Permalänk
Medlem

Conan Exiles

Som en av Sweclockers lokala Funcom Fanbois så tyckte jag det behövs en tråd om Conan Exiles!

AN OPEN-WORLD SURVIVAL GAME
IN THE BRUTAL LANDS OF CONAN THE BARBARIAN

SURVIVE. BUILD. DOMINATE.

Play alone in single-player mode, or forge alliances and make enemies online on both public and private servers.

Will you dominate the exiled lands or will your enemies sacrifice you on the altar of their god?
You are an exile, one of thousands cast out to fend for themselves in a barbaric wasteland swept by terrible sandstorms and besieged on every side by enemies. Here you must fight to survive, build and dominate.

Hungry, thirsty and alone, your very first battle is that against the harsh environment. Grow crops or hunt animals for food. Harvest resources to build weapons and tools. Build a shelter to survive. Ride across a vast world and explore alone, or band together with other players to build entire settlements and strongholds to withstand fierce invasions.

When strong enough, march forth into battle and wage war against your enemies as you fight to dominate the exiled lands. Sacrifice enemy players on the altars of the gods and shift the balance of power your way. Unleash your fury in savage, fast-paced combat and execute bloody and bone-crushing attacks that will see heads rolling and limbs flying.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Mer Conan-spel är inte dumt, oavsett vad det är.

Två pre-alpha screenshots från FB

Permalänk
Medlem

Survive, build, dominate? Borde det inte vara: Crush the enemy, see them driven before you, hear the lamentation of the women?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Dev Diary 1

Permalänk

Jag tror att det har potential! Jag är dock lite skeptisk till både Early Access och Funcom. Deras trackrecord är ju kanske inget att jubla över förutom kanske The Longest Journey och Age of Conan (som i sig inte var ett dåligt spel egentligen men det gick ju åt skogen ändå).

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Påminner mycket om Mortal Online tycker jag. Såg ut att bli skitkul men hittade inte så många fans i slutändan.

Permalänk

Ser fram emot att testa detta spel måste jag erkänna!

Permalänk
Medlem

Cant wait!

Verkar som att detta kan bli ett trevligt spel att sänka in lite timmar i. Sätta upp en server med några vänner och köra PVE!

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Har väntat länge på detta. Ska bli asgrymt!

Permalänk
Medlem

Conan Exiles ser tämligen intressant ut, blir nog till att ta en ordentlig titt på det i Januari.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk

Tror att detta spelet kommer lyckas. Alla liknande spel har hittils blivit misslyckade t.ex Ark, of kings and men, no mans sky osv. Men tror detta kan vli bra!
Har folket här spelare att spela med? Tror det kommer bli viktigt att ha en klan att spela med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Denobemannade:

Tror att detta spelet kommer lyckas. Alla liknande spel har hittils blivit misslyckade t.ex Ark, of kings and men, no mans sky osv. Men tror detta kan vli bra!
Har folket här spelare att spela med? Tror det kommer bli viktigt att ha en klan att spela med.

I vilket anseende tycker du Ark har blivit misslyckad? Det är nog en utav de bättre "Survival sandbox" spelen med +5mil sålda kopior (Källa) Jag spelar det inte själv men att kategorisera spelet som misslyckad känns lite fel. Är det perfekt, världens bästa spel? Långt ifrån, men det är inte ett misslyckat spel. (Personlig åsikt)

Det går att gilla och se fram emot spel utan att behöva klanka ner på andra spel inom samma kategori, eller andra närliggande kategorier.

Conan Exiles - Håller tummarna, grabbarna på Funcom's aktieforum på Placera trånar efter ett upplyft i en annars väldigt dyster tillvaro. Ett lyckat spel ifrån Funcom är något de verkligen behöver.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Avstängd

Jag ser fram mot det, men det verkar ha några grejer kvar som behöver trimmas in, tx resursbalans på konstruerade objekt, osv, men hoppas de fixar det.

Spelet skulle vinna mycket om man finslipade och ökande realismen i plattformsvärlden något mot testversionen.

In game shopen var nog det som blev döden för det gamla projektet tyvärr, den gjorde spelet för obalanserat.
Annars tyckte jag att iden med att man kan testa i alla tillgängliga "världsdelar" utan cancersvulsten payed subscripiton var en god ide.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loffemega:

I vilket anseende tycker du Ark har blivit misslyckad? Det är nog en utav de bättre "Survival sandbox" spelen med +5mil sålda kopior (Källa) Jag spelar det inte själv men att kategorisera spelet som misslyckad känns lite fel. Är det perfekt, världens bästa spel? Långt ifrån, men det är inte ett misslyckat spel. (Personlig åsikt)

Det går att gilla och se fram emot spel utan att behöva klanka ner på andra spel inom samma kategori, eller andra närliggande kategorier.

Conan Exiles - Håller tummarna, grabbarna på Funcom's aktieforum på Placera trånar efter ett upplyft i en annars väldigt dyster tillvaro. Ett lyckat spel ifrån Funcom är något de verkligen behöver.

Jag tycker att det dåliga med ark är, du börjar med en stenyxa och bygger upp dig så du får autoaim minigun turrets som.
Teknologin går lite för långt. Dock så är det ju bara att kasta in lite mods och ta bort det man inte gillar.

Jag har 4-500 timmar ARK så kan inte säga att det är tråkigt iallafall

Men Conan Exiles ser jävligt fint ut måste jag säga. Som ett bättre ARK.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Skrivet av Loffemega:

I vilket anseende tycker du Ark har blivit misslyckad? Det är nog en utav de bättre "Survival sandbox" spelen med +5mil sålda kopior (Källa) Jag spelar det inte själv men att kategorisera spelet som misslyckad känns lite fel. Är det perfekt, världens bästa spel? Långt ifrån, men det är inte ett misslyckat spel. (Personlig åsikt)

Det går att gilla och se fram emot spel utan att behöva klanka ner på andra spel inom samma kategori, eller andra närliggande kategorier.

Conan Exiles - Håller tummarna, grabbarna på Funcom's aktieforum på Placera trånar efter ett upplyft i en annars väldigt dyster tillvaro. Ett lyckat spel ifrån Funcom är något de verkligen behöver.

Det är i princip ospelbart om man inte spelar på privata servers, finns inga som håller ordning. Spelade det i några enstaka timmar eftersom det laggade sönder på alla servrar så fort man närmade sig områdena där folk hade lagt ett hundratals timmar på att bygga. Dessutom är det hur buggat som hellst. Problemet är att det inte har hänt mycket i utvecklingen det är ett early access som har varit tillgängligt i 18 månader. Istället för att fixa spelet så det blir trevligare att spela så skapar man en DLC, det är det som gör det misslyckat. Man mjölkar pengar genom att utveckla en dlc istället för att utveckla spelet. Med tanke på hur mycket man har sålt borde man definitivt ha råd att lägga tid på spelets alla buggar.
Hade gärna spelat det spelet om det inte vore så buggigt och laggigt samtidigt som det hade utvecklats.

Permalänk
Avstängd

Hur har det gått för grabbarna so far?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Hur har det gått för grabbarna so far?

Hur menar du, spelet har ju inte släppts ännu. De ha publicerat devblogs om 'Server and mods' samt 'The world and lore of Conan Exiles' för den som är intresserad. Annars är det bara att vänta och se!

Jag och en kompis drev en relativt lyckad Minecraft server/community i några år (ca 2011-2014) och jag måste erkänna att jag blir lite sugen när jag läser om alla funktioner och verktyg administratörer har tillgång till i CE. Om spelet är byggt på en relativt trygg och stabil grund så kanske det blir till att ta en riktigt funderare där.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Medlem

Conan Exiles Pricing, Special Edition, Launch Time and Cinematic trailer released

"There’s less than a week left until the release of Conan Exiles! Our epic open-world survival sandbox launches into Early Access on PC next week on January 31st. The game launches at 6am in the morning, central European time, so get that coffee ready! This means that players on the American West Coast will get to jump into the Exiled Lands at 9pm on January 30th."

Så tidig tisdagmorgon för er som kommer att hänga på låset.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk

Någon som dragit igång???

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem

Har kollat lite på Exiles, men kommer avvakta lite tills jag ser hur combaten är etc... Bästa jag någonsin spelat är ju fortfarande Age of Conan, visst det va inte helt stabilt , men den spelglädje och combo-systemet va utan tvekan det bästa jag varit med om... fortfarande inte hittat nått som är i närheten lika underhållande.. =( Kanske detta kan funka ett tag i alla fall

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Kollade igår på twitch, hehe jävligt buggigt men det ser rätt kul ut. Dock för mkt tid att lägga på ett spel imo =P har inte så mkt sug att spela så länge längre...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag avvaktar för stunden, har försökt lite smått att få med några utav polarna men de är som vanligt svårflörtade(trots flera hundra timmar i Ark). Det känns som att man bör ha någon att spela med helt klart, dels för extra säkerhet sen är det alltid roligare om man är två eller fler.

Rent generellt så verkar det vara en hyffsad launch, spelet ser ut att flyta på relativt bra. Såg ingen som hade stora problem med låg fps eller dylikt. Diverse laggspikar, serverproblem och klassisk rubberbanding sker tillochfrån. Kan man överleva det och faktumet att spelet är i grund och botten likt andra survivalspel Ark/Rust(Inte så konstigt, varje spel behöver ju inte uppfinna hjulet på nytt), så är det bara att köra på!

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att 30€ är jävligt mycket pengar för ett knappt halvfärdigt early access-spel? 20€ hade varit mer rimligt som jag vet pröjsade förut för ARMA 3 när det var early access.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Bara jag som tycker att 30€ är jävligt mycket pengar för ett knappt halvfärdigt early access-spel? 20€ hade varit mer rimligt som jag vet pröjsade förut för ARMA 3 när det var early access.

(Inkommande personlig åsikt) 40€ För mig hade varit jävligt mycket pengar (för EA titel), 30€ är mycket men inte så överdrivet farligt, 20€ hade varit trevligt men lite väl önsketänkande känner jag. Det känns som att 20-30€ är spannet för EA titlar, hade det varit högre än så hade det varit många sura miner förmodar jag.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Medlem

Sådana här spel behöver perma-death för att bli roliga. Tänk er bara: man har kämpat mot en annan spelare i flera månader och sedan genom ett makalöst listig drag lurar man honom in i en fälla och fångar honom. Sedan bygger man ett altare, bjuder in hela servern och offrar honom på altaret till allas jubel!

Sedan får stackaren starta en ny karaktär och slokande gömma sig i skogen medans du skrattar i månader efteråt!

Permalänk

Har bara hunnit lira en liten stund mellan jobbet och gymmet. Lär bli mer till helgen.
Spontant så känns det lite gammalt på något sätt. Stela rörelser, enkel grafik (fult enligt mig).
Gillar spontant det jag hann testa av crafting där jag gjorde mig lite kläder, redskap, fackla, en bädd och till sist ett enkelt svärd och en sköld.
Väldigt lätt att snabbt förstå hur det hela är uppbyggt.
Lovande men mycket lång väg kvar framförallt för att det känns tio år gammalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Ingen som har lust att dra igång lite folk på en server o vi fixa en sweclockers clan o kötta lite

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Jag och några kompisar kommer på fredag att slå upp dörrarna till en server. Kanske för dom som inte haft så mycket tid att lägga nu under veckan och vill götta ner sig i de till helgen. Om folk är intresserade att spela på servern kan jag slänga upp mer info här på fredag.
En viss reservation ska göras är att den antagligen kommer gå ner 1-3 timmar på lördag förmiddag för flytt då jag kör den på en 10mbit upp just nu och ska ta den till 100.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Avstängd

Har ingen fungerande dator för tillfället som klarar det, men ser mycket fram mot en summering av intrycken!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Uruselt spel ala Funcom. De har inte lärt sig trots Age of Conan och The Secret World.
Väldigt innehållsfattigt trots studio med över 40 anställda (som jobbar på Exiles).

Rockpapershotgun skrev rätt bra om spelet.
https://www.rockpapershotgun.com/2017/01/31/conan-exiles-impr...

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M