Warcraft 3 + Window mode = Sant?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Warcraft 3 + Window mode = Sant?

Tjena. Tycker om att spela WC3 på typ lite slappa maps som TDs m.m samtidigt som jag surfar eller spelar EVE. Saken är dock att det inte finns window mode vilket ofta gör att den härliga ALT + TAB fördröjs med ett fåtal sekunder vilket kan vara irriterande...

Något sätt att få Warcraft 3: Frozen Throne i Window mode?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Skapa en genväg till spelet på skrivbordet, högerklicka på den och gå in i egenskaper. I målrutan (den första som kan editeras på första fliken), sök dig till slutet av all text, dvs. efter till exempel "E:/WarCraft III/war3.exe" eller vad det nu står. Efter det så lägger du till;

-window

Sedan skall det funka.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Testade fungerade inte så bra... Windows lät mig inte äns lägga in det

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Så funkar det för mig iaf och har gjort sen tft släpptes typ

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Testade fungerade inte så bra... Windows lät mig inte äns lägga in det

du ska lägga in det efter "länktillexefilen" -window

Många gör felet att ta bort " eller skriva inom det. Är du administratör på datorn btw?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Nu fungerade det XD Behövde visst ett mellanslag efter "

Tack så mycket ^^

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Nu när ämnet ändå är på tavlan undrar jag ifall detta går att göra med spel som inte har windowmode tillgängligt i spelet, såsom Warcraft 3. Kan ju vara nåt att använda till äldre spel

Mvh

Visa signatur

It's like having a baby.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SalonenQuE.net
Nu när ämnet ändå är på tavlan undrar jag ifall detta går att göra med spel som inte har windowmode tillgängligt i spelet, såsom Warcraft 3. Kan ju vara nåt att använda till äldre spel

Mvh

Tja, det kan nog funka på några spel. Men om inte spelets utvecklare designade spelet för att köras i window-mode så lär det ju inte funka så bra.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Warcraft 3 fungerade utan problem iaf.... Men när jag körde EVE i window mode samtidigt fick jag typ artefakter och dylikt... Så jag fick välja på att ha 1 i windowmode och en full för att slippa det tyvärr.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Warcraft 3 fungerade utan problem iaf.... Men när jag körde EVE i window mode samtidigt fick jag typ artefakter och dylikt... Så jag fick välja på att ha 1 i windowmode och en full för att slippa det tyvärr.

Ajdå. Fast det kan väll gå att förklara. När man spelar i full screen så håller datorn bara koll på det som är i fullscreen (vilket förklarar delayen när man tabbar ur). Kör man i window mode så håller datorn koll på både skrivbordet och det som man spelar, om man nu då skall emulera två miljöer så kan det kräva lite på grafikkortet till exempel. Det förklarar varför man får en sådan prestandabrist. Vem vet, kan ju också vara den faktorn att grafikkortet måste switcha mellan 2D och 3D-läge hela tiden.... Kan vara allt! Kan till och med vara receptet till kokt potatis, grillade köttbullar och en fin sås.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Jo kan nog va det där med 2D och 3D läge antar ja

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Ajdå. Fast det kan väll gå att förklara. När man spelar i full screen så håller datorn bara koll på det som är i fullscreen (vilket förklarar delayen när man tabbar ur). Kör man i window mode så håller datorn koll på både skrivbordet och det som man spelar, om man nu då skall emulera två miljöer så kan det kräva lite på grafikkortet till exempel. Det förklarar varför man får en sådan prestandabrist. Vem vet, kan ju också vara den faktorn att grafikkortet måste switcha mellan 2D och 3D-läge hela tiden.... Kan vara allt! Kan till och med vara receptet till kokt potatis, grillade köttbullar och en fin sås.

Hehe, jo så är det ju. När jag spelar WoW och är inne på två olika account samtidigt så att jag ''spelar med mig själv'', så blir det ett fruktansvärt lagg. När jag spelar på ett account så laggar det rätt mycket för det mesta. Jag har nämligen en kass dator OCH dåligt internet, och eftersom WoW är ett online spel så... ja, ni kan nog räkna ut resultatet själva:D

Hur som helst, tillbaka till ämnet. Att experimentera med sånt på datorn som det inte finns några exakta svar på kan vara ganska ''onyttigt'' för datorn tror jag. När jag prövade att köra ett ganska gammalt spel vid namn ''Silver''(jag har skrivit lite om det i ''Vilket Dungeon Siege''-tråden'') så blev skärmen svart, flimrade lite blått, och datorn startades om. Antingen så är spelet gammalt eller så har jag en riktigt kass dator. Men att jag har en kontors-dator från dell vet jag redan:D

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, går det att spela warcraft 3 och tft utan skiva? har spelen orginal men jag lämnade skivorna hemma när jag flyttade...

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Lånar tråden lite, går det att spela warcraft 3 och tft utan skiva? har spelen orginal men jag lämnade skivorna hemma när jag flyttade...

Senaste patchen tog bort skyddet, så nu går det att spela utan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Novac
Senaste patchen tog bort skyddet, så nu går det att spela utan.

ok, och vad heter den patchen? har 1.21 installerat men får endå felmedelande om att man måste ha skiva.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk

Man får senaste på battle.net.

den hade nån bokstav efter sig, b eller c, ska kolla.

1.21b

http://us.blizzard.com/support/article.xml?articleId=21220&rh...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
Man får senaste på battle.net.

den hade nån bokstav efter sig, b eller c, ska kolla.

1.21b

http://us.blizzard.com/support/article.xml?articleId=21220&rh...

Ah, bra. Nu tänker jag köpa spelet.

Permalänk
Medlem

Vissa spel har bara namnet till programmet , TEX = Warcraft3.exe , Vilket om du skriver -windowed efteråt så fungerar inte filen, Mitt tips är att göra en genväg, för att sen skriva -windowed via den, det brukar också vara ett alternativ.

Permalänk
Skrivet av Harox123:

Vissa spel har bara namnet till programmet , TEX = Warcraft3.exe , Vilket om du skriver -windowed efteråt så fungerar inte filen, Mitt tips är att göra en genväg, för att sen skriva -windowed via den, det brukar också vara ett alternativ.

9 år senare haha

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

@Harox123: Du bumpar en tråd från 2008.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Mother of resurrected threads

Permalänk
Medlem

Jag ber hemskt mycket om ursäkt, tänkte inte på det

Letade själv hur jag skulle göra, men hitta på ett sätt själv xD

Permalänk
Medlem

Inte bara vilken nekro som helst heller, tråden är ju gjord av Jakob... vilken kontrast från idag.