Razer utsätts för stöld under CES – två prototyper på vift

Permalänk
Medlem

Heh, visste att de inte kunde hålla sig i skinnet...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Avstängd

En orsak till varför man ska montera fast produkterna antingen via en kedja eller direkt i montern.

Det är säkert LinusTechTips som snodde med sig en. Han sa ju i sin senaste WAN Show att han fick ett erbjudande på Acer datorn om han kunde sno med den.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

En orsak till varför man ska montera fast produkterna antingen via en kedja eller direkt i montern.

Det är säkert LinusTechTips som snodde med sig en. Han sa ju i sin senaste WAN Show att han fick ett erbjudande på Acer datorn om han kunde sno med den.

Är det sant att det var LinusTechTips som tog det, eller är det bara ett skämt?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd

Razer hittar förmodligen sina stulna produkter där grejerna hör hemma -- på soptippen.

Nu var det visserligen två år sen jag hade min senaste Razer produkt men det är kusligt hur ett företag som har så genomgående usel kvalité på sina grejer lyckats bli så stort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Är det sant att det var LinusTechTips som tog det, eller är det bara ett skämt?

Suck.. Gissa...

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Värderar hundar i regel betydligt högre än high tech, däremot har jag inte sett en hundmässa som har säkerhet i närheten av vad mässor som CES har. Troligtvis insiderjobb inom mässan.

Jag tycker att en påse med tuggummi är mer värda en ett par skitta hundar.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Jag tycker att en påse med tuggummi är mer värda en ett par skitta hundar.

Katt-kille?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k (Alphacool Eisbaer 360) | Aorus Z270X Gaming K5 | Aorus GTX 1080ti (Phanteks Glacier) | Corsair Vengeance 2x8 3000mhz | 2x Corsair Force Series LE 240GB RAID 0 | Corsair RM1000 | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av superegg:

Är det sant att det var LinusTechTips som tog det, eller är det bara ett skämt?

Självfallet var det ett skämt. Däremot om han fick ett erbjudande eller inte får du ju fråga Linus Sebastian om. För det var han som tog upp det i sin livestream.

Skrivet av Bulibasha:

Razer hittar förmodligen sina stulna produkter där grejerna hör hemma -- på soptippen.

Nu var det visserligen två år sen jag hade min senaste Razer produkt men det är kusligt hur ett företag som har så genomgående usel kvalité på sina grejer lyckats bli så stort.

Säger väl mer om deras konkurrenter eller hur? Den dagen Logitech får sitt huvud ur arslet och börjar producera produkter som inte längre ser ut som ufon så kommer jag att överge Razer. Eller när något annat företag skapar en mus som sitter skönare i handen än Razers Deathadder.. För just nu finns det få alternativ när det kommer till möss.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Självfallet var det ett skämt. Däremot om han fick ett erbjudande eller inte får du ju fråga Linus Sebastian om. För det var han som tog upp det i sin livestream.

Säger väl mer om deras konkurrenter eller hur? Den dagen Logitech får sitt huvud ur arslet och börjar producera produkter som inte längre ser ut som ufon så kommer jag att överge Razer. Eller när något annat företag skapar en mus som sitter skönare i handen än Razers Deathadder.. För just nu finns det få alternativ när det kommer till möss.

Jag använder en Zowie idag, egentligen av en slump då den ingick i ett tangentbord jag köpte för längesedan.

Blev dock inte förvånad när jag såg den här statistiken:

Razer sponsrar väl dom ynka procenten dom har.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kelthar:

Jag tycker att en påse med tuggummi är mer värda en ett par skitta hundar.

Stort fel på din "syn". Dom flesta hundar är glädjespridare, många människor har fått sina liv räddade av hundar ch vetenskapligt bevisat att klappa en hund ger människan mer av må bra hormoner. Dom flesta i äldreboenden får ökad livskvalite när hundar kommer på besök.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bulibasha:

Jag använder en Zowie idag, egentligen av en slump då den ingick i ett tangentbord jag köpte för längesedan.

Blev dock inte förvånad när jag såg den här statistiken:

Razer sponsrar väl dom ynka procenten dom har.

http://www.esportblogg.se/wp-content/uploads/2016/09/M%C3%B6ss.jpg

Kan ju säga att Steelseries alternativ är skräp. Säger väl en hel del om den statistiken.. Dessutom hur många av dessa % av de flesta märken tror du inte är sponsrade?

Skrivet av Србо:

Stort fel på din "syn". Dom flesta hundar är glädjespridare, många människor har fått sina liv räddade av hundar ch vetenskapligt bevisat att klappa en hund ger människan mer av må bra hormoner. Dom flesta i äldreboenden får ökad livskvalite när hundar kommer på besök.

Skickades från m.sweclockers.com

Gäller inte bara hundar iof men jag håller med dig om att husdjur faktiskt ger effekt på folks humör.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Stort fel på din "syn". Dom flesta hundar är glädjespridare, många människor har fått sina liv räddade av hundar ch vetenskapligt bevisat att klappa en hund ger människan mer av må bra hormoner. Dom flesta i äldreboenden får ökad livskvalite när hundar kommer på besök.

Skickades från m.sweclockers.com

Eller så kanske det är något fel på din "syn"? Att du använder andra levande varelser för ditt eget nöje / behag och rättfärdigar det för dig själv med att "de mår bra", blir väl omhändertagna och får bra mat.

Jag skiter totalt i djur, men jag äter dem gärna. Tycker inte om att ha dem i närheten av mig.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kelthar:

Eller så kanske det är något fel på din "syn"? Att du använder andra levande varelser för ditt eget nöje / behag och rättfärdigar det för dig själv med att "de mår bra", blir väl omhändertagna och får bra mat.

Jag skiter totalt i djur, men jag äter dem gärna. Tycker inte om att ha dem i närheten av mig.

Du bara bekräftar det jag skrev. Underbara människor som räddar människans bästa vän hunden, finns hopp för mänskligheten:

Permalänk
Skrivet av kelthar:

Eller så kanske det är något fel på din "syn"? Att du använder andra levande varelser för ditt eget nöje / behag och rättfärdigar det för dig själv med att "de mår bra", blir väl omhändertagna och får bra mat.

Jag skiter totalt i djur, men jag äter dem gärna. Tycker inte om att ha dem i närheten av mig.

Vilken inställning till djur.
Du är antingen jävligt korkad eller är jävligt skruvad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av herr_persson:

Vilken inställning till djur.

Missförstå mig rätt, jag gillar hundar, och har genom åren haft, eller haft hand om, en hel del. Katter har inte ute i tätbebyggt område att göra, och de flesta andra "husdjur" är antingen skadedjur, eller prydnader. Så jag förstår hans poäng. Hundägare plockar ofta inte upp efter sina djur, kattägare gör det aldrig, de låter, skiter och luktar överallt. De ska jämt på och kela, och i förbifarten gnugga av sig lite skit, eller dregel när man precis tagit på sig de nytvättade jeansen, osv. Är man inte själv hundmänniska är det långt från självklart att "ditt välbehag" ska gå före hans obehag. Jag misstänker att man överdriver lite för att få hem poängen, och du ställde upp direkt, för att visa att han har helt rätt. Du HAR rätt att hålla husdjur, trots att det är en form av slaveri. Ofta lämnas husdjuren ensamma långa stunder utan motivering, och utan sysselsättning, vilket jag personligen bara kan relatera till fullständig tristess. Att göra likadant med en människa, anses inte humant, och är ett brott mot mänskliga rättigheter.

Själv är jag i dagsläget så pass oregelbunden i mina dagsvanor att jag helt enkelt inte kan ha husdjur som kräver den typen av daglig, regelbunden tillsyn, som jag anser att ett husdjur som är helt broende av mig för sin aktivering ska ha, så jag har en annan sorts husdjur, i stället för fyrbenta. Husdjur som många andra ser som helt meningslösa, trots att de själva har hundar, katter, osv.
Jag har räkor. Trevliga att titta på, med intressanta beteenden, de klarar sig bra själva i flera veckor mellan vattenbyten, om det behövs, och akvarierna är snygga som prydnader. De pissar inte heller i granens, eller hyresvärdens sandlådor, väsnas inte när jag inte är hemma, osv.

I grund och botten handlar det helt enkelt om hans rätt till en egen värdering. Han säger inte att du inte får tycka om, eller värdera hundar högt. Han säger bara att han hellre räddar en påse tuggummi än en hund, vid en eventuell brand / översvämning. Jag hade nog räddat hunden, men det är en grundläggande rättighet att få göra egna värderingar, vem är du att neka honom sin?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Du HAR rätt att hålla husdjur, trots att det är en form av slaveri.

Jag håller inte riktigt med om att det är slaveri eftersom de blir (i deras sinne) en del av flocken, familjen. Sedan är det aldrig något 'arbete' de utför och man kan inte betala hundar (möjligtvis med godis, och vem gör inte det).

On topic tycker jag som många andra att det är konstigt hur de kunde låta prototyperna stå opassade. Om det var när alla packade ihop förstår jag att någon kan ha smitit in med razerkläder å packat ner 'det' i sin väska. Kommer definitivt påverka framtida mässor, till det sämre.

Visa signatur

Specs: kretskort, koppar, plast, flaskhalsar & spindelnät (yuck!)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Kan ju säga att Steelseries alternativ är skräp. Säger väl en hel del om den statistiken.. Dessutom hur många av dessa % av de flesta märken tror du inte är sponsrade?

Gäller inte bara hundar iof men jag håller med dig om att husdjur faktiskt ger effekt på folks humör.

Jag håller med om att Steelseries är skräp, passade inte min hand alls med deras "tre fingrar uppe på musen" fattning.

Dock är det väl lustigt att Zowie som är den bästa musen jag haft sedan musrenässansen MX510 också är den mest populära. Skulle det vara en slump? Skulle inte tro det.

Nog för att man kan vara sponsrad med grejer men jag tror ändå att möss är en väldigt känslig del där spelarna faktiskt väljer den dom anser är bäst eftersom musen påverkar prestationsförmågan mest av allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxen123:

Jag håller inte riktigt med om att det är slaveri eftersom de blir (i deras sinne) en del av flocken, familjen.

Det fanns gott om slavar som slogs på söderns sida i kriget, helt frivilligt, när det gällde att befria slavarna. De hade "goda" ägare, var en del av familjen, och behandlades inte illa. Därför såg de förändringen som något dåligt, och motsatte sig den.

Skrivet av Laxen123:

Sedan är det aldrig något 'arbete' de utför och man kan inte betala hundar

Dels är det oväsentligt om man utför något arbete eller inte, för att det ska bli grymt orättvist, dels, är det just bristen på arbete som lämnar speciellt intelligenta jyckar i ett vakuum där de inte får någon motivation, och leder som mest av tristessen, och sist men inte minst, så finns det MASSOR av hundar som arbetar. Och dessa har som regel ett mycket bättre liv än våra sällskapshundar.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bulibasha:

Jag håller med om att Steelseries är skräp, passade inte min hand alls med deras "tre fingrar uppe på musen" fattning.

Dock är det väl lustigt att Zowie som är den bästa musen jag haft sedan musrenässansen MX510 också är den mest populära. Skulle det vara en slump? Skulle inte tro det.

Nog för att man kan vara sponsrad med grejer men jag tror ändå att möss är en väldigt känslig del där spelarna faktiskt väljer den dom anser är bäst eftersom musen påverkar prestationsförmågan mest av allt.

Tycker fortfarande skiten är skräp. Dåliga kablar och halvkasst plast som nöts inom ett par månader. Passformen är dessutom meh. Steelseries rival däremot lider av enorma problem med sin sensor. Min ger upp var 30 sec för att sedan komma igång igen. Har dessutom bytt ut den två gånger varav den senaste jag gick från 300 till 700 men lik förbannat är det samma problem. Aldrig steelseries igen. Och jag är inte den enda. Tonvis med trådar på deras forum har samma problem och allt Steelseries säger är "Vi fixar det i nästa uppdatering av firmwaren" men när den väl kommer ut.. samma problem.. ibland tom. värre bugg. Nej som sagt aldrig Steelseries igen.

