Elder Scrolls Online vägrar starta

Permalänk

Elder Scrolls Online vägrar starta

Hej!

Har försökt få igång mitt ESO i två dagar nu, men skiten vägrar starta. Kommer bara upp installationsruta och efter att den nått 100% så händer inget alls.
Provat starta som admin, och provat installera om. Inget verkar fungera. Köpte spelet via Steam.

Tacksam för all hjälp!

Permalänk
Medlem

@Krigarvarg: Minns att jag hade det där felet när jag hade installerat mitt en gång. Jag tror jag drog en repair på spelet och sen funkade det men har du provat att starta det i 32bitar istället för 64?

Permalänk
Skrivet av inze88:

@Krigarvarg: Minns att jag hade det där felet när jag hade installerat mitt en gång. Jag tror jag drog en repair på spelet och sen funkade det men har du provat att starta det i 32bitar istället för 64?

Äntligen någon som svarar! Tack för det!

Jag har provat det mesta, och får inte ens upp launchern så kan inte göra en repair på det. Ska prova starta det i 32 bitar istället för 64. Kanske fungerar

Permalänk

Nix, inget händer. Skiten startar inte.

Permalänk

Provade dra ner från ESO-hemsidan. Startade installationsfilen och efter att den kört "InstallAnywhere" så händer inget... Samma skit där. Launchern vägrar starta.

EDIT: Testade att installera på min gamla laptop. Funkar felfritt där.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem, knas med Java.
Detta fungerade för mig:

1. Go to C:\Users\<UseeName>\AppData\Local\Temp
2. Search "Resource1.zip" in that folder
3. Open the zip file (any one of them if several come up)
4. Go to $IA_PROJECT_DIR$\src_path
5. Extract the whole "Launcher" folder to (this is important):
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Zenimax Online

It's important you extract "Launcher" to that particular folder and not to the Zenimax Online folder in your Program files. That's what I did at first and it did not work. It HAS to go in the Steam folder.

6. Restart Steam
7. Try to run the game

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Skrivet av StenmanJones:

Jag hade samma problem, knas med Java.
Detta fungerade för mig:

1. Go to C:\Users\<UseeName>\AppData\Local\Temp
2. Search "Resource1.zip" in that folder
3. Open the zip file (any one of them if several come up)
4. Go to $IA_PROJECT_DIR$\src_path
5. Extract the whole "Launcher" folder to (this is important):
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Zenimax Online

It's important you extract "Launcher" to that particular folder and not to the Zenimax Online folder in your Program files. That's what I did at first and it did not work. It HAS to go in the Steam folder.

6. Restart Steam
7. Try to run the game

Jag hittade tillslut Bethesda.net_Launcher och har nu börjat ladda ner spelet igen.
Tack så mycket för hjälpen! Hoppas det fungerar denna gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Jag hittade tillslut Bethesda.net_Launcher och har nu börjat ladda ner spelet igen.
Tack så mycket för hjälpen! Hoppas det fungerar denna gång

Härligt, då ses vi på slagfältet

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Skrivet av StenmanJones:

Härligt, då ses vi på slagfältet

Absolut!

Permalänk
Skrivet av Krigarvarg:

Stötte på ett nytt problem nu. När jag startar launchern så sitter den fast på "Loading". Provat vänta över en timme men inget händer...

Permalänk
Medlem

@Krigarvarg: Det brukar finnas "repair.exe" om du navigerar dig till den ursprungliga installationsmappen. Kör den om du inte kommer in på repair via launchern. Hade problem för ett år sedan med samma sak, kommer dock inte ihåg om jag körde repair eller ominstallerade.

Visa signatur

GPU: RTX 2080TI CPU: Ryzen 9 3900X. PSU: Corsair 1000W. RAM: 32GB (16x2).

Permalänk
Skrivet av SebKro:

@Krigarvarg: Det brukar finnas "repair.exe" om du navigerar dig till den ursprungliga installationsmappen. Kör den om du inte kommer in på repair via launchern. Hade problem för ett år sedan med samma sak, kommer dock inte ihåg om jag körde repair eller ominstallerade.

Problemet är att jag inte lyckats ta mig så långt som att ha installerat spelet. Launchern sitter fast på "Loading...".

Permalänk
Medlem

@Krigarvarg: Har du provat köra som Administratör? Om du har flera hårddiskar kolla så att Zenimax inte ligger dubbelt i olika hårddiskar eller på samma hårddisk. hade problem med Battlenet launcher för att det fanns en mapp sedan tidigare som inte används med samma namn som den den ska installera på.

Visa signatur

GPU: RTX 2080TI CPU: Ryzen 9 3900X. PSU: Corsair 1000W. RAM: 32GB (16x2).

Permalänk
Skrivet av SebKro:

@Krigarvarg: Har du provat köra som Administratör? Om du har flera hårddiskar kolla så att Zenimax inte ligger dubbelt i olika hårddiskar eller på samma hårddisk. hade problem med Battlenet launcher för att det fanns en mapp sedan tidigare som inte används med samma namn som den den ska installera på.

Provat köra som Admin och spelet ligger inte dubbelt på hårddisken... No luck.

Permalänk

Tror jag löst det. Man var tvungen att dra ner Microsoft Visual C++ 2010 manuellt, för den gjorde inte det automatiskt.
Nu laddar den ner igen. Hoppas det håller i sig .