G2A Shield värt det?

Permalänk

G2A Shield värt det?

Tjo!

Tänkte köpa ett spel på g2a men har bara så det räcker till själva spelet och inte den där g2a shielden. Borde man köpa utan g2a shield eller?
Är det stor risk om man köper från en säljare med 99%?

Permalänk
Medlem

Du bör undvika G2A helt och hållet. Det är inte värt det.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk

@Treant: Har köpt där många gånger utan problem?

Permalänk
Medlem

Om man nu verkligen vill köpa från G2A (vilket är en diskussion i säg), så tror jag inte Shield behövs.

Jag provade köpa några få (relativt billiga) spel på G2A bara för att kolla hur det fungerade. Använde inte Shield och fick en nyckel som redan var använd. Efter att ha kontaktat supporten så ville de ha screenshots på en massa grejer från Steam... vart på säljaren omedelbart skickade en ny fungerande nyckel. Hela grejen tog typ 20-25 minuter.

Även om det var ganska smärtfritt så kändes hela grejen fruktansvärt skum och opålitlig.

Permalänk

@Cimlite: Okej men vet du någon annan sida där spelen är lite billigare på som man kan lite på?

Permalänk
Medlem

Har köpt väldigt många spel på g2a utan problem. Har aldrig köpt Shield.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoftArrow:

@Cimlite: Okej men vet du någon annan sida där spelen är lite billigare på som man kan lite på?

Tips: Prisjakt, Humble Bundle, Steam-rea och GOG

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoftArrow:

@Cimlite: Okej men vet du någon annan sida där spelen är lite billigare på som man kan lite på?

https://isthereanydeal.com/

Inga grånycklar där inte.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoftArrow:

@Cimlite: Okej men vet du någon annan sida där spelen är lite billigare på som man kan lite på?

Redan många bra förslag i tråden, men Greenmangaming till exempel.

Ett annat tips är att lägga in Enhanced Steam browser plugin:en, den lägger till en massa funktioner i Steams butik. En av dessa är att lägga till länkar till lägsta pris från sidan IsThereAnyDeal, som tar priset från en massa butiker, ovan för Steam egna pris. Riktigt bra så man inte råkar betala för mycket för något som finns billigare nån annanstans.

Permalänk

Har varit inne på de flesta sidor ni har skrivit men dock har jag inte riktigt hittat det spelet jag har letat efter men tack ändå!

Permalänk
Medlem

Har aldrig använt Shield hos G2A, och den enda gången jag fick en använd nyckel var det inga problem att få en ny.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

@Jonny Myran: Kontaktade du den som sålde keyn till dig då eller?

Permalänk
Medlem

Köpte Shield en gång när jag skulle köpa ett dyrare spel från en användare och då skulle G2A kundtjänsten pilla med TeamViewer för att se att nyckeln verkligen var valid när jag registrerade den på mitt steam konto, jätteskumt. Nu var det längesedan jag använde G2A men då fortsatte jag helt enkelt att köpa nycklar direkt av G2A istället för Marketplace vilket kändes mer säkert. Om jag nu skulle skaffa något på Marketplace så har jag som princip att värdet inte får överstiga 60kr.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SoftArrow:

Tjo!

Tänkte köpa ett spel på g2a men har bara så det räcker till själva spelet och inte den där g2a shielden. Borde man köpa utan g2a shield eller?
Är det stor risk om man köper från en säljare med 99%?

Köpte GTA V från G2A. Kan ju säga att man fick en använd kod och det tog över 2 veckor att få en fungerande efter att fyra andra man fått redan var använda. Skulle hålla mig borta från G2A om jag vore dig.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Okej!

Men vad sägs som Kinguin är det något att ha?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SoftArrow:

Okej!

Men vad sägs som Kinguin är det något att ha?

Det är ju precis samma sak... de har också en form av "Shield".

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Det är ju till stor del stulna koder på g2a.. så om du inte har några problem att handla där så får man väl väga kostnaden koder man måste köpa fler ggr mot vad man hade betalt för en legitim kod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoftArrow:

Tänkte köpa ett spel på g2a men har bara så det räcker till själva spelet och inte den där g2a shielden. Borde man köpa utan g2a shield eller?
Är det stor risk om man köper från en säljare med 99%?

https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/5pmpiu/psa_do_...
Och hur seriös är en aktör om man ska behöva köpa en "försäkring" eller tilläggstjänst för att eventuellt få det man betalar för.
Och att dom verkar göra ALLT i sin väg för att man inte ska orka avbeställa Shield.

Mer info : https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/wiki/keyresellers

Permalänk

Jag tycker att shield är värt det t.ex om du köper ett spel för 200 spänn och blir blåst så är det rätt så bra att ha "försäkring".

Visa signatur

feting dator

Permalänk

Nu blev jag lite fundersam!

Permalänk
Medlem

Handlat en handfull spel på G2A utan problem, längsta jag har fått vänta är en kvart.
Men som vanligt får man vad man betalar för, aldrig köpt något för mer än 20 dollar eller nått.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Det handlar mycket om ifall du vill stödja spelutvecklarna genom att ge dem pengar eller inte. Om du köper spel från G2A så kan du vara hyffsat säker på att dina pengar inte kommer gå till utvecklaren av spelet. Här är t.ex. en lång artikel skriven av en spelutvecklare där han motiverar varför han hellre ser att folk piratkopierar hans spel istället för att köpa dem från G2A.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Bara skummat igenom tråden lite snabbt så ursäktar om detta har nämnts tidigare. G2A Shield är en subscription som kommer att dra pengar från ditt konto varje månad tills du avsäger det vilket är mycket krångligare än det behöver vara. Hade betalat för shielden i ca 4 månader utan att jag vetat om det då jag trodde det var en engångskostnad. Har köpt från g2a några gånger efter detta men aldrig köpt till shielden igen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SoftArrow:

Okej!

Men vad sägs som Kinguin är det något att ha?

Kinguin är dyrare men säkrare. I alla fall i de fall jag använt tjänsten. Tiotal spel beställda. Noll problem.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Du bör undvika G2A helt och hållet. Det är inte värt det.

äsch har handlat flera nycklar där genom åren, aldrig några problem.

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Kinguin rekommenderar jag, köper bara av säljare med högt omdöme och inga problem, säkerhetstillägget kan man lugnt strunta i när man köper av försäljare med högt omdöme, dessutom har dom ockerhöjt säkerhetstillägget så det kostar 50kr extra när jag köpte Resident Evil 7 igår. Fick nyckeln direkt för 291kr utan problem och sparade 50kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Србо: Köper du aldrig till Buyer protection?

Permalänk
Medlem

instantgaming är bäst, de har ingen försäkring men man får alla produkter man har köpt