Permalänk
Medlem

Fick min igår. Har backlight bleeding som alla andra men märkligt nog mest i övre vänstra hörnet. Dock är ju brightness justerad rätt högt så drar man ner det lite så blir det bättre.

Körde Overwatch nån timme med allt på max och det flyter som smör. FPS:n pendlar mellan 75-95 mest hela tiden. Har aktiverat G-sync i Nvidias kontrollpanel samt kör 100hz på skärmen. Gick från en 60Hz AOC 29" Ultra Wide.

Första känslan är nästan överväldigande, känner att jag ev måste ha ett djupare skrivbord då skärmen nästan hamnar för nära, 34" är stort. Tar gärna emot tips på inställningar/tweaks gällande ljusstyrka, kontrast m.m.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ragnvlad:

Fick min igår. Har backlight bleeding som alla andra men märkligt nog mest i övre vänstra hörnet. Dock är ju brightness justerad rätt högt så drar man ner det lite så blir det bättre.

Körde Overwatch nån timme med allt på max och det flyter som smör. FPS:n pendlar mellan 75-95 mest hela tiden. Har aktiverat G-sync i Nvidias kontrollpanel samt kör 100hz på skärmen. Gick från en 60Hz AOC 29" Ultra Wide.

Första känslan är nästan överväldigande, känner att jag ev måste ha ett djupare skrivbord då skärmen nästan hamnar för nära, 34" är stort. Tar gärna emot tips på inställningar/tweaks gällande ljusstyrka, kontrast m.m.

Du kommer att vänja dig vid att den är stor, så bara ge det lite tid. När du väl vant dig vid storleken kommer det bara att vara underbart! Själva poängen är ju att täcka in mer av ditt synfält. Flyttar du bak skärmen försämrar du ju den aspekten.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Jo man vänjer sig säkerligen vid storleken. Kommer ihåg när man fick hem en 50" tv. Efter 2-3 dagar var den för liten. Däremot funderar jag lite på om man ska byta ut stativet? Jag vill ha ner skärmen ända mot skrivbordet för att slippa känna att jag tittar uppåt när jag pysslar med musikproduktion och liknande.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk

Det var väldigt utrymmesbesparande att hänga den på en arm, jag har en "grunt" skrivbord och fick skärmen i näsan med originalstället.

Permalänk
Medlem

Liten fundering ni som har experience av 34" 3440x1440.
Hur mycket pallar ett GTX 970 Strix på en sådan skärm? Kör just nu 1200x1080 BF1 på High, men lite rädd att med en sådan skärm att jag kommer behöva gå ned till medium. Eller spelar det inte så stor roll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minnesota:

Det var väldigt utrymmesbesparande att hänga den på en arm, jag har en "grunt" skrivbord och fick skärmen i näsan med originalstället.

Vilket stativ använde du? Jag har kollat på lite vesa stativ men denna verkar ju väga precis över gränsen för vad många enkelarmsstativ pallar, i alla fall av de jag har kollat på tillexempel på komplett.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Skulle vilja ha ett stativ som det går att skicka ner skärmen så långt att nederkanten är i linje med skrivbordet.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sawyar:

Liten fundering ni som har experience av 34" 3440x1440.
Hur mycket pallar ett GTX 970 Strix på en sådan skärm? Kör just nu 1200x1080 BF1 på High, men lite rädd att med en sådan skärm att jag kommer behöva gå ned till medium. Eller spelar det inte så stor roll?

Jag satt i samma sits tidigare och fick rekommendationerna att köpa ett 1080, vilket jag gjorde. Att spela witcher 3 är helt magiskt numera.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Har nu hunnit spela mer och kan bara lovorda den! fantastisk skärm att spela på! Allt verkligen tokflyter. Nu sitter jag med ett GTX1070 och var lite rädd att jag skulle åka på att byta upp mig till ett 1080 men tack vare G-syncen?! Så är det fanimej fantastiskt! Nu ska jag förhoppningsvis inte behöva köpa ny skärm på ett tag? Är innerligt glad över att jag inte gav efter och köpte nåt budgetskräp.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sawyar:

Liten fundering ni som har experience av 34" 3440x1440.
Hur mycket pallar ett GTX 970 Strix på en sådan skärm? Kör just nu 1200x1080 BF1 på High, men lite rädd att med en sådan skärm att jag kommer behöva gå ned till medium. Eller spelar det inte så stor roll?

