Permalänk
Avstängd

Köpråd tangentbord

  • Membran eller mekaniskt, spelar ingen roll, men om mekaniskt; MX Brown eller Silent

  • Bakgrundsbelyst, men om det är belysning även runt tangenterna så måste det gå att stänga av. Belysning av bokstäver ett måste

  • Inget lågprofil, standard-tangenter, thank you very much.

  • Röd eller gul belysning ett måste. Vitt eller grönt; nej och blått går fetbort!

  • Mediaknappar behövs inte, men gärna enklare macro och volymkontroll, men inte ett måste

  • Och, eh, helst inga rymdskepp :/

  • Max 1200 spänn

  • Cdon.com ett plus men absolut inte ett måste

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Uuu, 1690 spänn!! Det är i det häftigaste laget, men det vad ganska maffigt. Andra tips emottages ödmjukt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Tackar för tipsen, jag har uppdaterat första inlägget med mer information och då är det bara två av dom du listade som eventuellt skulle kunna funka; QPAD MK-85 och Cooler Master CM Storm QuickFire XTi, som jag skall titta närmare på.

Jag saknar mitt Microsoft Sidewinder X4, som jag tyvärr hade sönder när jag skulle modda det. 250 spänn, röd belysning, dock lågprofil, men ändå... 250 spänn!

Permalänk
Medlem

Synd ang belysningsfärgen. Annars tycker jag detta är grymt prisvärt o trevligt tangentbord http://m.clasohlson.com/se/Mekaniskt-gaming-tangentbord-Exibe...

Permalänk
Medlem

APEX Steelseries M800 , tveklöst.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Går det att stänga av belysningen bakom tangenterna på den? Jag är inte sådär jätteintresserad av att ha ett disco på skrivbordet, bara belysta siffror och bokstäver.

Permalänk
Medlem

http://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/vortex/pok3r-rgb-m...

Tveklöst. Slår allt annat i samma prisklass med hästlängder.

Edit: Om det inte måste vara ISO och med nordiska legender kan du få tag i den billigare vi utländska återförsäljare.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk

@VresiBerba:

Du bestämmer själv vilka färger du vill ha, jag rekommenderar att du har bakgrundsbelysningen på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VresiBerba:

Går det att stänga av belysningen bakom tangenterna på den? Jag är inte sådär jätteintresserad av att ha ett disco på skrivbordet, bara belysta siffror och bokstäver.

Du kan stänga av belysningen helt, eller för vissa knappar.

Permalänk
Avstängd

Alltså, jag menar bakom, under tangenterna, går det att stänga av den och bara ha belysning i bokstäverna? Dessutom verkar det tangentbordet ha MX Red, vilket jag egentligen inte vill ha.

Permalänk
Avstängd

Är på väg att slå till på det här, trots den blåa färgen. Jag fick hem min Corsair Scimitar idag och testade den blåa belysningen och det var faktiskt inte så tokigt som jag trodde. Jag skulle dock nu innan jag klickar fråga hur intensiv blå färg upplevs på tangentbord.

Permalänk
Avstängd

Nehäpp. Nåja, det blev ett Gigabyte Aivia Osmium MX Brown från Max Gaming och tangentbordet i sig är helt fantastiskt, byggd som en stridsvagn, men... belysning är vit! Så, eh, mhm, aldrig kan det bli rätt, men skit samma, jag orkar inte konka ner skiten till postombudet och joxa, så nu får jag tydligen leva med vit belysning. Jay!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av VresiBerba:

Nehäpp. Nåja, det blev ett Gigabyte Aivia Osmium MX Brown från Max Gaming och tangentbordet i sig är helt fantastiskt, byggd som en stridsvagn, men... belysning är vit! Så, eh, mhm, aldrig kan det bli rätt, men skit samma, jag orkar inte konka ner skiten till postombudet och joxa, så nu får jag tydligen leva med vit belysning. Jay!!

Vart lite nyfiken på hur det kunde vara så, bilden hos MaxGaming ser ju väldigt blå ut.
Gigabytes hemsida hade svaret:

men det låter som att du blev hyfsat nöjd ändå

Permalänk
Medlem

Rekommenderar tangentbord från Cooler Master, är riktigt nöjd med mitt!

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med mitt Corsair Raptor K40. Membran, 6 macro knappar, media knappar och bakrundsbelysta tangenter med alla tänkbara färger. Inte så farligt dyrt heller, typ 700kr köpte jag min för.

Permalänk
Skrivet av VresiBerba:
  • Membran eller mekaniskt, spelar ingen roll, men om mekaniskt; MX Brown eller Silent

  • Bakgrundsbelyst, men om det är belysning även runt tangenterna så måste det gå att stänga av. Belysning av bokstäver ett måste

  • Inget lågprofil, standard-tangenter, thank you very much.

  • Röd eller gul belysning ett måste. Vitt eller grönt; nej och blått går fetbort!

  • Mediaknappar behövs inte, men gärna enklare macro och volymkontroll, men inte ett måste

  • Och, eh, helst inga rymdskepp :/

  • Max 1200 spänn

  • Cdon.com ett plus men absolut inte ett måste

Fnatic Gear Rush G-1 kostar 1000:- nu.
Mekaniskt med Cherry mx switchar.
Har en Review på det på min kanal på YT. Riktigt nice tangentbord.
https://www.youtube.com/watch?v=pW9ziF2tXsc

Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka

Permalänk
Avstängd

Tangentbord är redan inhandlat men någon har tydligen bestämt att ett par dagar gamla inlägg inte skall gå att redigera *shrugs*

Permalänk
Skrivet av VresiBerba:

Tangentbord är redan inhandlat men någon har tydligen bestämt att ett par dagar gamla inlägg inte skall gå att redigera *shrugs*

Ah, okej. då förstår jag ^^

Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka