Är Windows 10 från Kinguin legit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

För köparen ja. Men var kommer koderna ifrån? Den moraliska aspekten.

Är de legit? Nej.
Funkar de? ja, förmodligen.
Kommer de funka om 1-3 år? Inte helt säkert.

Själv brukar jag köpa alla mina W licenser för 1k, men det är klart att det kan svida lite om man är student eller liknande.

Har du egentligen något bevis överhuvudtaget att de inte är legitima, förutom ett antagande eftersom att de är billiga?

Eller att de inte kommer fungera om ett par år?

Hade det varit några problem med att nycklarna slutade fungera så hade det funnits rätt många trådar om just detta. Men konstigt nog så dyker inga upp när man googlar på det. Mer trådar liknande denna, där folk ifrågasätter det låga priset.

Köpte min W8 retail där en gång i tiden för ca 500kr, har till och med uppgett nyckeln för ms support en gång i tiden som även de verifierade att det var en helt vanlig W8 retail licens. Dvs ingen volymlicens eller liknande.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

1. Har du egentligen något bevis överhuvudtaget att de inte är legitima, förutom ett antagande eftersom att de är billiga?

2. Eller att de inte kommer fungera om ett par år?

3. Hade det varit några problem med att nycklarna slutade fungera så hade det funnits rätt många trådar om just detta. Men konstigt nog så dyker inga upp när man googlar på det.

På fråga 1: Ja, om du tror att de kan köpa in så billiga licenser och vanliga återköpare inte kan det så vet jag inte hur delusional och naiv du är..

2. Japp, många fall, även sett en hel del trådar om det här på swec och även andra forum som fragbite eller flashback.

3. Då måste du lära dig googla finns oändligt mycket om det trots att kinguin är ganska "nytt" ändå. Men lär dyka upp mer om det i framtiden då fler nyckel raids lär utföras.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

På fråga 1: Ja, om du tror att de kan köpa in så billiga licenser och vanliga återköpare inte kan det så vet jag inte hur delusional och naiv du är..

2. Japp, många fall, även sett en hel del trådar om det här på swec och även andra forum som fragbite eller flashback.

3. Då måste du lära dig googla finns oändligt mycket om det trots att kinguin är ganska "nytt" ändå. Men lär dyka upp mer om det i framtiden då fler nyckel raids lär utföras.

Oj oj oj, här går vi rakt till personangreppen Att det ska vara så svårt för folk att föra en normal diskussion.

1. Bad dig uppvisa bevis. Pris skulle aldrig hålla som bevis för att de icke är legitima. Du kan thrashtalka folk hur mycket som helst, det är inte heller bevis.

2. Intressant, de som jag sett under åren är väldigt få och har oftast handlat om att de inte fungerat från första början. Och det har oftast handlat om andra sidor som G2a.

3. Jasså du. Kan det vara så att du inte läste igenom vad jag skrev? Skriver inte att det inte finns några trådar, skriver att det inte finns många och det då relaterat till den mängd nycklar som jag uppskattar säljs där.

Edit: Måste säga att jag tycker det är rätt komiskt när du pratar om moral och samtidigt beter sig på det sättet du gör i ditt inlägg.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Inaktiv

Finns nycklar på ebay för under 50 kr, home eller pro, säljs utav säljare med 99,8% positiv feedback. Bara för det är billigt betyder det inte att dem har köpt licensen med stulna kreditkort... värför köpa den på inet för över 1000kr när man kan få den för 50kr? Lägg dessa pengar på bättre komponenter. Om koden slutar att fungera om något år kan jag köpa ny för 50kr och ändå betalat 10 gånger mindre än ni som köper en " äkta " licens.

http://www.ebay.com/itm/WINDOWS-10-PRO-Professional-32-64bit-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Viss skillnad på att försäljaren erbjuder en försäkring mot att denne blåser mig som kund och en försäkring mot att jag tex själv tappar min mobiltelefon eller blir utsatt för stöld från 3e part.

Det första exemplet ligger ju rätt nära "försäkringen" som MC-klubbarna erbjuder mot att de inte sätter eld på kundens verksamhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Eller hur, "du kan köpa min dator för 10 000kr, men om du tecknar försäkring på 500kr så är du garderad att vara säker på att du får datorn"

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

På fråga 1: Ja, om du tror att de kan köpa in så billiga licenser och vanliga återköpare inte kan det så vet jag inte hur delusional och naiv du är..

2. Japp, många fall, även sett en hel del trådar om det här på swec och även andra forum som fragbite eller flashback.

3. Då måste du lära dig googla finns oändligt mycket om det trots att kinguin är ganska "nytt" ändå. Men lär dyka upp mer om det i framtiden då fler nyckel raids lär utföras.

1. Vad du, jag eller någon annan TROR, har noll bevisvärde. Vi VET ingenting om deras legitimitet egentligen, spekulationer är inte bevis.

2. Många fall? Ja, allt är väl relativt. Det är många som röstar på Piratpartiet också.

3. Konstigt, för när jag söker dyker det inte upp "oändligt mycket" om att nycklar slutar att fungera, vill du länka?

Visa signatur

Chassi: Define R6 | Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS XI HERO (Wi-Fi) Z390 | CPU: i9 9900K @5,1ghz | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 | PSU: Corsair RM750x | SSD: 970 EVO+ 1TB NVMe | GPU: EVGA RTX 2080 Ti 11GB Black

Laptop: MacBook Pro 13" Retina 2.3GHz 16GB 512GB