Permalänk

Spel under 200kr

Som sagt säker jag spel (öppen värld, "action") under 200kr, kom gärna med förslag från andra genrer (till dator) alla ställen (origin, steam, uplay osv) går bra.

Permalänk
Medlem

Far Cry serien, Just Cause 3, GTA V (kostar lite mer dock), Arma 3, Rust, The Witcher 3, H1Z1, Ark

Permalänk
Skrivet av DozeN:

Far Cry serien, Just Cause 3, GTA V (kostar lite mer dock), Arma 3, Rust, The Witcher 3, H1Z1, Ark

Tror du min dator (1060, G3258) klarar dem? Självklart efter lite pillande med inställningar.

Permalänk
Medlem

@Travhäst: enklaste sättet att ta reda på det är kolla youtube. Sök på processorn vilken klockfrekvens du kör i och spelet.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Travhäst:

Tror du min dator (1060, G3258) klarar dem? Självklart efter lite pillande med inställningar.

Inställningar, upplösning?

Permalänk
Skrivet av DozeN:

Inställningar, upplösning?

1080p low+

Permalänk
Medlem

Fallout 3 / New Vegas?

Och självklart Skyrim.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Travhäst:

1080p low+

Borde gå, kolla youtube och sök benchmarks.

Permalänk
Medlem

The Elder Scrolls: Oblivion går loss för endast 140 kr på Steam. Lätt värt om du gillar open world-spel och kanske har en äldre dator.

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Skrivet av Xeraton:

The Elder Scrolls: Oblivion går loss för endast 140 kr på Steam. Lätt värt om du gillar open world-spel och kanske har en äldre dator.

Har aldrig riktigt fattat vad spel som fallour & skyrim går ut på

Permalänk
Inaktiv

Finns oändligt många..
Försök gärna förklara vad du menar med "action" då allt med någon form av strid räknas in där..
Kör en lista, de flesta är en serie spel, och har säkert redan nämnts. Ingen specifik ordning. Skriver något smått om dom, men du får kika på youtube lite, eller fråga om du undrade något särskilt.
Risen - Inte provat, men hört gott om dom.
Elder scrolls - Minnesvärda
Fallout - Minnesvärda
Watch dogs - Finns bättre val.. Men lite coolt..
Assassins creed - Bra, men blir ganska mycket samma sak om och om igen.
Saints row - Typ som GTA, som du måste känna till.
GTA - Tvinga mig inte kommentera dessa.
Farcry - Pang puff, inte så öppet i min mening..
Witcher - Inte provat, men den tror jag du hört om.
Just cause - Pang puff, och annat kul. Typ Assassins creed men mer åt battlefield känslan i världen.
Mafia(?) - Inte provat, men många verkar gilla dom.
Valfritt överlevnadsspel - Du förstår nog konceptet. Avskyr personligen alla dessa, utom möjligen ARK..
Mad Max - Nog mycket inspiration från Fallout. Jag gillade det inte allt för mycket dock.
Prototype - Mutant-ish karaktär som har coola krafter att leka med.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Travhäst:

Har aldrig riktigt fattat vad spel som fallour & skyrim går ut på

Svårt att säga.. Och aningen luddig fråga Du får vara lite mer specifik om du vill ha svar av mig på den punkten
Du kan ju dock testköra spel via Steam nu mera. Så prova kanske inte är så dumt? Några av de bästa spelen jag lirat.

Permalänk
Skrivet av anon186252:

Svårt att säga.. Och aningen luddig fråga Du får vara lite mer specifik om du vill ha svar av mig på den punkten
Du kan ju dock testköra spel via Steam nu mera. Så prova kanske inte är så dumt? Några av de bästa spelen jag lirat.

Hur "testkör" jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Travhäst:

Hur "testkör" jag?

Steam har ett system så att du kan köpa ett spel, sen returnera det om du spelat under 2 timmar om jag minns rätt.

Permalänk
Skrivet av DozeN:

Steam har ett system så att du kan köpa ett spel, sen returnera det om du spelat under 2 timmar om jag minns rätt.

Aha det vet jag om. Hade väl förhoppningen at man kunde gratisköra ett spel ett antal timmar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Travhäst:

Aha det vet jag om. Hade väl förhoppningen at man kunde gratisköra ett spel ett antal timmar..

Det är ju precis det man kan?

Permalänk

Kan rekommendera Batman Arkham serien.
Är ingen seriefigurs fantast men tycker spelen är riktigt bra gjorda med bra story och mycket action.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

CSGO och Paladins

Permalänk
Medlem

Mina rekommendationer får bli:
Mad Max - du får mullra runt i en öppen värld och skjuta på galningar med änterhake!
Far Cry primal - öppenvärld action med pilbåge. Snygg grafik, stämningsfull värld och ond bråd död!

Båda har jag köpt för under 200:- Far cry var dock på någon rea.

Visa signatur

R9 Fury X

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzeww:

CSGO och Paladins

CSGO är ju open world...

Permalänk
Medlem

Mad Max är ett roligt open world- spel som du kan hitta billigt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Travhäst:

1080p low+

Med tanke på att mitt 1070 klarar 1440p med typ allt (hairworks också) på ultra och vissa saker som tex grass density över ultra i ~60fps med drops mot 45fps borde ditt 1060 inte ha några som helst problem med det i 1080p.

Jag köpte Witcher 3 game of the year på Webhallen för 279kr har jag för mig. Sjukt värt. Över 50h gametime och inte ens klar med campaign

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7 2600k@4.4GHz, RAM: 16GB DDR3@1600MHz, Mobo: MSI Z68A-GD55 (G3), Lagring: 250GB Samsung SSD 850 EVO + 1TB WD blue HDD, Grafikkort: EVGA FTW 1070 (GPU@2113MHz, vRAM@8930MHz)

Skärm 1: Asus PG279Q, Skärm 2: Asus VE228, Tangentbord 1: Corsair K95 RGB (Cherry MX Blue), Tangentbord 2: Teensy 3.2 och dioder ihoplött på 3 mm rostfritt (Outemu Ice Light Purple), Mus: Corsair Scimitar

Permalänk
Medlem

Gta serien

Saints Row serien

Watch Dogs serien

Assassins Creed serien

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Skrivet av Travhäst:

Tror du min dator (1060, G3258) klarar dem? Självklart efter lite pillande med inställningar.

Bör den nog göra, spelar GTA iallafall med datorn i sign

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk

Diablo 3(med RoS)! Kostar nog lite mer, men är openworld-ish

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Skrivet av DozeN:

Det är ju precis det man kan?

Alltså utan att köpa det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Travhäst:

Alltså utan att köpa det

Du får ju tillbaka hela summan om du väljer att returnera spelet efter du ''testat'' det? Ser inte problemet...

Permalänk
Inaktiv

@Travhäst: Okej, jag kanske var aningen vilseledande, men principen är väldigt lik då du kan prova fram och tillbaka. Enda skillnaden är att det tar lite längre tid att få prova ett nytt, om du inte har mer än 200kr på kontot, samt att det inte är en test version.

Permalänk
Medlem

@FlygarStenen: Skillnaden är ju dock att du ha en i7:a

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Det är ju precis det man kan?

Personligen tycker jag två timmar är alldeles för lite för att hinna få en uppfattning om vissa spel, fallout är ett av dom. Bara att jobba igenom skapande av karaktären och introt tar en halv evighet. Och det är inte ovanligt att man måste pausa spelet något kvart för att ta hand om t.ex. barn eller telefonsamtal.
Nä... här tycker jag allt att steam är snåla, de borde tillåta att man testar åtminstone 3-4 timmar.

Skrivet av DozeN:

Du får ju tillbaka hela summan om du väljer att returnera spelet efter du ''testat'' det? Ser inte problemet...

Problemet är att om man har en ganska liten budget (som t.ex. TS) så är det ganska surt att betala för ett spel man inte gillar. Även om man kan få tillbaka pengarna så tar det (vill jag minnas) ett par dagar innan de kommer tillbaka på kontot, vilket förstås betyder att man inte kan spela något nytt spel under den tiden.