Jag kör med mitt gamla 970 med en 34" skärm och ja, man behöver gå ner i inställningar. Grafikkortet är inte ens i närheten av att producera bra fps med så hög upplösning om man kör på Max. Inställningen brukar variera från Medium till High beroende på spel.

Skrivet av Ragnvlad:

Jo man vänjer sig säkerligen vid storleken. Kommer ihåg när man fick hem en 50" tv. Efter 2-3 dagar var den för liten. Däremot funderar jag lite på om man ska byta ut stativet? Jag vill ha ner skärmen ända mot skrivbordet för att slippa känna att jag tittar uppåt när jag pysslar med musikproduktion och liknande.

Det var precis vad jag satt här och tänkte nu också. Den kunde varit lite större. rofl.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Ergotron MX + PG348. Bra kombo!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sawyar:

Liten fundering ni som har experience av 34" 3440x1440.
Hur mycket pallar ett GTX 970 Strix på en sådan skärm? Kör just nu 1200x1080 BF1 på High, men lite rädd att med en sådan skärm att jag kommer behöva gå ned till medium. Eller spelar det inte så stor roll?

Jag har denna skärm och kör 970 SLI , när sli fungerar är det riktigt fint det fungerar bra , men man måste dock dra ner på AA osv för att få bra FPS. Däremot när SLI inte fungerar ja... Då är det lite värre :). Lirar HotS det fungerar bra med detta kort men Gears of War 4 och andra krävande spel så ligger jag under 60fps.

Några spel som fungerar bra för mig, The Witcher 3,DOOM, Dragon Age Inq, BF4, BF1,Hots,Life is strange , LeftForDead2, Shadow Warrior 2.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sawyar:

Liten fundering ni som har experience av 34" 3440x1440.
Hur mycket pallar ett GTX 970 Strix på en sådan skärm? Kör just nu 1200x1080 BF1 på High, men lite rädd att med en sådan skärm att jag kommer behöva gå ned till medium. Eller spelar det inte så stor roll?

Jag hade GTX 970 tidigare och gick till GTX 1080 pga BF1.

Med 970 kunde jag köra High/Ultra på 1920x1080 och få ut 60-100 FPS. När jag gick över till 3440x1440 (har också PG348Q), så fick jag gå ned till Medium och fick ändå endast 50-65 FPS cirka.

Med GTX 1080 så har jag cirka 75-100 FPS i Ultra på 3440x1440, med average FPS runt 85-90.

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2]

Permalänk
Skrivet av Don_Tool:

Vilket stativ använde du? Jag har kollat på lite vesa stativ men denna verkar ju väga precis över gränsen för vad många enkelarmsstativ pallar, i alla fall av de jag har kollat på tillexempel på komplett.

Multibrackets M VESA Gas Lift Arm Single HD, skärmen väger snarast i underkant (9-21kg) men inte så mycket att den inte stannar när man dragit den nånstans. Finns på Dustin, inte billigt direkt men hellre det än att det kollapsar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Första känslan är nästan överväldigande, känner att jag ev måste ha ett djupare skrivbord då skärmen nästan hamnar för nära, 34" är stort. Tar gärna emot tips på inställningar/tweaks gällande ljusstyrka, kontrast m.m.

Jag fick samma känsla när jag fick hem min skärm, dock löste jag det med en arm som man fäster i kanten av skrivbordet. Det blev jättebra. Snålade och köpte denna armen. funkar tills jag hittar en bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av akikk:

Det där såg ju fantastiskt ut! Bra tips, ska leta!!!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Är lite sugen på att köpa den här skärmen efter jobbet, såg att den väger 11KG med foten på. Vad kan den tänkas väga utan? Mitt stativ klarar 10KG/arm så i värsta fall får jag köpa ett annat stativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Är lite sugen på att köpa den här skärmen efter jobbet, såg att den väger 11KG med foten på. Vad kan den tänkas väga utan? Mitt stativ klarar 10KG/arm så i värsta fall får jag köpa ett annat stativ.

köp den bara, euforin när man väl sitter framför skärmen trodde jag inte att jag skulle få uppleva av en teknikpryl

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

köp den bara, euforin när man väl sitter framför skärmen trodde jag inte att jag skulle få uppleva av en teknikpryl

Jag var lite otålig och webhallen ligger 2 minuter från mitt jobb så jag åkte och köpte den haha. Får se om armen klarar när jag kommer hem. I värsta fall får jag köra på foten tills jag skaffar en annan

Permalänk
Medlem

Någon som vill dela med sig lite inställningar? brightness, contrast osv....

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av wRRM:

Jag var lite otålig och webhallen ligger 2 minuter från mitt jobb så jag åkte och köpte den haha. Får se om armen klarar när jag kommer hem. I värsta fall får jag köra på foten tills jag skaffar en annan

Runt 8kg utan foten så det ger sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Någon som vill dela med sig lite inställningar? brightness, contrast osv....

http://www.overclock.net/t/1591317/official-asus-rog-swift-pg...
Använder användaren willverduzco´s inställningar. Tycker det ser mycket bra ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minnesota:

Runt 8kg utan foten så det ger sig.

Aaaa gött, men om det väger runt 8kg då klarar man ju sig på Multibrackets M VESA Gas Lift Arm Single från dustin och kommer undan lite billigare. Samma robusta stativ dock. Skärmvikt minimum 2kg och maximum 10kg
https://www.dustinhome.se/product/5010892621/m-vesa-gas-lift-...

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Bildexpert 📺

@Tha_Rula: Intressant det där, för det tyder på att han siktar på 160 nits (brightness 49) något som brukar ligga som förval i en del program för att mäta färger. 160 nits är normen för AdobeRGB-standard och är ganska ljust om man spelar ett mörkt rum.

Inställningen av vitbalansen (RGB-reglaget) minskar han mest på rött, något på grönt och låter blå ligga kvar. Det betyder att utgångsläget är exakt den samma som hos det testexemplar jag hade. Kan förstås vara rent sammanträffande, men när det handlar om den här typen av premiumprodukt kan de också vara lite mer konsekventa med förhållandevis små tillverkningsvolymer, identiska komponenter etc. vilket också öppnar för att ensikilda exemplar också beter sig snarlikt.

Permalänk
Medlem

Hej allihopa, är själv intresserad av att köpa denna skärm. I Thomas Ytterbergs recension nämner han dock att OSD:n saknar ett riktigt RGB-reglage, har ni mer detaljer om detta? I mina nuvarande skärmar kan man själv kontrollera RGB-värdena och jag har sett foton på OSD:n i PG348Q:n där det verkar finnas liknande reglage. Därför undrar jag hur det egentligen står till med kalibrering genom OSD.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizbro:

Hej allihopa, är själv intresserad av att köpa denna skärm. I Thomas Ytterbergs recension nämner han dock att OSD:n saknar ett riktigt RGB-reglage, har ni mer detaljer om detta? I mina nuvarande skärmar kan man själv kontrollera RGB-värdena och jag har sett foton på OSD:n i PG348Q:n där det verkar finnas liknande reglage. Därför undrar jag hur det egentligen står till med kalibrering genom OSD.

9999:- på webhallen nu!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minnesota:

Det var väldigt utrymmesbesparande att hänga den på en arm, jag har en "grunt" skrivbord och fick skärmen i näsan med originalstället.

Hur grunt skrivbord då? Jag har en 24" skärm nu på ett 75 cm djupt ikeabord och det känns bra. Dock kommer jag behöva till ett standard 60cm djupt snart och då tycker jag skärmen är för nära. har du tips på någon bra arm som även funkar för 27" i framtiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Hur grunt skrivbord då? Jag har en 24" skärm nu på ett 75 cm djupt ikeabord och det känns bra. Dock kommer jag behöva till ett standard 60cm djupt snart och då tycker jag skärmen är för nära. har du tips på någon bra arm som även funkar för 27" i framtiden?

Kolla min post ett par steg uppåt på denna sida, den armen är till monitorer upp till 32tum eller max 10kg

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av akikk:

Vilket djup får du bakom skärmen nu?
Baksida skärm mot eventuell vägg?

Permalänk
Medlem

@Molgorain:

just nu är skärmen ca 20cm från bordskanten, dock finns det utrymme att föra den närmare (kanske en ~5cm).