Problem med popups i Chrome och Windows (Grattis Windows Användare...)

Permalänk
Medlem

Problem med popups i Chrome och Windows (Grattis Windows Användare...)

Driver en webbsajt där jag nu från två olika datorer fått upp en sjuk irriterande helfönster-popup (med ljud!) som vrålar "Grattis Windows-användare... blablabla".

Det är en WordPress-sajt och jag har gått igenom så mycket jag bara kunnat efter någon form av konstig kod eller annat som letat sig in på webbsidan. Hittar dock noll. Söker jag igenom sajten med någon av alla "kolla din webbsida efter skadlig kod"-program/sajter som finns hittas heller inget konstigt alls.

Jag vill mig minnas att jag sett dessa popups tidigare, dock kanske inte just från min sajt. De gemensamma nämnarna för när popupen visar sig är att Chrome används som webbläsare samt att det är Windows som körs som operativsystem. Detta, tillsammans med att jag inte hittar någon konstig kod i sajtens kod, får mig att börja misstänka att datorerna i sig är infekterade med något lurt som triggas då och då när man använder Chrome.

Har kört igenom med SuperAntiSpyWare och Spybot i felsäkert läge på båda datorerna. Dock hittades inget allvarligare än hundratalet TrackingCookies :-/

Nu står jag lite handfallen och funderar på om det är min sajt som strular eller om problemet ändå kan ligga i Chrome/Windows på något sätt. Någon som sett dessa popups och har någon aning vad man kan testa/göra?

Permalänk
Medlem

När det gäller reklamtillägg i webbläsare är ju AdwCleaner och Malwarebytes Anti-Malware bra.

Har du kollat webbsidan på https://vurldissect.co.uk/ ?