Skrivet av Србо:

Du bara bekräftar det jag skrev. Underbara människor som räddar människans bästa vän hunden, finns hopp för mänskligheten:https://www.youtube.com/watch?v=GLNXEuEmh6c

Riktigt vackert.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Tycker fortfarande skiten är skräp. Dåliga kablar och halvkasst plast som nöts inom ett par månader. Passformen är dessutom meh. Steelseries rival däremot lider av enorma problem med sin sensor. Min ger upp var 30 sec för att sedan komma igång igen. Har dessutom bytt ut den två gånger varav den senaste jag gick från 300 till 700 men lik förbannat är det samma problem. Aldrig steelseries igen. Och jag är inte den enda. Tonvis med trådar på deras forum har samma problem och allt Steelseries säger är "Vi fixar det i nästa uppdatering av firmwaren" men när den väl kommer ut.. samma problem.. ibland tom. värre bugg. Nej som sagt aldrig Steelseries igen.

Precis, och om du hade läst mitt inlägg så höll jag med dig om att Steelseries är skräp.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bulibasha:

Precis, och om du hade läst mitt inlägg så höll jag med dig om att Steelseries är skräp.

Men jag håller inte med dig om att Zowie skulle vara bättre och att det är ett populärt märke betyder inte att det är en bra produkt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Men jag håller inte med dig om att Zowie skulle vara bättre och att det är ett populärt märke betyder inte att det är en bra produkt.

Nej det är säkert en totalt urusel produkt och mitt argument om att musen är en av de absolut viktigaste komponenterna för att kunna prestera bra i nästan alla spel är givetvis totalt felaktigt.. /facepalm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av herr_persson:

Vilken inställning till djur.
Du är antingen jävligt korkad eller är jävligt skruvad.

Vad baserar du det på? Måste man gilla djur och vilja vara med dem? Jag gillar inte djur. Skulle djur vara något där ens fria vilja att fatta tycke upphör? Kommer uttalande detta från någon sorts åsiktskorridor?

Skrivet av Србо:

Du bara bekräftar det jag skrev. Underbara människor som räddar människans bästa vän hunden, finns hopp för mänskligheten

Är det inte så att robotar som simulerar djur fungerar lika bra och används för att ge gamla människor sällskap? Så ... det behöver inte vara något levande, bara något som påminner om något levande och ger respons.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kelthar:

Är det inte så att robotar som simulerar djur fungerar lika bra och används för att ge gamla människor sällskap? Så ... det behöver inte vara något levande, bara något som påminner om något levande och ger respons.

Det har visat sig vara speciellt hundar som ger må bra hormoner, dom har prövat med ex katter och det gav inte effekt. Därför hundar är utvalda. Stödhundar ger oerhört värdefull hjälp. Hunden är inte obefogat kallad människans bästa vän.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Det har visat sig vara speciellt hundar som ger må bra hormoner, dom har prövat med ex katter och det gav inte effekt. Därför hundar är utvalda. Stödhundar ger oerhört värdefull hjälp. Hunden är inte obefogat kallad människans bästa vän.

Fast precis som han säger ovan, man har testat med robotar och fått lika positiv respons, trots att robotarna sett ut som allt möjligt, exempelvis "sälungar".

Sen måste jag fråga vad fan är:

Skrivet av Србо:

må bra hormoner

Sådana behöver vi nog alla ett tillskott av vid den här årstiden.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Det har visat sig vara speciellt hundar som ger må bra hormoner, dom har prövat med ex katter och det gav inte effekt. Därför hundar är utvalda. Stödhundar ger oerhört värdefull hjälp. Hunden är inte obefogat kallad människans bästa vän.

Skickades från m.sweclockers.com

Så, de valde hundar, eftersom de var de djuren som kunde tillföra sin ÄGARE störst mängd hormoner. Och rankar olika djur efter deras värde för människorasen. Är det ur den vinkeln du ser på djur?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kelthar:

Så, de valde hundar, eftersom de var de djuren som kunde tillföra sin ÄGARE störst mängd hormoner. Och rankar olika djur efter deras värde för människorasen. Är det ur den vinkeln du ser på djur?

Du har svårt att förstå logik, dom valde hundar för äldreboende för det hade störst glädjande och lugnande effekt på dom äldre. Jag underströk att hundar hjälper människor på många andra sätt också. Som vakt, hjälp för handikappade osv.