Dåligt urval av färdiga skrivbord att beställa?

Permalänk
Medlem

Dåligt urval av färdiga skrivbord att beställa?

Hej gott folk!

Nu vet inte jag om denna tråd hamnat rätt här men...

I alla fall så är jag i stort behov av ett stort skrivbord HELST 180 cm brett och minst 70 cm djupt. Detta är då på grund av att jag vill ha alla mina datorgrejer (datorn osv) på skrivbordet. Har en Acer Predator XB271H 27" med världens största utbredda skärmfot och en 24" AOC, samt en stooor musmatta så detta är vad som tar plats. Datorn står bredvid på ett par högtalare av storlek större och vill gärna kunna skippa dom för att allt ska stå på skrivbordet. Jag hittar inget skrivbord i den storlek jag önskar som inte kostar 300 000 zigenartårar och sjömanssjälar.

Ni som har skrivbord av storleken större med en massa grejer på, skulle ni kunna lägga upp en bild på era skrivbord hur ni har er layout och gärna vad ni har för skrivbord med mått och pris osv?

Mitt är 140x88 cm.

Har ni några köpråd på skrivbord så informera mig gärna!
Skulle någon vilja se mitt skrivbord för att tipsa om layout så kan jag lägga upp bild!

Mvh

Alexander

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Köp ett par ben på ikea och en skiva från någon valfri bygghandel? Då kan du få exakt så stort skrivbord du vill ha

Permalänk
Medlem

@Zy77en: Absolut! Det är en bra idé och jag har funderat på det. Men jag bor i en liten håla där eld och hjul är ganska nytt så såna affärer är en reach här...
Har kollat på skivor på bauhaus etc. Men där ska dom ha skjortan och alla mina kläder för en skiva i vettig storlek.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Vad har du för budget?

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

@GarfieldPower: Jag hade ju helst inte lagt ut mer än 1 000 kr men jag vet att det är i billigare laget. Kan väl sträcka mig till 2 000 kr Men helst inte så att säga. Funderade på att köpa ett matbord från ikea faktiskt då det hade de dimensioner som jag är ute efter däremot så såg det såg lite rangligt ut med detta underrede.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

@Fixxarn93:

Kollat blocket? Jag hittade ett enormt skrivbord till min dotter (iofs rätt länge sedan men ändå). Det var tänkt för typ arkitekter och så. Fick det för sexhundra spänn. Det var vitt, cleant, stabilt och stort som en säng (nästan).

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem

@wounds: Tack för tipset men det är deprimerande dåligt utbud tydligen här i Västerbotten på blocket. I alla fall närliggande till min kommun där jag bor. De flesta jag hittat har varit typ laptopställ som säljs som "Rymligt och stiligt skrivbord" där designen är viktigare än funktionen. Det du hittade lät ju bra. Har egentligen plats för ett skrivbord upp till 2 meter men då drar priserna iväg tyvärr...

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

@Fixxarn93:

Ok, surt! Hittade måtten på det, blev bortskänkt för något år sedan när min dotter blev mer tonåring och slutade pyssla. 162x65x79, tror faktiskt att det var ett gammalt ikea-skrivbord.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Jag har en bordskiva från ikea på 150x75cm.
Den kostar 299kr och är väl det närmaste jag kan tänka mig om du klarar dig på 150cm bredd

Permalänk

Tänk på att en lång skrivbordsskiva riskerar att svikta i mitten. Det kan finnas anledning till att undvika det billigaste med andra ord.

En tanke dessutom, du kanske ska kika på vanliga matbord med rätt format och utseende istället? 180 är ju en vanlog längd för ett bord med sex platser. Dessa lär dock vara bredare, 80 eller 90 cm.

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

@Fixxarn93:

Ok, surt! Hittade måtten på det, blev bortskänkt för något år sedan när min dotter blev mer tonåring och slutade pyssla. 162x65x79, tror faktiskt att det var ett gammalt ikea-skrivbord.
http://i.imgur.com/3ybtaGw.jpg

Ja, men det där ser ju faktiskt ut som något jag är ute efter. Satt nyss och letade frenetiskt på ikea ifall de hade något liknande men ack!
Tack ändå! Nu har man ju kanske något att gå på

Skrivet av Ph4st:

Jag har en bordskiva från ikea på 150x75cm.
Den kostar 299kr och är väl det närmaste jag kan tänka mig om du klarar dig på 150cm bredd

http://forumbilder.se/G762I/foto-2017-01-28-18-07-25.jpg

Det såg väldigt bra ut! Jag har dock två skärmar och ett fulltower som ska få plats... Ska mäta då jag kommer hem! Tack!

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

@bjorn_m_eriksson: Absolut! Därför satt jag och funderade på ifall man beställer ett i storlek större att man beställer ett ben från ikea... vad dom nu undrar vad man ska med ett ben till.

Var inne på det där med ett matbord då de även i många fall är lite mer stabila så att säga! Tyvärr är ju då att det drar iväg i priset om man inte vill riskera jenga-ras. Ska laborera lite mer och bygga eget på ikeas hemsida och se!

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Jag har inte hunnit sätta ihop mitt skrivbord än, men efter många års sökande efter inspiration har jag äntligen skaffat lite köksbänks-skivor. De är billiga hyggliga i material och utseende och långa nog. Enda nackdelen är att de bara är 60-65cm djupa. Personligen löser jag det genom att ha en liten kabelränna bakom och lösa skärmfästen.

Så i mitt fall blir totalen av skrivbordet 306*85 cm åt ena hållet och sen 186*65 cm i en vinkel ut från det. Totalkostnaden landar på runt 2500 kr.

EDIT: Oh, glömde nämna, jag vill ha skrivbordet fristående och inte fastskruvat i väggen - även om det kommer stå mot en väg. Därför är väggarna skivor av MDF kompletterat med IKEA ben där det inte fungerar med MDF:

Permalänk

Ikea Alexhurts gånger två och sen en skiva på 180-200cm (exempelvis linnmon) på det tycker jag är svårslaget för pengen. Borde landa runt 1600kr hemkört till dig.

Bildgoogla "ikea desk hack" för uppslag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNoNa:

Jag har inte hunnit sätta ihop mitt skrivbord än, men efter många års sökande efter inspiration har jag äntligen skaffat lite köksbänks-skivor. De är billiga hyggliga i material och utseende och långa nog. Enda nackdelen är att de bara är 60-65cm djupa. Personligen löser jag det genom att ha en liten kabelränna bakom och lösa skärmfästen.

Så i mitt fall blir totalen av skrivbordet 306*85 cm åt ena hållet och sen 186*65 cm i en vinkel ut från det. Totalkostnaden landar på runt 2500 kr.

EDIT: Oh, glömde nämna, jag vill ha skrivbordet fristående och inte fastskruvat i väggen - även om det kommer stå mot en väg. Därför är väggarna skivor av MDF kompletterat med IKEA ben där det inte fungerar med MDF:

Just det! Satt just och klurade på en sådan lösning. Hittade en skiva som var 186x63 cm men som du säger är det synd på djupet...
Ska hem och måtta och se ifall det funkar ändå! Jävla skärmfot och musmatta ligger som salt i såret vad jag än hittar

Skrivet av DonaldTrump:

Ikea Alexhurts gånger två och sen en skiva på 180-200cm (exempelvis linnmon) på det tycker jag är svårslaget för pengen. Borde landa runt 1600kr hemkört till dig.

Bildgoogla "ikea desk hack" för uppslag.

Tack! Det ska jag absolut kolla upp!

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Jag håller med, utbudet av bra skrivbord är kasst.
Jag letade ett för ca ett år sedan, slutade med att jag köpte två stycken matbord från ikea, med metallram under och satte dom brevid varandra som en L-form. Dessa är de jag köpte, jäkligt billiga: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S99000483/

Dom är 110x67cm, med dom brevid varandra i en L-form så blir det effektivt 177x67cm.
Utöver det har jag även en arm som håller mina 27" och 24" skärmar, sen har jag en lite mindre skärm på sidan om, på andra bordet. Det gav mig gott om plats för mina 3 skärmar, högtalare, samt massa plats över till annat (jag får lätt plats med datorn på bordet också, om jag så skulle vilja).

Det enda negativa jag har märkt sedan dess, är att fläckar och damm syns jäkligt tydligt på bordsskivorna, så det är något man får acceptera eller städa jäkligt ofta
Dock verkar metalramen stabil, borden är inte vingliga, och verkar hålla armen till mina skärmar utan problem.

578:- plus frakt för två stycken. Kan ju funka bra åtminstonde tillfälligt tills att du hittar något "perfekt"? Så var min tanke iaf, nu ett år senare så har jag fortfarande inte hittat något bättre, om man inte vill gå upp på ganska många tusen i kostnad.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem

@Zyie: Bra idé! Hade funderat på det tidigare. Men jag tror att jag beställer en bänkskiva, något ben och sedan en hurts! Och sen får jag ghettomodda så att det ser någorlunda ut att både sitta vid och kolla på! Har världens kongosetup nu känns det som!

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Rekordmedlem

Kinnarp serie P finns som 80 eller 90 X 180 eller 200 cm som standardmått och de brukar finnas i kontorsmöbelbutiker överallt.
http://www11.kinnarps.com/Documents/ProductSheets/SE_serie_P....

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Kinnarp serie P finns som 80 eller 90 X 180 eller 200 cm som standardmått och de brukar finnas i kontorsmöbelbutiker överallt.
http://www11.kinnarps.com/Documents/ProductSheets/SE_serie_P....

Det där ser ruggigt dyrt ut

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Finns väl rätt mycket bänkskivor som inte är snuskdyra skulle jag säga.
Bauhaus
Sen ett par ben. Ja, då kan du ju köra hur ghetto du vill. Kan till och med plocka trä från grovsopen eller nått i den stilen.
Tror du kan få ett för under 1000kr om du vill, borträknat verktyg då.. Tror mitt hade gått på under det om jag inte hade envisats med höjsänkbart. Benfanskapen kostade mer än allt annat.. (orkar tyvärr inte krångla med foto)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Kinnarp serie P finns som 80 eller 90 X 180 eller 200 cm som standardmått och de brukar finnas i kontorsmöbelbutiker överallt.
http://www11.kinnarps.com/Documents/ProductSheets/SE_serie_P....

Ja, asså jag hade ju gärna haft ett men då hade jag nog stulit det. Såg dyrt ut!

Skrivet av Staz:

Det där ser ruggigt dyrt ut

Min stackars plånbok håller med

Skrivet av anon186252:

Finns väl rätt mycket bänkskivor som inte är snuskdyra skulle jag säga.
Bauhaus
Sen ett par ben. Ja, då kan du ju köra hur ghetto du vill. Kan till och med plocka trä från grovsopen eller nått i den stilen.
Tror du kan få ett för under 1000kr om du vill, borträknat verktyg då.. Tror mitt hade gått på under det om jag inte hade envisats med höjsänkbart. Benfanskapen kostade mer än allt annat.. (orkar tyvärr inte krångla med foto)

Verktyg har jag så jag kan få tag i så det är inga större problem! Men som du säger, det blir nog i sådana fall en skiva så beställer jag några ikeaben till kanske bara. Jag ska fan få till min drömhörna...

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Instämmer helt, köpte mig själv en fanerad Ekskiva sågad efter mina önskemål. Sen ett par stabila Ikea ben, som tyvärr utgick för några år sedan. Totalt ca 1200kr.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

Om du bor i Vilhelmina, som profilen säger, så har du ju XL-Bygg där.
De har ju lite olika skivor i sitt sortiment, allt från färdiga bänkskivor till MDF-skivor att välja på.
Som ben kan du ta vanlig byggregel.

Har du inte tummen mitt i handen så är det klart bäst att göra det själv, då får du det som du vill ha det.
Ber du dessutom butiken fixa sågningen så är det i stort sett bara att skruva ihop det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQke:

Instämmer helt, köpte mig själv en fanerad Ekskiva sågad efter mina önskemål. Sen ett par stabila Ikea ben, som tyvärr utgick för några år sedan. Totalt ca 1200kr.

Precis, hittade en skiva nyss, den här! Så med frakt och allt kanske det blir kring 1 500 kr totalt med ben och så!

Skrivet av Mieriola:

Om du bor i Vilhelmina, som profilen säger, så har du ju XL-Bygg där.
De har ju lite olika skivor i sitt sortiment, allt från färdiga bänkskivor till MDF-skivor att välja på.
Som ben kan du ta vanlig byggregel.

Har du inte tummen mitt i handen så är det klart bäst att göra det själv, då får du det som du vill ha det.
Ber du dessutom butiken fixa sågningen så är det i stort sett bara att skruva ihop det.

Jo, det är hembyn! Har flyttat till grannkommunen Dorotea nu och har glömt uppdatera info. Skulle iof kunna fara dit på en ledig dag och kika. Håller på att gå igenom deras sortiment på hemsidan för att se om de har något i lager som skulle funka!

Tack! Det tänkte jag inte ens på haha...

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Köp ben på IKEA och en MDF från Bauhaus eller liknande. Då kan du kapa till vald längd:)

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem

Köp en vettig skiva i trä om du ska köra 4 ben/hurts etc, ex dom du hittat på bauhaus osv.
Undvik pappersskiva ifrån Ikea som linmon.

Permalänk
Medlem

@JimmieSan: Jo, precis, det som jag hittat åt nu! Hittade denna skiva och det enda jag hoppas är att den inte ska vara för tunn. Men det kan jag inte tänka mig... kommer ju köra 5 ben och den är i massivt trä.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |