Få pengarna att växa genom att köpa och sälja, byta

Permalänk

Få pengarna att växa genom att köpa och sälja, byta

Hej blev lite sugen på att efter att ha läst om folk som börjat på något och sen lyckats byta till sig bättre saker för att slutligen hamna lyckats få ihop stora summor.

Läste om någon som började med att köpa saker i stora mängder och sedan sälja.

Inspirationen till detta testförsök kommer även från CS videos där folk börjar med ett dåligt skin för att slutligen lyckats byta till sig en CS Kniv.

Eller folk som köper billiga spel, CS Skins, kläder på rea, elektronik på rea, och sedan säljer det vid rätt tillfälle.

Tänkte eventuellt testa på detta för skoj skull för att se hur snabbt man kan få pengarna att växa. Fast det kan lika gärna sluta med att jag går back.

För att jag ska gå tillväga med detta testförsök som jag mest gör för skoj skull för jag vill se hur pass bra det kan funka tänkte jag börja med att skriva upp en liten plan. Kommer även uppdatera detta inlägg under tiden som går. Metoderna för att nå högre summor med tiden är genom att byta till mig bättre skins i CS, sälja och köpa skins i CS, sälja och köpa saker som kläder, och betta hos Spelbolag.

Kan ha varit väldigt otydlig och skrivit en dålig text men jag tänkte mig något liknade som From nothing to knife fast skillnaden är att jag använder inte bara CS SKIN som metod.

Vore kul med lite feedback på detta om vad ni tror om detta test.

Startbudget: 1000 kr

Edit*
Nuvarande Budget: 980 kr
Köp, Utgift: CS skin för 20 kr i Steam market.

Permalänk
Föredetting

Det är väl som vanligt, börjar man inte med en stor summa pengar tar det en förbannat lång tid innan man når avkastning man anser vara värd tiden man lagt ner. Eftersom man aldrig börjat någonstans har man inte heller någon stor summa pengar att lägga på något sådant. Moment 22.

"Normalt" folk lägger pengar på aktier eller liknande. Möjligen en fond, där man kastar in pengarna och glömmer av dem i något år.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Börja lära dig om aktier och andra värdepapper, spara varje månad, 1000 kr, spara i 25 år, har du 8% i snittavkastning blir det väldigt nära 1 miljon

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk

Jag har alltid köpt sålt bytat etc, resulterat i en massa saker som kan vara bra att ha, som man har "gratis"..... Köper ofta flera antal utav saker på Ebay och behåller en själv och säljer resten, det funkar ibland och ibland har man mest saker liggandes:)

Är du intresserad av tips idéer skicka ett PM

PS. Aktier börsen handlar mycket om tur/flyt samt starkt psyke...., något är svårt att ha när det börjar rasa.... har stor erfarenhet utav detta och förlorar miljoner innan jag äntligen inser och tagit tag i mitt spelmissbruk/beroende. Ds

Permalänk
Medlem

Har alltid trott att jag gjort en super deal, men det har alltid resulterat att jag förlorar på det i slutändan ändå. Därför säger jag, köp det du vill ha från första början å skit i resten

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Tror de flesta seriösa alltid jämför sin nedlagda tid på att bara skaffa ett vanligt jobb och lönen de skulle fått för dessa timmar. Då lönar det sig helt plötsligt inte att syssla med detta.

Men om du tycker det är "kul" så är det ju superbra

Mest forskning finns runt affärer och hur psykologin spelar in i aktieaffärer. Läs på om det, går säkert att tillämpa i CS Skins också (människor är ju människor).

Bästa tipset: ha tålamod och spela aldrig med pengar du inte är beredd att förlora

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Köp/sälj aldrig skins från steammarknaden. Du måste vänta en vecka innan du kan byta dem och så är det dyrt/de tar 15% när du säljer, använd opskins.com istället. Och om du hade tänkt att du ska göra 1:1 trades och jobba dig upp kan jag säga att det är helt omöjligt, det funkade för kanske 3 år sedan. Ska du tjäna pengar ska du tradea dyra knivar.

Permalänk
Avstängd

lägger du ner mycket tid kan du tjäna ganska bra men det bästa är om du har typ mellan 30-100k att köpa saker för.

Kan tänka mig att bitcoin är lätta pengar om du är med på risken, de går upp o ner jämt bara köpa när det krashar och hoppas de återhämtar sig som vanligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharadkingboy:

Jag har alltid köpt sålt bytat etc, resulterat i en massa saker som kan vara bra att ha, som man har "gratis".....

"I södra Sverige förekommer dialektalt mönstret bytar-bytade-bytat. Även dessa böjningsformer brukar undvikas i skrift och formellare talspråk"

Skrivet av sharadkingboy:

PS. Aktier börsen handlar mycket om tur/flyt samt starkt psyke...., något är svårt att ha när det börjar rasa.... har stor erfarenhet utav detta och förlorar miljoner innan jag äntligen inser och tagit tag i mitt spelmissbruk/beroende. Ds

Vet inte om jag håller med om att en företagsvärdering bara skulle vara tur. Visst lite tur kanske det är, men de mest lyckade gör högst avvägda risk/reward beslut.

Permalänk
Medlem

Bettade ett tag, gick från 100kr till 1900kr på 1 månad. Bettade fotbollsmatcher.

Slutade med att mane spelade bort allting till slut. Gick sakta uppåt men fort som tusan nedåt...

Som att försöka springa med ett sånt där gummiband runt midjan, tar man i kommer man framåt med små steg men släppar man fotfästet så flyger man tillbaks till start på nolltid.

Permalänk

@nmc: Tack för informationen ang min stavning och det jag menade med att spela på börsen är just att det är en form utav ett spel, man satsar pengar på något som man tror på, historisk avkastning är ingen garanti för framtida avkastning och misstolka inte, att spara pengar i aktier fonder på längre sikt är många gånger en bra affär, men att köpa sälja få snabba pengar är inte speciellt lätt och kan då mer anses som ett spel, som dessutom kan få ett brutalt slut....