Vart kan jag hitta zelda spel till wii?(u) och möjligen konsol?

Permalänk
Medlem

Vart kan jag hitta zelda spel till wii?(u) och möjligen konsol?

Funderar nu eftersom switch kommer tydligen inte funka med dom gamla spelen och har inget wii(u) heller så tänkte jag kör på dolphin emulator men då hittar jag inte ens några wii zelda spel mer än twilight princess, jag är ute efter ocarina of time, wind waker, skyward sword, majoras mask och något annat om jag har glömt något.

någon som vet vart man hittar dom? kollade tradera och spelbutiken / retrospelbutiken men fanns inte mycket där heller.

och en fråga om emulators också, man behöver en cd läsare antar jag? finns det någon extern cd läsare man kan använda eller måste jag skruva fast den i datorn? vill helst inte ha någon surrande cd läsare

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att dom flesta av spelen du nämner kommer att dyka upp i Nintendo eShop för Switch förr eller senare.
Om det är någon Nintendo är bra på så är det att sälja samma spel om och om igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Jag gissar på att dom flesta av spelen du nämner kommer att dyka upp i Nintendo eShop för Switch förr eller senare.
Om det är någon Nintendo är bra på så är det att sälja samma spel om och om igen

jag hoppas bara dom äntligen börjar sälja spelen på pc också..

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Om du kan hitta en beg Wii U (borde gå att hitta relativt billig snart med tanke på att Switch är på gång) så är jag rätt säker på att spelen du nämnt finns att köpa till Wii U på eshop.
Tänk på att du behöver en Wii Remote Plus + nunchuck för skyward sword.