en port?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

inte råkat sätta management på en port?

Vet inte riktigt, kan inte hitta något sådant i alla fall. Känns som om något har reserverat första porten på inbyggda nic och "externa".

Vmnic2 i andra bilden är första porten på 4 port nicet. Dom Vmnic0 och 1 är dom inbyggda.

Visa signatur

Citera för svar
"He had a baseball bat, and I was tied to a chair. Pissing him off was the smart thing to do." - Max Payne

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasfer:

Japp, det går att aktivera 3 av 4 portar, inte dåligt! Men kanske nån begränsning i microservern, vetifan.

Detta nic får jag coilwhine med nu så tänkte byta till ett 2 portars nic men då kan jag ju bara passthrough 1 av 2 portar vilket är synd. Men men, får väl leva med whinet under load eller beställa ett annat och hoppas på det bästa.

Vad var anledningen till passthrough?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Danne:

Ah ok där ser man på. Lite förvånad att dom supporteras.

G8 har tom ILO så det är en riktig Proliant.....