Formaterade mitt USB-minne i min MAC och nu kan jag bara använda 200 MB.

Permalänk
Medlem

Formaterade mitt USB-minne i min MAC och nu kan jag bara använda 200 MB.

För ett tag sedan formaterade jag dumt nog mitt USB-minne i min MAC och den har delat upp den i två delar, en 200 MB-del som man kan använda och en del som inte syns i "Den här datorn" på Windows. Går jag in på diskhantering i Windows så ser det ut så här:

http://i66.tinypic.com/9gwv1v.png

Har provat formatera, alternativet utöka är grått samt att jag följde nån guide där man formaterade i CMD men det fungerade inte heller.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

@bonno:
Prova att låg nivå formatera det med detta verktyg.
HDD LLF Low Level Format Tool

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

du måste radera båda partitionerna innan du kan formatera det till en stor.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Kan även funka om du tar bort den partitionen på 7gb och slår ihop den med den på 200mb.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

du har gjort 1 ny enhet på 200 mb, övrigt minner är ej skapat som en egen partion, du bör deleta den på 200 mb och skapa en ny på hela minnet.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

Låter väl som "diskpart" är lösningen. #5 inlägget som gäller.

https://www.bleepingcomputer.com/forums/t/219693/unable-to-fo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

@bonno:
Prova att låg nivå formatera det med detta verktyg.
HDD LLF Low Level Format Tool

Tackar, det fungerade perfekt!

Skrivet av bärplockaren:

Kan även funka om du tar bort den partitionen på 7gb och slår ihop den med den på 200mb.

Om du menar högerklicka och "Ta bort volym" så var det grått. Men nu har det löst sig.

Tack för hjälpen allihop!

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Låter väl som "diskpart" är lösningen. #5 inlägget som gäller.

https://www.bleepingcomputer.com/forums/t/219693/unable-to-fo...

Det var den jag gjorde i CMD men det fungerade inte för mig.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Kan även funka om du tar bort den partitionen på 7gb och slår ihop den med den på 200mb.

Skrivet av bonno:

Om du menar högerklicka och "Ta bort volym" så var det grått. Men nu har det löst sig.

Tack för hjälpen allihop!

Windows vägrar att jobba mot mer än första partitionen på en portabel flyttbar disk. Så det behövs 3:e part mjukvara antingen att tömma stickan (som bonno gjorde), eller partitionsprogram som kan hantera det.

Tråkiga är att Windows kan hantera det, men vägrar det. Typ samma som med Fat32 och större än 32GB partitioner, som den kan läsa, skriva och hantera, men inte formatera