Tips på bra tutorials för Photoshop

Permalänk
Proffsmoddare

Tips på bra tutorials för Photoshop

Hejsan Sweclockers,

Jag har nu bestämt mig för att jag ska ta tag i att försöka lära mig Photoshop lite mera. Jag har väldigt lite erfarenhet av det, i princip de enda jag gjort i PS är att lägga till text på bilder och liknande väldigt enkla grejer.

Men nu är jag ute efter att lära mig mera om det och då undrar jag om någon här på forumet har tips på bra tutorials för PS, gärna i video-form. Jag har sökt en del men vet inte riktigt vart man ska börja.

Tack för svar!

Med vänliga hälsningar,
Johan Nyman

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Hört mycket bra om lynda.com, dessutom har typ varenda youtuber sponsor deal med dem så det finns discounts i råge

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Läkarn:

Hört mycket bra om lynda.com, dessutom har typ varenda youtuber sponsor deal med dem så det finns discounts i råge

Tack för svar! Ska kika in dessa.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Adobe TV har bra grundmaterial att lära sig från, uppdelat i små bitar.

https://helpx.adobe.com/photoshop.html

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Florrpan:

Adobe TV har bra grundmaterial att lära sig från, uppdelat i små bitar.

https://helpx.adobe.com/photoshop.html

Ska kika!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC