Permalänk
Medlem

GTX 970 Knas

jag har ett GTX970 som beter sig jätte skumt.

  • Red Screen

  • Blue Screen

  • Flimmer på skärmen

Red Screen
när man kopplar in DVI (översta den gula) detta har bara hänt 1 gång, men tog 30 min att komma in windows igen

BlueScreen

kortet kan även dö i Windows, när man kommer förbi bios, så kan man få bluescreen vid login, jag har även fått bluescreen när man har surfat på sweclocker

Flimmer
Youtube videon är på ett annat grafikkort men dom delar samma symtom. ( spelar i 30 sec så kommer 2 sec av detta flimmer i loop)

__________________

Saker som jag har gjort

  • Bytt kylpasta

  • Testat Båda Dvi

  • formatera och drivrutiner

  • bytte till ett 850i PSU

  • kollat så att "coreclocken" funkar så det ska

Frågor

  • kan man köra gtx 970 och 1070 sli

  • kan man köra gtx 970 som ett streaming kort eller att just det kortet spelar in .tex

  • kan man köra gtx 970 med 1070 drivrutiner

  • jag har bara testat att köra dvi portarna i grafikkortet kan det va något att kolla upp ?

Specs N Info

  • Gtx 970 Zotac 4gb 256 bit ddr5

  • ASUS p8p67pro

  • corsiar 8gb ddr3 1600mhz

  • corsair 850i

alla tips uppskattas MVH M

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Testat köra på endast det integrerade grafikkortet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Problem med flimmer brukar enligt mina erfarenheter betyda att grafikkortet är rätt så slut. Hade med ett av mina tidigare, först flimmer sen vid lite mer krävande saker så blev det svart.
Kan ju vara någon lödning som spruckit. Om du inte lyckas lösa det så kan du pröva baka kortet i ugnen.

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk
Avstängd

Kolla om det finns garanti kvar, innan du gör större ingrepp.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaKingZ:

Testat köra på endast det integrerade grafikkortet?

Skickades från m.sweclockers.com

intrigerade kortet? tänker du cpu då ? eller moderkortet, ?
just nu sitter jag på ett 1070 kort och det funkar utmärkt, btw

Skrivet av didde31:

Problem med flimmer brukar enligt mina erfarenheter betyda att grafikkortet är rätt så slut. Hade med ett av mina tidigare, först flimmer sen vid lite mer krävande saker så blev det svart.
Kan ju vara någon lödning som spruckit. Om du inte lyckas lösa det så kan du pröva baka kortet i ugnen.

jag har aldrig bakat något i ugnen förutom bullar, men ska ta en titt på det. jag har hört och läst att det kan funka i vissa fall
vill kolla innan jag bakade, tänkte ta det som en sista utväg, har du erfarenhet av detta? hade vart kul att få veta

videon som jag postade är faktiskt ifrån ett helt nytt R9 280 jag köpte för år sedan. så höll i flera år men den gjorde så.
va och lämnade in den på webhallen, men alla vet att man inte ska köpa saker där.. sista köpet jag gjorde där iaf

Skrivet av Fisken1986:

Kolla om det finns garanti kvar, innan du gör större ingrepp.

det är försent, tyvärr

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doctor9:

intrigerade kortet? tänker du cpu då ? eller moderkortet, ?
just nu sitter jag på ett 1070 kort och det funkar utmärkt, btw

jag har aldrig bakat något i ugnen förutom bullar, men ska ta en titt på det. jag har hört och läst att det kan funka i vissa fall
vill kolla innan jag bakade, tänkte ta det som en sista utväg, har du erfarenhet av detta? hade vart kul att få veta

videon som jag postade är faktiskt ifrån ett helt nytt R9 280 jag köpte för år sedan. så höll i flera år men den gjorde så.
va och lämnade in den på webhallen, men alla vet att man inte ska köpa saker där.. sista köpet jag gjorde där iaf

det är försent, tyvärr

Du sa att du hade problem med ditt 970 med flimmer och sånt. Har du samma problem om du använder det integrerade grafikkortet i din cpu?

Skickades från m.sweclockers.com