Hur gammal är du och vad spelar du?

Permalänk
Medlem

Ålder: 24
Plattform: PC MASTER RACE ...jk
Spelar: Warframe, Killing Floor, The Isle, Don't Starve, Hat Fortress 2, Age of Mythology

Har en gammal PS2 som ligger och dammar i skrubben. Enda anledningen till att jag någonsin köpte den var på grund av Ökami, som är ett fantastiskt spel, och nått häst racing spel som hette G1 Jockey.

Permalänk
Medlem

Ålder: 37
Plattform: PC!
Favoritspel:(just nu) CS, Clancy's Siege, Forza 3.

Permalänk
Medlem

Ålder: 17
Platform: PC
Favoritspel: Garrys mod, gta v

Visa signatur

Ryzen 1700x @ 3.9ghz 1,4v, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB, 32GB Corsair vengence 3000MHZ, ASUS ROG STRIX X370-I, Asetek 545LC + Noctua NF-A9x14 92mm, Corsair SF600, Samsung 860 evo 500gb m.2 SSD, Dan case A4 V2, Cablemod Black Sleeved cable kit

Permalänk

Ålder: 24
Platform: PC
Favoritspel: WoW, Battlerite, Rainbow Six Siege

Permalänk
Medlem

Ålder: 31
Platform: PC

Drömmer mig tillbaka när jag kunde spendera hela dagar framför spel och njuta av det. Glädjen när man nötte Baldurs Gate II om och om igen eller den otroliga besattheten av WoW osv.. Nu har jag inte ro att sitta mer en någon timme. Har tid över (jobbar 7 dagar, ledig 7) och en feting till dator men blir som mest ett par matcher i Football Manager eller Hearthstone. Rimworld och Banished var väl de senaste spelen jag fastnade rejält för men det gick över efter ett par dagar. Har väl 20+ spel på steam som jag inte kört mer än någon timme, samt ett par jag aldrig ens startat.

Men, köpte precis Dishonored samt 4 Assasins Creed spel på steam. Alltid varit mer inne på RPG och strategi men ska se om de här kan väcka speldjävulen i mig igen.

Permalänk

44. Just nu: Sunless Sea, Lethe, Witcher 3 (PC), Uncharted 4 (PS4). Sunless Sea och Witcher 3 är det som håller mitt intresse hittils.

Mycket roligare att modda spel numera än att spela. Har gjort några av de mest nedladdade moddarna till skyrim, morrowind, fallout NV mfl vilket känns kul och engagerar.

Har nu ett litet projekt med min iCADE (jailbreakad ipad med iMAME i ett arkadkabinett), byter ut allt till riktiga arkadknappar.. Så ja, spelar även en del arkadspel.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk

Ålder: 34
Plattform: PC
Spel: Diablo, Wow, SGW (sniper), Need for SPEED, m.m

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Nano S Processor: Intel Core i5 7600K 3.8 GHz 6MB Cpu-kylare: be quiet! Dark Rock 3 Grafikkort: EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 SC Moderkort:MSI Z270I GAMING PRO CARBON AC Internminnen: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance Nätaggregat: be quiet! Pure Power 10 600W SSD: Adata Premier Pro SP900 128GB HDD Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB

Permalänk

Ålder: 30
Plattform: PC
Spel: iRacing

Permalänk
Medlem

Ålder: 31
Plattform: PC, PS4
Spel: Spelar det mesta, men trivs bäst med fps. Är speciellt förtjust i spel med sci-fi setting.
just nu är det BF1 som spelas mest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Ålder: 24
Plattform: PC MASTER RACE ...jk
Spelar: Warframe, Killing Floor, The Isle, Don't Starve, Hat Fortress 2, Age of Mythology

Har en gammal PS2 som ligger och dammar i skrubben. Enda anledningen till att jag någonsin köpte den var på grund av Ökami, som är ett fantastiskt spel, och nått häst racing spel som hette G1 Jockey.

Du borde gräva fram en kopia av Rayman Revolution till din PS2. Utan tvekan ett utav dom bästa plattformsspelen som gjorts.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Ålder: 27
Spelar: ALLT! Försöker mig på skräckspel men är ju räddare än rädslan själv.

Mvh,
Björn

§9
Permalänk
Medlem

24 spelar ibland gta v, black ops

Permalänk
Avstängd

31. Cookie clicker.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ålder: 23
Plattform: PC
Favoritspel: Hearthstone, kört sen betan så har blivit några år nu men uppskattar även spel som Europa Universalis.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ålder: 25
Plattform: PC, Xbox360
Favoritspel: FPS, Tacshooters (PC), racing (Xbox360)

Permalänk
Medlem

Uppdaterar lite:

Ålder: 14
Plattform: PC
Favoritspel atm: Titanfall 2, Rocket League, WD2

När jag är klar med WD2 blir det The Witcher 3!

Permalänk
Medlem

Ålder: 15
Plattform: pc
Favoritspel: r6siege, rocket league, battlefield 1, heartstone.... i princip allt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

Ålder: 30. Studerar, så jag spelar mest spel som går snabbt att starta och avsluta.
PC: Path of Exile och Binding of Isaac är väl det som spelas mest. Har precis köpt Dishonored 2 så det är väl nästa spel som ska klaras av när tiden finns.
NES: Spelar en hel del olika spel här beroende på om sambon vill vara med eller inte. Mycket Bubble Bobble blir det iaf!
SNES: Final Fantasy V och VI är favoriterna men just nu spelar jag nog mest Donkey Kong Country 1-3.
Wii U: Super Mario 3D world med sambon och vänner. Spelar knappt Wii U själv.
Arkad: Turtles in Time, Simpsons Arcade Game, NBA Jam, Windjammers och mycket annat beroende på sällskap och humör.

Önskar att jag hade mer tid att spela "klart" alla spel jag har. Förhoppningsvis blir det bättre om 1.5 år (2.5 om jag väljer mastern också) när jag är klar med utbildningen.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

Detta vart från början en felpost.. men men

Är 27år
Lirar Wow, Diablo 3, Assassins creed, LoL och lite andra som tidsfördriv i tidsfördrivet

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem

Ålder: 40+, vill helst inte tänka för mycket på det.

Spelar bara på PC, konsoler etc är till för barn

Just nu är det enda jag spelar Diablo3, är annars svårt förtjust i FPS, gamla favoriter är CoD UO som jag när jag var yngre var halv bra på i MP, Bioshock och inte minst HoMM 2&3.

Är annars inne i en period då jag inte tycker nåt spel är särskilt kul, skulle behöva köpa ny GPU så jag kan spela lite nyare grejer i höga upplösningar.

Permalänk
Medlem

Ålder: 21.

Plattform: Pc.

Spel: Smite, Rainbow six siege, Civ 6, Witcher 3, Diablo 2. För det mesta.
Blir väl mycket For honor och Mass effect andromeda när de faller ut.

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk
Medlem

@Pinhead: Ja för fan! kom igång nu!

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk

Ålder: 40nåntinghållkäft
Plattform: PC
Favoritspel: Betrayer, The Forest, och allt som är immersive och som inte är här och nu. Fantasi, drömma. forntid och framtid går bra, vanligt schetet maskingevär etc, bleh. Har lite lämnat shooters och pussel och spelar mest open world sandbox survival early access alpha.

Ärligt svar dock, provar på lite olika saker men just nu:

Doom 4
Far Cry Primal
The Forest
Osiris: New Dawn
Stranded Deep
Subnautica
Superhot
The Swapper

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

Ålder: 45
Plattform: PC
Favoritspel (just nu): Warface

Jag brukar bara köra ett spel i taget tills jag tröttnar på det och går vidare till nästa.

Permalänk
Medlem

Ålder: 19

Plattform: PC främst äger även ett flertal konsoler.

Favoritspel (för tillfället): GTA V, Gmod, BF1,CS GO och BFBC2.

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C | Intel Core i5-6600K Skylake 4.4GHz| Noctua D14| Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming| GIGABYTE GA-Z270X-Ultra Gaming| Corsair Force LE 240GB| Samsung 850 EVO Series 500GB| Corsair Vengeance LPX 2666mhz 4x4GB|

Permalänk
Medlem

Ålder: 29
Plattform: PC
Favoritspel: zelda snes samt n64, fps cs beta 1.0

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ålder: 31
Plattform: Mac
Spelar: GTA V, Fallout 4

+ Lite GTA San Andreas på iPhone

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem

22 år.
Plattform: PC
Favoritspel: CS:GO, Lol, H1z1, Arma3, Gta v och Forza är väl det man spelar mest

Permalänk

16 år
Plattform: PC
Favoritspel: CS

Visa signatur

Stationär: i7 4790k/BeQuiet!Dark Rock 3 /Msi H97I AC/8gb 1600mhz/Msi GTX 980 Gaming 4gb/Intel 530-series 180gb/Ncase M1 "BeQuiet! Edition"/
Laptop: ASUS Zenbook UX32VD-R4002V
Skärm: BenQ GL2440H
Utrustning: Steelseries all in=Qck Prism/APEX 750m/800m/Sensei 310

Permalänk
Medlem

Ålder: 23
Plattform: PC
Spel: Speltorka. CS:GO, Assassin's Creed: Black Flag

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers