Permalänk
Medlem

På jakt efter skrivbord

Hej SweC!

Jag är på jakt efter ett skrivbord och har svårt att hitta en modell som passar önskemål i dem större butikerna.
Tänkte kolla här om någon känner till en återförsäljare som kanske säljer önskad utformning eller rentutav har ett liknande bord hemma och kan tipsa om inköpsställe.

Nedan följer en enklare illustration:

Tanken är att dator ska få plats i hyllan längst ner till höger, och skärmar stå på en mindre "hylla" ovanför huvudskivan.

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig en köksbänkskiva på IKEA och skruvade fast ben. Att bygga en låda som du vill ha är inget svårt. Kolla lite på bänkskivor och sen kan du leta ben och trä för underredet i valfria byggvaruhandlar. Snyggt, billigt och du får exakt det bord du vill ha.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Jag har gjort liknande Zache_'s förslag. Köpte en bänkskiva på Rusta, ben på Ikea, sen köpte jag korta ben (10-15cm) på Clas Ohlson tror jag och monterade ett hyllplan på. Lite LED-belysning under denna skiva så får man schyst belysning på skrivbordet utan att det lyser på skärmen.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Jag köpte mig en köksbänkskiva på IKEA och skruvade fast ben. Att bygga en låda som du vill ha är inget svårt. Kolla lite på bänkskivor och sen kan du leta ben och trä för underredet i valfria byggvaruhandlar. Snyggt, billigt och du får exakt det bord du vill ha.

Bra tips! Att jag inte tänkte på det...

Hittade dessa också, perfekt för hyllan ju!
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40051196/

Permalänk
Medlem

Beror ju på hur mycket pengar du vill lägga ner. Det mesta av det du letar efter brukar ju finnas på Ikea, eller i nån lokal byggbutik. Sedan skruva ihop grejerna brukar inte vara några större problem, bara man ser till att vara noga.
Hyllorna bör vara relativt enkla att göra. Annars brukar det ju finnas att köpa, lycka till!

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk
Lego Master

Jag köpte totalt tre bord i IKEAs Linnmon-serie med Adils-ben i färgkombon svart/blå. Tyckte det blev riktigt bra.
Ett hörnbord (nedan), och två vanliga raka som står till höger och vänster, så jag får ett nära 4m långt bord i 90 grader. Ger mig väldigt mycket yta i en okej stil.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S59133593/

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gahu:

Bra tips! Att jag inte tänkte på det...

Hittade dessa också, perfekt för hyllan ju!
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40051196/

Finns som raka också, körde jag med ett tag och funkade bra. De behöver man ju inte skruva fast i bordet heller.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3