Permalänk

DL380 G7 + P420?

Goddagens..

Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att sätta in en p420 raid controller i DL380 G7. Har läst på i diverse forum men hittar inga definitiva svar. Att det ska gå vet jag, frågan är hur bra det funkar. Räcker pcie gen2 som G7an använder till? Blir den för varm? Vilken FW funkar bäst?

Anledningen till att jag vill byta är att jag får varningar från höger och vänster om att P410 inte är modern nog för SSD. P420 däremot ska vara utmärkt.

Edit: Den har inte officiellt stöd från HP, det är jag medveten om. Bara hobbyserver så vill försöka ändå om det går.

Hoppas någon här har testat

Permalänk
Inaktiv

Pratar du 420i eller 420e?

Permalänk
Medlem

PCI-e 2.0 lär absolut räcka till kortet, det lär inte kunna trycka så mkt data ändå.
Tror inte heller kortet kommer bli för varmt

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk

@studiox_swe: P410i sitter i nu, det kommer med G7an. Jag vill byta till P420 som är G8ans controller. Jag har alltså en G7a

Permalänk

Slänger upp svaret här då det kanske hjälper någon framtida googlare med samma idé. Hittade inget svar själv efter timmars letande.

"Regarding the P420: I already tried this also. Problem: The cache module of the p420 has a connector to the board – and the board of a G7 does not have the fitting one for it. So: Problem."