Permalänk

Bitfenix recon i bil

hålla, tänkte kolla om det är någon här som vet om det går att sätta in en bitfenix recon fläktstyrning med temp givare i en bil?
Har jag lagt det i fel forum del så säg bara till så ändrar jag
Tack på förhand:)

Visa signatur

AMD FX 6300|M5A97 R2.0|8gb ram|ASUS Radeon R9 280X 3GB GDDR5|samsung syncmaster SA300|500gb och 1000gb hdd|corsair TX650w|Aerocool X-Warrior Black Edition|NZXT Sentry|Razer Abyssus|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sverige132:

hålla, tänkte kolla om det är någon här som vet om det går att sätta in en bitfenix recon fläktstyrning med temp givare i en bil?
Har jag lagt det i fel forum del så säg bara till så ändrar jag
Tack på förhand:)

Vad är det den skall göra i bilen?

Permalänk

Tanken var att koppla in en sådan för att kunna styra fläktarna som kyler slutstegen och även ha lite koll på deras temp
Skulle vara perfekt om styrningen även kände när den behövde öka på fläkten lite

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD FX 6300|M5A97 R2.0|8gb ram|ASUS Radeon R9 280X 3GB GDDR5|samsung syncmaster SA300|500gb och 1000gb hdd|corsair TX650w|Aerocool X-Warrior Black Edition|NZXT Sentry|Razer Abyssus|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sverige132:

Tanken var att koppla in en sådan för att kunna styra fläktarna som kyler slutstegen och även ha lite koll på deras temp
Skulle vara perfekt om styrningen även kände när den behövde öka på fläkten lite

Skickades från m.sweclockers.com

Det skall nog inte vara några problem. Den borde väl drivas av 12V, alltså samma volt som i bilen. Går säkert att lösa något!
Vad kör du med för slutsteg?