Vill ha ett nytt mekaniskt tangentbord men det finns inga som fyller mina behov

Permalänk
Medlem

Vill ha ett nytt mekaniskt tangentbord men det finns inga som fyller mina behov

Nu är det dags för mig att byta tangentbord. Sitter framför ett Steelseries 7G som är helt perfekt för mig och jag älskar det verkligen, men har tröttnat på svarta brytare och vill byta till bruna eller röda med vita belysta tangenter (rgb spelar inger roll). Har kollat på prisjakt och sökt genom filter men finns absolut inget som passar mig, dem mesta är otroligt fula "gaming" tangentbord enligt mig som Corsairs.

Logitechs G610 var nog det perfekta tangentbordet jag såg och älskar verkligen det men sen så insåg jag snabbt att det hade glansig plast runt hela tangentbordet... Så jag vet inte vilket tangent bord som finns kvar. Vill gärna ha 1 USB inkoppling på tangentbordet då min dator sitter en liten bit ifrån mitt skrivbord, så min mus räcker inte till datorn tyvärr. Och jag vill inte ha en extern USB hub bara för att koppla in en mus i. Kan man ta en usb förlängnings kabel och koppla musen med? Blir det lika bra som att koppla musen direkt till datorn?

Behov:
Vita belysta tangenter
Röd eller bruna Cherry MX switchar
Stilrent (Steelseries 7G, Alla Das, Ducky shine 5 osv)
USB Passthrough
Media knappar är en bonus men inte nödvändigt

Har redan kollat på Das Prime 13, men den är för dyr enligt mig.

Tack

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem

Jag har ett Logitech G710+ som jag haft i runt 5 år som jag tycker är perfekt för mina behov som är liknande dina.

Kanske är lite för mycket "gaming" för din smak, dock är det vid det här laget rätt gammalt så vet inte hur lätt det är att få tag på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spixel:

Jag har ett Logitech G710+ som jag haft i runt 5 år som jag tycker är perfekt för mina behov som är liknande dina.

Kanske är lite för mycket "gaming" för din smak, dock är det vid det här laget rätt gammalt så vet inte hur lätt det är att få tag på.

Jo den är lite för gaming för min smak, tycker inte om att ha makroknappar på tangent bordet.

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem

Vete fasen om jag upplever mitt G610-tangentbord som glansigt Noterade du det som så "IRL" så att säga eller på någon promobild?

En USB förlängningskabel borde inte ge någon nämnvärd input lag hur som. En hub skulle jag tro i teorin att den skulle kunna ge, men säkert även där försumbart lite.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av korbevel:

Nu är det dags för mig att byta tangentbord. Sitter framför ett Steelseries 7G som är helt perfekt för mig och jag älskar det verkligen, men har tröttnat på svarta brytare och vill byta till bruna eller röda med vita belysta tangenter (rgb spelar inger roll). Har kollat på prisjakt och sökt genom filter men finns absolut inget som passar mig, dem mesta är otroligt fula "gaming" tangentbord enligt mig som Corsairs.

Logitechs G610 var nog det perfekta tangentbordet jag såg och älskar verkligen det men sen så insåg jag snabbt att det hade glansig plast runt hela tangentbordet... Så jag vet inte vilket tangent bord som finns kvar. Vill gärna ha 1 USB inkoppling på tangentbordet då min dator sitter en liten bit ifrån mitt skrivbord, så min mus räcker inte till datorn tyvärr. Och jag vill inte ha en extern USB hub bara för att koppla in en mus i. Kan man ta en usb förlängnings kabel och koppla musen med? Blir det lika bra som att koppla musen direkt till datorn?

Behov:
Vita belysta tangenter
Röd eller bruna Cherry MX switchar
Stilrent (Steelseries 7G, Alla Das, Ducky shine 5 osv)
USB Passthrough
Media knappar är en bonus men inte nödvändigt

Har redan kollat på Das Prime 13, men den är för dyr enligt mig.

Tack

Så länge det inte är så långt att du måste ha signalförstärkning i förlängningskabeln så borde det inte ha någon effekt, inte mer än om du låter det gå genom tangentbordet åtminstone.

Menar du att du vill ha svarta tangenter med vit belysning eller menar du vita, belysta tangenter?

Permalänk
Medlem

@korbevel: Köpte ett Logitech G610 på Elgiganten, plasten är bara glansig på sidan, och är helt enkelt ett cleant tangentbord. Det enda jag kan klaga på är Logitechs extremt dåliga quality check, fick byta tangentbord fyra gånger innan jag fick ett som fungerade. Men men, är riktigt nöjd med mitt köp, för 599kr är det ett kap!

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Gillar du inte G610 så är ju Tesoros RGB tangentbord ett alternativ, då kan du ju köra allt vitt om du vill det.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3115226

Musen kan du fixa en förlängningskabel till, det fungerar minst lika bra som om du skulle sätta musen i tangentbordet, kabellängden blir den samma (förutsatt att du köper en förlängning som inte är längre än tangentbordssladden då).
Finns med röda switchar också.

Permalänk
Medlem

@Teddis: det är glansig plast på sidan utav tangentbordet

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caesar:

Så länge det inte är så långt att du måste ha signalförstärkning i förlängningskabeln så borde det inte ha någon effekt, inte mer än om du låter det gå genom tangentbordet åtminstone.

Menar du att du vill ha svarta tangenter med vit belysning eller menar du vita, belysta tangenter?

Nej det är inte en lång förlängningskabel jag behöver mindre än en halv meter, inte ens det.
Svarta tangenter med vit belysning

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

@medetix: Köpte ett Logitech G610 på Elgiganten, plasten är bara glansig på sidan, och är helt enkelt ett cleant tangentbord. Det enda jag kan klaga på är Logitechs extremt dåliga quality check, fick byta tangentbord fyra gånger innan jag fick ett som fungerade. Men men, är riktigt nöjd med mitt köp, för 599kr är det ett kap!

Jo jag vet, det är bara på sidan men jag hatar verkligen glansig plast, ser så himla fult ut med tiden.
Äsch va synd. Vad var det som strulade så att du fick lämna tillbaka den fyra gånger?

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem

Jag gillar QPADs tangetbord sköna och lagom mycket gaming.@korbevel:

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

kom på att jag hade en förlängningskabel till min xbox one bluetooth reciever som kom med, och den är perfekt längd och känner ingen större input lag än så länge, så nu kan jag ta bort usb passthrough ifrån listan

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem

@korbevel: Vissa av tangenterna lät som den till höger i videon; https://www.youtube.com/watch?v=zCpqXP_hi-U

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

bestämde mig att köpa ett Cooler Master Masterkeys Pro L med vita leds och bruna switchar, tack för alla förslag

/tråd

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic