Kodi (XBMC) - Guiden för filmälskare

Permalänk
Medlem

@MatteN: Gillar skarpt LibreELEC. "Just enough OS for Kodi"

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Ja. Men finns även SPMC som är speciellt kompilerad för Shield TV.
http://spmc.semperpax.com/

Jag skulle testa med SPMC men på nåt sätt så har de gått till sig, bara så där av sig själv.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

OpenELEC 7.0 ute nu.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Tips på bästa Android box för att rulla IPTV?

Kollat på denna, och ser rätt schysst ut. Dock en mix av blandade recensioner på Amazon.
Sunvell T95Z Plus http://s.aliexpress.com/bIJBnY3u

Nvidia har ju en ny shield som kommer ut om 2 veckor. Men 3000kr+ är inte riktigt optimalt för att enbart köra kodi. Har ej användning för resten av funktionerna.

Ska va enkelt o använda så även familjen och farsan som har tummen mitt i handen kan använda

Hur kör ni?

EN annan fråga. Alla dessa add ons till Kodi, om man vill kolla en film t.ex, är det bara nedladdning som finns (i form av torrents) eller finns det någon add on som streamar materialet? Kommer ej köra VPN på denna enhet pga iptv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Nvidia har ju en ny shield som kommer ut om 2 veckor. Men 3000kr+ är inte riktigt optimalt för att enbart köra kodi. Har ej användning för resten av funktionerna.

Den nya finns redan, kostar inga 3000 kr.
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/streaming-och-medi...

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Denna jag menade

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/streaming-och-medi...

Permalänk
Medlem

@eucalyptus: Lite onödigt med 500GB hdd om du inte ska lagra en massa spel mm, ska du lagra film o dyl är 500GB i minsta laget, bättre då att satsa på externa diskar eller NAS och 16GB's versionen.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

@eucalyptus: Lite onödigt med 500GB hdd om du inte ska lagra en massa spel mm, ska du lagra film o dyl är 500GB i minsta laget, bättre då att satsa på externa diskar eller NAS och 16GB's versionen.

Är inte så insatt i dessa shields, men är det, det enda som skiljer? Större hårddisk för dryga 1000-lappen?

Lagrar helst inga filmer alls på denna än att bara streama allt som går

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Är inte så insatt i dessa shields, men är det, det enda som skiljer? Större hårddisk för dryga 1000-lappen?

Lagrar helst inga filmer alls på denna än att bara streama allt som går

Finns ingen anledning att satsa på 500GB-versionen bara för streaming.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Tips på bästa Android box för att rulla IPTV?

Kollat på denna, och ser rätt schysst ut. Dock en mix av blandade recensioner på Amazon.
Sunvell T95Z Plus http://s.aliexpress.com/bIJBnY3u

Nvidia har ju en ny shield som kommer ut om 2 veckor. Men 3000kr+ är inte riktigt optimalt för att enbart köra kodi. Har ej användning för resten av funktionerna.

Ska va enkelt o använda så även familjen och farsan som har tummen mitt i handen kan använda

Hur kör ni?

EN annan fråga. Alla dessa add ons till Kodi, om man vill kolla en film t.ex, är det bara nedladdning som finns (i form av torrents) eller finns det någon add on som streamar materialet? Kommer ej köra VPN på denna enhet pga iptv.

Jag kör kodi på en Raspberry Pi2 kopplad till TVn, självklart finns det massor av addons som streamar, de flesta är så kallade scrapers som samlar länkar till det du vill kolla på från en massa källor och sorterar efter högsta kvalitet. Exodus är vad jag använder mest, går även att koppla till trakt så man vet när serierna man följer finns att kolla på:)

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Tips på bästa Android box för att rulla IPTV?

Kollat på denna, och ser rätt schysst ut. Dock en mix av blandade recensioner på Amazon.
Sunvell T95Z Plus http://s.aliexpress.com/bIJBnY3u

Nvidia har ju en ny shield som kommer ut om 2 veckor. Men 3000kr+ är inte riktigt optimalt för att enbart köra kodi. Har ej användning för resten av funktionerna.

Ska va enkelt o använda så även familjen och farsan som har tummen mitt i handen kan använda

Hur kör ni?

EN annan fråga. Alla dessa add ons till Kodi, om man vill kolla en film t.ex, är det bara nedladdning som finns (i form av torrents) eller finns det någon add on som streamar materialet? Kommer ej köra VPN på denna enhet pga iptv.

Jag beställde denna idag så hoppas att den funkar.
http://www.ebay.com/itm/M9S-PRO-4K-Amlogic-S905-64Bit-Quad-Co...

Den ska ju iaf klara av 1080p 10bit h265 så det räcker för mig men även 4k@30 eller 60hz går isär lite där.
Eller vad säger ni? Funderade först på Sheild men kollar ju bara på film och sånt med min RPI men klarar ju som sagt inte av h265 så...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Jag kör kodi på en Raspberry Pi2 kopplad till TVn, självklart finns det massor av addons som streamar, de flesta är så kallade scrapers som samlar länkar till det du vill kolla på från en massa källor och sorterar efter högsta kvalitet. Exodus är vad jag använder mest, går även att koppla till trakt så man vet när serierna man följer finns att kolla på:)

Skrivet av slusk:

Jag beställde denna idag så hoppas att den funkar.
http://www.ebay.com/itm/M9S-PRO-4K-Amlogic-S905-64Bit-Quad-Co...

Den ska ju iaf klara av 1080p 10bit h265 så det räcker för mig men även 4k@30 eller 60hz går isär lite där.
Eller vad säger ni? Funderade först på Sheild men kollar ju bara på film och sånt med min RPI men klarar ju som sagt inte av h265 så...

Hade faktiskt en Pi 2 förut, men sålde den ganska omgående. Tycker den var rätt slö och allting flöt väl inte som smör. Tror därför de lite starkare Android boxarna kan ge ett bättre resultat. Det kostar ju ändå inte så jätte mycket.

Exodus blir det att kolla Tack!

Hmm, den var billig, kanske lite väl billig? Den saknar ju bland annat stöd för 5GHz bandet och AC :/

TViP s-box 410 är ju väldigt prisad har jag hört, iptvking kör även med den i deras utbud. Men den saknar trådlöst, samma box fast 412 och 415 har trådlöst. Sen finns det bättre modeller som heter 610, 612 och 615, men finns ingenstans att köpa förutom en butik i Ryssland

En Shield lockar ju ganska mycket. Men den har ju så mycket funktioner jag aldrig kommer använda, som att spela framför tv'n

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Hade faktiskt en Pi 2 förut, men sålde den ganska omgående. Tycker den var rätt slö och allting flöt väl inte som smör. Tror därför de lite starkare Android boxarna kan ge ett bättre resultat. Det kostar ju ändå inte så jätte mycket.

Exodus blir det att kolla Tack!

Hmm, den var billig, kanske lite väl billig? Den saknar ju bland annat stöd för 5GHz bandet och AC :/

TViP s-box 410 är ju väldigt prisad har jag hört, iptvking kör även med den i deras utbud. Men den saknar trådlöst, samma box fast 412 och 415 har trådlöst. Sen finns det bättre modeller som heter 610, 612 och 615, men finns ingenstans att köpa förutom en butik i Ryssland

En Shield lockar ju ganska mycket. Men den har ju så mycket funktioner jag aldrig kommer använda, som att spela framför tv'n

Vad menar du med IPTV när du skriver det? Typ Cmore/Viaplay och sånt eller kan man köra IPTV via bredbandsbolaget på dom där?

Jag har faktiskt gett upp allt vad wifi heter.. jag fräste ur kanaler i väggar, drog bakom lister så nu har jag cat6 SFTP nät med uttag exakt vart jag behöver dom sen kör jag bara wifi till laptopen osv...

Ja det tog lite tid men ville ha gigabit överallt så

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Vad menar du med IPTV när du skriver det? Typ Cmore/Viaplay och sånt eller kan man köra IPTV via bredbandsbolaget på dom där?

Jag har faktiskt gett upp allt vad wifi heter.. jag fräste ur kanaler i väggar, drog bakom lister så nu har jag cat6 SFTP nät med uttag exakt vart jag behöver dom sen kör jag bara wifi till laptopen osv...

Ja det tog lite tid men ville ha gigabit överallt så

Ja i detta fall "pirat" IPTV... En kostnad för att få 3-4000 kanaler.... Samma princip som iptv från de svenska operatörerna, förutom att denna är lite extra kryddad hehe

Vissa har det bra med trådat överallt Här är det problem att få en kabel till övervåningen då planlösningen är horribel. Men trådlöst via AC 5GHz med routern under golvet bör fungera tillräckligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Ja i detta fall "pirat" IPTV... En kostnad för att få 3-4000 kanaler.... Samma princip som iptv från de svenska operatörerna, förutom att denna är lite extra kryddad hehe

Vissa har det bra med trådat överallt Här är det problem att få en kabel till övervåningen då planlösningen är horribel. Men trådlöst via AC 5GHz med routern under golvet bör fungera tillräckligt

Aha du tänkte så!
Jag kollar aldrig på tv förutom Cmore/Viaplay men det lär ju funka även med den boxen jag beställde nu som kör android.
Borde ju bara vara att tanka hem apparna från playstore
Resten strömmar jag från HP-servern som sitter i 19" racket i skrubben

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Hade faktiskt en Pi 2 förut, men sålde den ganska omgående. Tycker den var rätt slö och allting flöt väl inte som smör. Tror därför de lite starkare Android boxarna kan ge ett bättre resultat. Det kostar ju ändå inte så jätte mycket.

Exodus blir det att kolla Tack!

Hmm, den var billig, kanske lite väl billig? Den saknar ju bland annat stöd för 5GHz bandet och AC :/

TViP s-box 410 är ju väldigt prisad har jag hört, iptvking kör även med den i deras utbud. Men den saknar trådlöst, samma box fast 412 och 415 har trådlöst. Sen finns det bättre modeller som heter 610, 612 och 615, men finns ingenstans att köpa förutom en butik i Ryssland

En Shield lockar ju ganska mycket. Men den har ju så mycket funktioner jag aldrig kommer använda, som att spela framför tv'n

Du kan även kolla på TVaddons hemsida, de har ett snabbstart program eller vad man ska kalla det som laddar ner en massa olika addons automatiskt.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk

Jag har problem med att Kodi inte "hittar" alla TV-avsnitt (nästan inga faktiskt), alla avsnitt heter något som liknar detta:
Show.Name.SXX.EXX.720p.HDTV.x264

I en mapp med ca 50 olika serier plockar Kodi bara upp 4st, de har dock en sak gemensamt de har alla start-året med i titeln, som så här:
Show.Name.Year.SXX.EXX.720p.HDTV.x264

Alltså jag förstår ju varför året måste vara med om det är t.ex en remake av en serie, men när serienamnet är unikt för serien....??????

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nebudchanezzer:

Jag har problem med att Kodi inte "hittar" alla TV-avsnitt (nästan inga faktiskt), alla avsnitt heter något som liknar detta:
Show.Name.SXX.EXX.720p.HDTV.x264

I en mapp med ca 50 olika serier plockar Kodi bara upp 4st, de har dock en sak gemensamt de har alla start-året med i titeln, som så här:
Show.Name.Year.SXX.EXX.720p.HDTV.x264

Alltså jag förstår ju varför året måste vara med om det är t.ex en remake av en serie, men när serienamnet är unikt för serien....??????

Det allra bästa är att se till att du använder rätt "namnformat" på dina filer. Jag använder [FileBot] för detta. Den kollar mot bl a theTVDB om de har avsnittet, och döper sedan om det. Jag använder dock Emby som backend, och har ställt in så ett avsnitt ska heta "serienamn - Sxx Exx - avsnittets namn"

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Skrivet av Snövit:

Det allra bästa är att se till att du använder rätt "namnformat" på dina filer. Jag använder [FileBot] för detta. Den kollar mot bl a theTVDB om de har avsnittet, och döper sedan om det. Jag använder dock Emby som backend, och har ställt in så ett avsnitt ska heta "serienamn - Sxx Exx - avsnittets namn"

Det suger ju något enormt.....
Hålla på och döpa om alla filer i mitt mediabibliotek det är ju bara helt absurt, det rör sig ju om kanske 20k filer.....

På min HTPC kör jag MediaPortal och det har bara i undantagsfall svårt att matcha en serie/avsnitt och i det fallet så kommer det ju upp en fråga med lite olika alternativ eller om man vill specificera sökningen på ett speciellt sätt.

Jag har nyss införskaffat en Nvidia Shield TV och tänkte prova Kodi på den, men det här....

Vet att jag provat Kodi tidigare om åren oxå, men MediaPortal har alltid legat före med stöd för nya viktiga funktioner så det har ändå blivit att man fallit tillbaka på MP.

Mycket synd att inte det finns portat till Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nebudchanezzer:

I en mapp med ca 50 olika serier

Skrivet av Nebudchanezzer:

Hålla på och döpa om alla filer i mitt mediabibliotek det är ju bara helt absurt, det rör sig ju om kanske 20k filer.....

Oordning...

Skapa en mapp för varje tv-serie, flytta sedan filerna för från mappen med 20k filer till varje enskild mapp.
Då slipper du byta namn på alla.

Borde väl vara mer än 50 serier om du har 20k avsnitt?

Permalänk
Skrivet av Gropenator:

Oordning...

Skapa en mapp för varje tv-serie, flytta sedan filerna för från mappen med 20k filer till varje enskild mapp.
Då slipper du byta namn på alla.

Borde väl vara mer än 50 serier om du har 20k avsnitt?

Inte oordning, allt ligger på Hårdisk i stukturen t.ex "D:\Serier\Serienamn\Säsong\Serietitel.SXXEXX.resolution.source.audio.video.extension"

50 serier var bara den första disken på 8TB som jag lade till i Kodi.
Har betydligt mycket mer än så, allt liggandes i samma struktur som jag beskev, och som sagt MP har bara i untantagsfall missat att scrapa något avsnitt, då oftast "specials" men när MP missar något så får man en "context menu" där det kommer upp lite olika alternativ att välja på.
"Close matches"
"Ignore"
"Edit search parameters"

Ungefär så, minns inte exakt vad det står men ja något sådant, Kodi ger en ju inga alternativ och det är bortom min förmåga att förstå hur en TV-scrapa kan missa ett filnamn som "NCIS.S14E12.1080p.HDTV.x264.mkv" t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nebudchanezzer:

Inte oordning, allt ligger på Hårdisk i stukturen t.ex "D:\Serier\Serienamn\Säsong\Serietitel.SXXEXX.resolution.source.audio.video.extension"

50 serier var bara den första disken på 8TB som jag lade till i Kodi.
Har betydligt mycket mer än så, allt liggandes i samma struktur som jag beskev, och som sagt MP har bara i untantagsfall missat att scrapa något avsnitt, då oftast "specials" men när MP missar något så får man en "context menu" där det kommer upp lite olika alternativ att välja på.
"Close matches"
"Ignore"
"Edit search parameters"

Ungefär så, minns inte exakt vad det står men ja något sådant, Kodi ger en ju inga alternativ och det är bortom min förmåga att förstå hur en TV-scrapa kan missa ett filnamn som "NCIS.S14E12.1080p.HDTV.x264.mkv" t.ex.

Då missuppfattade jag. Kan inte förstå varför scrapern inte skulle klara av det, kör med thetvdb i kodi för serier och har aldrig haft några problem liknande det du har, allt som egentligen behövs så länge som mapparna har korrekta namn är att kunna identifiera säsong och episod.

Permalänk
Medlem

Amlogic 912

@eucalyptus: Hej, ska man köpa Android TV box bör man se till att den har Amlogic912 chipsettet samt 2 GB RAM <=16 GB Rom, allt jag slängt åt min rullar bra. En som recenserar bla boxar är Redskull på Youtube.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nebudchanezzer:

Inte oordning, allt ligger på Hårdisk i stukturen t.ex "D:\Serier\Serienamn\Säsong\Serietitel.SXXEXX.resolution.source.audio.video.extension"

50 serier var bara den första disken på 8TB som jag lade till i Kodi.
Har betydligt mycket mer än så, allt liggandes i samma struktur som jag beskev, och som sagt MP har bara i untantagsfall missat att scrapa något avsnitt, då oftast "specials" men när MP missar något så får man en "context menu" där det kommer upp lite olika alternativ att välja på.
"Close matches"
"Ignore"
"Edit search parameters"

Ungefär så, minns inte exakt vad det står men ja något sådant, Kodi ger en ju inga alternativ och det är bortom min förmåga att förstå hur en TV-scrapa kan missa ett filnamn som "NCIS.S14E12.1080p.HDTV.x264.mkv" t.ex.

Det bör fungera utan problem. Sätt "Serier" till "TV Shows" (http://kodi.wiki/view/Set_content_and_scan) och uppdatera biblioteket så bör den hitta det mesta.

Kodis wiki om "TV show naming conventions":
http://kodi.wiki/view/Naming_video_files/TV_shows

Sedan för de fåtal serier som inte hittats automatiskt eller fel så välj "TV Show information" i popupen (eller tangenten I) och Refresh.

Permalänk
Skrivet av slismetf:

Det bör fungera utan problem. Sätt "Serier" till "TV Shows" (http://kodi.wiki/view/Set_content_and_scan) och uppdatera biblioteket så bör den hitta det mesta.

Det har jag ju redan gjort, som jag skrev tidigare så hittar den bara 4 av de ca 50 serier som finns i den mappen.
Det enda som skiljer de serierna som hittas från de andra är att filnamnet ser ut så här istället: Serietitel.yearSXXEXX.resolution.source.audio.video.extension

Skrivet av slismetf:

Kodis wiki om "TV show naming conventions":
http://kodi.wiki/view/Naming_video_files/TV_shows

Vad jag får ut av det där är att efter serienamnet måste det vara en "_" om det är enkelt avsnitt, men det kan ju inte stämma för det finns inget "_" i de serier som har året i namnet som Kodi lyckas scrapa.

Skrivet av slismetf:

Sedan för de fåtal serier som inte hittats automatiskt eller fel så välj "TV Show information" i popupen (eller tangenten I) och Refresh.

Hmm, får ingen popup, och har inget tangentbord kopplat till, kör på en Nvidia Shield och enbart med gamekontrollern.

Bör ju även nämna att jag kör senaste RC på Kodi, just för stt få bitstreaming att fungera ordentligt på Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nebudchanezzer:

Det har jag ju redan gjort, som jag skrev tidigare så hittar den bara 4 av de ca 50 serier som finns i den mappen.
Det enda som skiljer de serierna som hittas från de andra är att filnamnet ser ut så här istället: Serietitel.yearSXXEXX.resolution.source.audio.video.extension

Vad jag får ut av det där är att efter serienamnet måste det vara en "_" om det är enkelt avsnitt, men det kan ju inte stämma för det finns inget "_" i de serier som har året i namnet som Kodi lyckas scrapa.

Det är bara ett exempel. Punkt, mellanslag osv fungerar. Så länge S01E01 eller liknande som i wikin finns i filnamnet bör serien hittas. Det som spelar roll är katalognamnet för serien, dvs "Serienamn" i ditt fall. T.ex. måste man ange "Archer 2009" för att rätt Archer ska läggas in, annars blir det Archer från 1975. Kolla vad resultatet är thetvdb.com, som standardscrapern använder, och gör ev. namnbyten på katalogerna.

Fast popupen är väldigt behändig. Då kan man ha säsonger utspritt på flera HDDs och ha katalognamn som "Serienamn - Season 1". Sedan när man gör en Refresh måste man redigera sökningen till "Serienamn".
Dock kan man göra det enkelt för sig och ha "Serienamn\Season X" på olika HDDs, men jag gillar när det bara är en katalog med namnet "Serienamn - Season X".

Permalänk
Skrivet av slismetf:

Det är bara ett exempel. Punkt, mellanslag osv fungerar. Så länge S01E01 eller liknande som i wikin finns i filnamnet bör serien hittas. Det som spelar roll är katalognamnet för serien, dvs "Serienamn" i ditt fall. T.ex. måste man ange "Archer 2009" för att rätt Archer ska läggas in, annars blir det Archer från 1975. Kolla vad resultatet är thetvdb.com, som standardscrapern använder, och gör ev. namnbyten på katalogerna.

Vaddå i mitt fall...???

Jag har tidigare skrivit att jag har en mapp med ca. 50 serier i, Kodi hittar 4 av dem, alla de har en sak gemensamt de har start-året med i titeln inga andra serier hittas.
De andra serierna skall inte behöva ha något år med i titeln då det är unika namn i dagsläget, som jag skrivit förut.

Ex. på namn: "The Walking Dead", "Westworld", "Shameless US", "Criminal Minds", "NCIS", "Travelers 2016"
Bara en av de serierna hittas, gissa vilken...

Jag har ju även en HTPC med MediaPortal på och när jag använder det för att scrapa samma mapp missas inte ett enda avsnitt. Just i den mappen är det väldigt bra namn och ordning på allting (den främsta anledningen att jag valde just den mappen att börja med när jag började göra inställningar i Kodi).
Mediaportal använder även det thetvdb för att hämta info och fanart vilket säger mig att det är något som är galet i Kodi.

Permalänk
Medlem

@Nebudchanezzer: Skumt har själv samma som dig tex.
\\TVShows\The Story of God with Morgan Freeman\The.Story.of.God.with.Morgan.Freeman.S01E01.Beyond.Death.720p.HDTV.x264.AAC.MVGroup.org.mp4

är det med säsonger så har jag det såhär. \\TVShows\Vice\S02\VICE.S02E01.720p.HDTV.x264-BATV.mkv

Just Travelers behöver 2016 för att det finns en annan serie med samma namn, där behövs det som du själv skrivit.
Dessa har jag också liggande "The Walking Dead", "Westworld", "Shameless US" med precis de namnen och det fungerar utan problem med standard inställningarna och scrapern inställd med tv serier i rätt mapp och mot tvdb. Testat att radera kodi och börja om? Inte som att du har mycket att förlora...

Permalänk
Medlem

@Nebudchanezzer: Vad körd du kodi som har problem, vad är det för hårdvara?

Permalänk
Skrivet av dennisnp:

@Nebudchanezzer: Vad körd du kodi som har problem, vad är det för hårdvara?

Nvidia Shield TV v2

All media ligger på en annan burk och är utdelat via SMB.

Har provat både SPMC och Kodi båda beter sig precis likadant men Mediaportal på min HTPC har inga som helst problem.