Nintendo Switch onlinetjänst blir billigare än Xbox Live och Playstation Plus

Permalänk
Medlem

Nintendos stora fördel vs PS4 och XO är ju att det varit gratis att spela online och konsolen (Wii U/Switch) är ju dessutom klenare.

Varför vill dom börja ta betalt, det är ju inget spelarna efterfrågar, det gör ju att många drar sig att förnya efter ett år när de börjat tröttna på ett äldre spel och då tappar de online spelare vilket gör att ingen annan som vill spela ett äldre spel har så många att spela med online!

Jag skulle tex aldrig förnya mitt xbox live om jag skulle vilja spela något äldre spel, finns typ noll spelare inne. Äldre spel mer än 3 år borde de släppa spärren på så de går att spela online gratis, så kan de få liv i gamla spel. Helt insane som det är.

På PC är det ju gratis och spelen är bättre grafik / fps och billigare att köpa.

Kommer aldrig förstå mig på konsoltänket, allt är dyrare och sämre!

Tycker Nintendo tänker helt fel, och har fått hybris

- Konsolen är för dyr vs prestanda pris vs konkurrenterna
- Dyra spel runt 600 - 699 kr
- Kostar dessutom extra för att spela online!

Wii U var en rätt billig konsol, där lite äldre spel ligger på runt 250 kr och allt är gratis att spela online. Ska bli intressant hur barnfamiljer resonerar nu och där de kanske måste välja mellan Xbox Live och Switch online tjänst. Kan ju även drabba Xbox och PS4 spelarna om folk väljer att bara betala för en konsol online.

Sen undrar jag hur gick det med crossover mellan konsolerna?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

Avbeställde mitt Switch nu.

För varje nyhet dom släpper så blir man bara mer och mer besviken...

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI FORMULA Z87 - Intel Core i7 4770K 4.7Ghz - EVGA GeForce GTX 980ti sc 6GB - Corsair Vengeance 24GB 1600Mhz DDR3 - Corsair SSD Force 3 120GB - SSD Samsung Pro 250 - Phanteks Enthoo Primo -

Permalänk
Medlem

@Bango79: Härligt, då blir någon annan i förbokningskön glad.

F.ö. undrar jag hur det är en negativ nyhet och en besvikelse att tjänsten kostar mer än 50% mindre än Sonys och Microsofts motsvarigheter. En helt gratis tjänst var ju uppenbarligen aldrig något alternativ - önskvärt, självklart, men inte realistiskt.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem

@Arditi: Om jag laddar ner ett spel så vill jag behålla det. Bara löjligt att spelet försvinner efter en månad.

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI FORMULA Z87 - Intel Core i7 4770K 4.7Ghz - EVGA GeForce GTX 980ti sc 6GB - Corsair Vengeance 24GB 1600Mhz DDR3 - Corsair SSD Force 3 120GB - SSD Samsung Pro 250 - Phanteks Enthoo Primo -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arditi:

@Bango79: Härligt, då blir någon annan i förbokningskön glad.

F.ö. undrar jag hur det är en negativ nyhet och en besvikelse att tjänsten kostar mer än 50% mindre än Sonys och Microsofts motsvarigheter. En helt gratis tjänst var ju uppenbarligen aldrig något alternativ - önskvärt, självklart, men inte realistiskt.

För att det inte är en rättvis jämförelse.
Sony/MS inkluderar spel man får behålla.

Nintendo lånar ut ett snes/nes spel som bara håller månaden ut.

Mao kan man då alltså säga att tjänsterna är ungefär lika kostsamma i paritet till vad man får.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag tror faktiskt Nintendo är nåt bra och nytt på spåret här. Mycket gnäll om att man inte får behålla spelen efter en månad, men tänk mera på det som en hyrtjänst, som tex när du hyr en film. Och hur många gånger tittar man egentligen om en film man köpt? Hur många gånger spelar man om ett äldre spel?

Nej, gå hela vägen ut istället och inför ett abonnemang liknande Spotify för tex 299 eller 399kr i månaden och då har man tillgång till ALLA spel som finns till konsolen. Man kan även tänka sig olika nivåer,med ett budget abonnemang som kanske ger tillgång till 10 olika spel som man kan byta ut efterhand för 199kr i månaden.

10 miljoner personer betalar varje månad 150kr till Blizzard för att spela spel som de INTE äger eller har en fysisk kopia av.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte att man ska (eller ens är villig att) behöva betala för att använda sin egen uppkoppling för dessa konsoler.
Var det inte på Xbox man inte ens kunde använda webbläsaren utan att ha en subscription? Så var det på Xbox360 iallafall när de efter MÅNGA år la till internet explorer.
PS3 och Wii fungerade iallafall webbläsaren utan att kosta extra.

Vad är det för spel som har dedikerade servrar, som gör att de måste få in pengar för att kunna hålla igång dom? Trodde majoriteten av spel hostas på en random spelare, typ som i CoD MW2 och framåt.

Det blir ingen konsol överhuvud taget för min del. PC är så otroligt mycket bättre ändå. Den enda anledningen (för mig) att skaffa en konsol är för att komma åt de exklusiva spelen, men det blir ett eller två jävligt dyra spel (kan endast komma på ett spel jag faktiskt vill ha som är exklusivt för tillfället) så det är verkligen inte värt det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Billigare, men inte gratis..

Ska vara gratis att spela online. (Utöver bredbandsservice)

Förstår inte det riktigt, känns att om en med 100/100 lina spelar Mario Kart så borde den kunna vara "host" för alla andra som spelar med dig. Varför ska det kosta? De lär ju få in en hacka bara på SwitchWARE med snes, nes, n64(?) emulatorer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av downup:

Förstår inte det riktigt, känns att om en med 100/100 lina spelar Mario Kart så borde den kunna vara "host" för alla andra som spelar med dig. Varför ska det kosta? De lär ju få in en hacka bara på SwitchWARE med snes, nes, n64(?) emulatorer.

Håller med, det är så det skulle ha varit, i en perfekt spelindustri.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Vad får du med PS+ och Live som motiverar priset? Du får möjligheten att spela dåliga indiespel under hela din prenumeration i stället för under bara den månaden.

Då tar jag hellre bra klassiska NES och SNES-spel som fått stöd för online multiplayer i stället.

fast det har inte sagts något om det kommer vara bra eller dåliga spel som erbjuds ännu.

Skrivet av Arditi:

F.ö. undrar jag hur det är en negativ nyhet och en besvikelse att tjänsten kostar mer än 50% mindre än Sonys och Microsofts motsvarigheter. En helt gratis tjänst var ju uppenbarligen aldrig något alternativ - önskvärt, självklart, men inte realistiskt.

den må kosta hälften, men den erbjuder också mindre än en sjättedel. om det inte är mer än vad som sagts hittills.

det är ju möjligt att det blir något annat, som molnsparade minnesfiler eller nått. men annars är det ju bra barbent, till den grad att tom ljudchat är en extern grej du får fixa till trots detta. lols liksom, särskilt om det nu verkligen beror på felplacerat hörlursjack.

Nintendo, VM i krokbensdesign..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

90+% av spelen man "får" förblir ospelade, mao värdelösa spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Ahh. Det var ju tråkigt.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Vad är poängen med ett växande spelbibliotek som garanterat förblir ospelat? Samma sak med steam. Folk lurar sig själva att dom köper bra spel till bulliga priser på reor. Men spelet förblir ospelade. Dock så har Valve, Microsoft och Sony ett grepp om dig.
"Titta vad många spel du har på vår plattform. Inte vill du väl förlora dom? Stanna kvar hos oss. "

Genialiskt ur ett företagarperspektiv men så konsumentfientligt det bara kan bli.
Skickades från m.sweclockers.com

Är osäker på anledningen till att du blandar in Valve och Steam i detta?

Till skillnad ifrån just Microsoft, Nintendo och Sony, så tar ju inte Valve ut någon månadskostnad för deras Steam-tjänst.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bango79:

Avbeställde mitt Switch nu.

För varje nyhet dom släpper så blir man bara mer och mer besviken...

Man måste ju iofs inte använda sig uppkopplat för att spela lokalt på Switchen. Så är ju inget krav på månads/årskostnad (som trots allt är relativt låg).

Skrivet av Bango79:

@Arditi: Om jag laddar ner ett spel så vill jag behålla det. Bara löjligt att spelet försvinner efter en månad.

Det kan jag däremot hålla med om är lite snålt och kort tid.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

fast det har inte sagts något om det kommer vara bra eller dåliga spel som erbjuds ännu.

Vad skulle det finnas för bra anledning att ge oss dåliga spel? Att vi får dåliga spel på PS och Xbox beror ju på att de bra spelen fortfarande säljer, men NES och SNES-spelen slutade säljas för 20 år sedan. Så man kan nog lugnt säga att Nintendo kommer ge oss det allra bästa från NES och SNES.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Vad skulle det finnas för bra anledning att ge oss dåliga spel? Att vi får dåliga spel på PS och Xbox beror ju på att de bra spelen fortfarande säljer, men NES och SNES-spelen slutade säljas för 20 år sedan. Så man kan nog lugnt säga att Nintendo kommer ge oss det allra bästa från NES och SNES.

Nu kör jag inte xb live på mina XB1S (främst mediaspelare) men är det inte just bla. många bra klassiska äldre xb360-titlar som erbjuds där?

Gillar äldre Nintendo, men har både beställt en NES Classic, samt har många andra av de äldre konsolerna i emulator. Så mitt behov är väl täckt där. Utan tidsbegränsning på en månad. Ingen alls faktiskt. Skönt och stressfritt.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av guineapig:

Jag tror faktiskt Nintendo är nåt bra och nytt på spåret här. Mycket gnäll om att man inte får behålla spelen efter en månad, men tänk mera på det som en hyrtjänst, som tex när du hyr en film. Och hur många gånger tittar man egentligen om en film man köpt? Hur många gånger spelar man om ett äldre spel?

Nej, gå hela vägen ut istället och inför ett abonnemang liknande Spotify för tex 299 eller 399kr i månaden och då har man tillgång till ALLA spel som finns till konsolen. Man kan även tänka sig olika nivåer,med ett budget abonnemang som kanske ger tillgång till 10 olika spel som man kan byta ut efterhand för 199kr i månaden.

10 miljoner personer betalar varje månad 150kr till Blizzard för att spela spel som de INTE äger eller har en fysisk kopia av.

Du kan inte jämföra äpplen och päron på det viset. Ett spel kräver bra mycket mer resurser att skapa än en låt eller ett album. Dessutom kan artister/bolag välja att inte vara med i Spotifys katalog, så alla spel kommer du aldrig att få se. Och med tanke på resurser så skulle tjänsten behöva kosta mer än vad marknaden är beredd att betala för att utvecklarna skulle överväga att gå med i en sådan tjänst.

Sen hör men ju emellanåt hur dåligt med pengar Spotify faktiskt betalar ut i royalties, dessutom. Nä, jag tror inte på den typen av lösning för spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Att man inte tar tid att testa spelen är ju användarens fel och inte spelens. Jag har inte spelat alla spel jag får i humble bundles heller men det ligger ju på mig och inte spelen i sig.
"Jag har inte spelat spelet alltså är det ett dåligt spel" är ett väldigt udda argument.

Bättre enligt mig att ha en billigare tjänst, och istället låta användarna köpa de spel de verkligen vill ha.

Bäst dock på PC, som är gratis.

För övrigt tycker jag Switch (med dess hela koncept) ser grym ut!

Permalänk
Medlem

Folk verkar upprörda av att man inte får behålla spelen.

Men det är ju inte ett spel du betalar för, utan en tjänst.

Att man får tillgång till spel är väl bara en bonus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0113:

Folk verkar upprörda av att man inte får behålla spelen.

Men det är ju inte ett spel du betalar för, utan en tjänst.

Att man får tillgång till spel är väl bara en bonus?

Det verkar vara lite olika. Steam är tex en tjänst, men där köper du och behåller spelen.

Ibland passar köp (perpetual licens) bättre för vissa användare/fall, och hyrtjänster/prenemurationsmodeller bättre i andra.

Tex. så föredrar jag perpetual licens gällande min Adobe Lr, istället för månadskostnad via Adobe Creative Cloud (månadskostnad på ungf. 100 pix), men kör Office 365 för kontorsprogram (är visserligen konsultbolaget som betalar) .

Ibland finns det även en mix av det. Vissa tjänster/appar knyts till prenumeration, medans vissa är perpetual, eller vissa som återaktiveras när man återprenumererar. Finns många varianter!

Inget behöver vara fel eller rätt.

Det är upp till var och en att göra sin egen nytto/kost-analys.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Det verkar vara lite olika. Steam är tex en tjänst, men där köper du och behåller spelen.

Ibland passar köp (perpetual licens) bättre för vissa användare/fall, och hyrtjänster/prenemurationsmodeller bättre i andra.

Tex. så föredrar jag perpetual licens gällande min Adobe Lr, istället för månadskostnad via Adobe Creative Cloud (månadskostnad på ungf. 100 pix), men kör Office 365 för kontorsprogram (är visserligen konsultbolaget som betalar) .

Ibland finns det även en mix av det. Vissa tjänster/appar knyts till prenumeration, medans vissa är perpetual, eller vissa som återaktiveras när man återprenumererar. Finns många varianter!

Inget behöver vara fel eller rätt.

Det är upp till var och en att göra sin egen nytto/kost-analys.

Självklart får var och en bestämma vad de anser är rimligt för kostnaden.

Men här betalar man väl 200kr för att få access till deras online tjänst. Att något/några spel också görs tillgängliga för dig är väl att anse som en bonus?

Att playstation och xbone ger dig obegränsad access till dem spelen, sålänge du fortsätter betalar för grundtjänsten, är definitivt något man kan jämföra mot. Men med tanke på de lägre priset för tjänsten hos Nintendo, och att spelen borde anses som en bonus, gör att jag anser att det är aningen småsint att hänga upp sig på denna detalj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

För att det inte är en rättvis jämförelse.
Sony/MS inkluderar spel man får behålla.

Nintendo lånar ut ett snes/nes spel som bara håller månaden ut.

Mao kan man då alltså säga att tjänsterna är ungefär lika kostsamma i paritet till vad man får.

Fast det är det ju absolut, då du inte får behålla spelen från varken Microsoft eller Sony heller - du förlänger bara "hyrperioden", eftersom du förlorar tillgång till spelet om du slutar betala månadsavgiften. Det är m.a.o. inte din kopia att fritt förfoga över. Snålt kan det tyckas, ja, men syftet med tjänsten är inte heller att prenumerera på spel.

Skrivet av AndreaX:

den må kosta hälften, men den erbjuder också mindre än en sjättedel. om det inte är mer än vad som sagts hittills.

Vad består dessa fem sjättedelars innehåll som konkurrenterna erbjuder, men inte Nintendo, utav?

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Nu kör jag inte xb live på mina XB1S (främst mediaspelare) men är det inte just bla. många bra klassiska äldre xb360-titlar som erbjuds där?

Gillar äldre Nintendo, men har både beställt en NES Classic, samt har många andra av de äldre konsolerna i emulator. Så mitt behov är väl täckt där. Utan tidsbegränsning på en månad. Ingen alls faktiskt. Skönt och stressfritt.

360-utbudet brukar generellt vara bättre, men sen bakåtkompatibiliteten kom så tycker jag att spelen har blivit lite sämre även här. Denna månad var nog den bästa på länge. Project CARS och Monkey Island 2. Har redan båda på PC, men utbudet var i alla fall bra

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0113:

Självklart får var och en bestämma vad de anser är rimligt för kostnaden.

Men här betalar man väl 200kr för att få access till deras online tjänst. Att något/några spel också görs tillgängliga för dig är väl att anse som en bonus?

Att playstation och xbone ger dig obegränsad access till dem spelen, sålänge du fortsätter betalar för grundtjänsten, är definitivt något man kan jämföra mot. Men med tanke på de lägre priset för tjänsten hos Nintendo, och att spelen borde anses som en bonus, gör att jag anser att det är aningen småsint att hänga upp sig på denna detalj.

Ingen aning faktiskt om det är "småsint" eller inte (och isf. om det är småsint av köparna eller av Nintendo är en annan fråga som kan vara lika relevant, tycker jag).

Det är som vi är bägge överens om upp till var och en vad de anser det vara värt. En fördel med Nintendo är iaf att kostnaden är lägre, och det kan ju vara bra, och kan säkert räcka i sig för en del.

Själv så prenumerar jag inte på någon av spelkonsoltjänsterna (däremot på en hel rad andra tjänster som Spotify, Telia Play+, Viasat Play, etc, som jag är mycket nöjd med).

Nätverksspel kör jag främst på PC, eller någon enstaka gång i LAN.

Konsol är för mig mer "casual" nöje jag spelar främst tillsammans med familj/vänner framför TV:n.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arditi:

Fast det är det ju absolut, då du inte får behålla spelen från varken Microsoft eller Sony heller - du förlänger bara "hyrperioden", eftersom du förlorar tillgång till spelet om du slutar betala månadsavgiften. Det är m.a.o. inte din kopia att fritt förfoga över. Snålt kan det tyckas, ja, men syftet med tjänsten är inte heller att prenumerera på spel.

Vad består dessa fem sjättedelars innehåll som konkurrenterna erbjuder, men inte Nintendo, utav?

Vad snackar du om? Sålänge man fortsätter med MS/Sony så får man tillgång till alla dom spel man haft under sin aktiva tid.

Så som jag förstod Nintendo så får man bara access till nuvarande månads spel.

Du måste väl själv förstå att det är en stor skillnad?

Sen om det endast är ned/snes som gäller så är kostnaden för Nintendo jämfört med spelen som dyker upp hos dom andra säkert mycket mycket mindre.
Mao så är det helt i linje att Nintendos tjänst är betydligt billigare eftersom man som konsument ges möjlighet till mycket mindre innehåll.

Permalänk
Medlem

@BasseBaba: Ja, och det säger jag inte emot dig på. Hur var det med läsförståelsen? Du måste ändå betala månadsavgiften för att få tillgång till spelen, följaktligen äger du dem inte.

Du måste väl själv förstå att det inte är speciellt stor skillnad? Jag håller helt med om att det är snålt av samtliga företag att inte ge kunderna spelen som de erbjuder som bonus till sina prenumeranter permanent, men återigen är det inte huvudsyftet med prenumerationen. Att du sedan förväxlar/likställer detta är en annan sak.

För att klargöra:

För 500 SEK om året får jag spela online på Microsofts och Sonys plattformar. Som bonus får jag spela några av dem utvalda spel så länge jag fortsätter betala årsavgiften.

För 2/300 SEK om året får jag spela online på Nintendos plattform. Som bonus får jag spela ett NES/SNES-spel utvalt av företaget, modifierat med uppkopplat flerspelarläge, som skiftar varje månad.

Det du kallar för "mer innehåll", d.v.s. belöningarna för att betala avgifterna, är inte utformade på samma vis, men så skiljer kostnaderna oerhört mellan dem också - som du uppenbarligen vet. Det enda läget i vilket jag ser det som rimligt att gnälla på det senare alternativet är ifall de bägge hade kostat detsamma. Devisen "man får vad man betalar för" stämmer någorlunda bra här också.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem

Jag tror att ni egentligen är helt överens om det grundläggande, som ni både själva säger ovan; att man i stort får vad man betalar för.

Sedan så kanske det, även det nog inte är lika vanligt, finns de som faktiskt gärna betalar 500 pix per år för att främst få tillgång till en massa spel (500 pix är ju ibland vad ett enda spel kostar, så behöver inte heller vara dyrt i totalsammanhanget), och andra förmåner (som tidigare betor än andra, etc), och därför ser online-spelande som en "bonus" - istället för tvärt om.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Ytterligare en pusselbit kring onlinetjänsten till Nintendo Switch kommer på plats, nämligen priset som endast ska ligga på omkring 200 kronor per år.

Läs hela artikeln här

Alltså... jag är splittrad.

Pros: Bara 200kr per år

Cons: Fortfarande 200kr per åt

Varför tar de ens betalt? Det finns ingen som helst anledning att skapa incentives för folk att inte hålla sig kvar online på deras tjänst. Payment fees är dumma när de gäller online tjänster som man mestadels använder för att köpa spel eller spela online. Nintendos onlinetjänst verkar ju inte ge några gratisspel eller dylikt vilket PS and XB gör, men jag tycker att det hade varit kul att se Nintendo ta steget emot en "Det här är en bra tjänst som är gratis", man betalar redan överpris för spelen

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Hoppas dom får ordning på det Nintendo. För på Wii U är det ju inget vidare.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s