Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Arrival - Hyfsat bra first contact film med väldigt bra effekter. Dock saknade jag nån riktig förklaring, den som ges är rätt tunn.

Tiden är inte linjär, ok? Känns inte så banbrytande direkt. Det kan ju inte vara ända anledningen till att de kom hit?

Dold text

7/10

senaste jag såg med, väntat som faan på den och håller helt med dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CM Storm Trooper • Sabertooth x79, PB278Q, ROG Swift • i7 3820 • Hydro H60, • 32GB Vengance XMS3, AX1200i EVGA GTX 1080 FTW SLI • Samsung 850 EVO 500GB + 840 PRO 240GB • OCZ Agility3 120GB • 5x WD Red 1/1/2/3/3TB, Synology DS216j 2x 6TB • WD MyBook 4TB USB3 • Scythe Kaze Master 5.25" • Microsoft X4 • Logitech G700S • Steelseries Siberia 800 • Samsung UE60JU6075 • Windows 10 •

Permalänk

@andreas_dock: Jag fullkomligt älskade den första filmen, men därefter har det imo bara gått utför med några mediokra filmer som bäst, och jag har tyvärr inga som helst förhoppningar på denna sista filmen i serien. Och av recensionerna att döma så verkar det knappast vara någon toppen-rulle, för att uttrycka det milt. Tyvärr...

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Guybrush82:

@andreas_dock: Jag fullkomligt älskade den första filmen, men därefter har det imo bara gått utför med några mediokra filmer som bäst, och jag har tyvärr inga som helst förhoppningar på denna sista filmen i serien. Och av recensionerna att döma så verkar det knappast vara någon toppen-rulle, för att uttrycka det milt. Tyvärr...

Recensioner och IMDB-betyg i all ära - men jag kan ofta tycka att filmer som får 7,5-8 inte alls är såpass bra som jag förväntat mig (just för att jag har byggt upp HÖGA förväntningar)

Numera så läser jag varken recensioner för spel, film eller serier eller kollar betyg.
Skiter fullkomligt i vad alla andra tycker och sätter för betyg - jag bedömer helt själv då man får en äkta värdering utav vad man SJÄLV tycker.

... För alla tycker vi olika.

Hoppas många tänker som dig, att den sista filmen är skit - för då blir det mer plats till mig i biosalongen

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Entusiast

Arrival (2016) - 7/10 Snöslask.
En av de mer underliga filmer på länge.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Arrival (2016) - 7/10 Snöslask.
En av de mer underliga filmer på länge.

Anonym film som varken sa bu eller bä. Gediget hantverk men inte mycket till story, typ ett stort gääääsp?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Skrivet av Bogey:

Anonym film som varken sa bu eller bä. Gediget hantverk men inte mycket till story, typ ett stort gääääsp?

Vad har du för bedömningsgrunder?

Zombies? Nej
Biljakter? Nej
Naket? Nej

= kass film?

Om du gjort lite grann av din hemläxa och sett att filmens huvudperson är en lingvist så hade du väl på känn att det inte var en ny Aliens du skulle se. Jag ger Arrival 8/10, sevärd men förvänta dig inte en kriga-med-utomjordingar-rulle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Arrival (2016) - 7/10 Snöslask.
En av de mer underliga filmer på länge.

Jag blev sjuk besviken på den, trodde helt klart den skulle vara bättre.. Det var en riktigt botten film, pga skådespelarna så får den ändå 2/5 från mig..

Permalänk
Medlem

Somnade till under Arrival igår, hade läst på innan så förväntade mig ingen alien fight och brukar gilla ovanliga filmer men denna var så långsam.

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Medlem

xXx: Return of Xander Cage

Gillade aldrig föregångarna och hade därmed inga höga förväntningar på återupplivandet av serien. Blev dessutom ganska märkligt när filmen låtsades att jag skulle känna igen och bry mig om en massa karaktärer jag aldrig sett förr. Typisk "current year"-action; Hjärndöd och fylld med onödiga "kvinnor kan"-sekvenser. Kändes som en Fast & Furious-film och var underhållande på samma premisser. Typisk 6/10-film man låter rulla om den råkar gå när man slår på TV:n.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingetledigtnamn:

Vad har du för bedömningsgrunder?

Zombies? Nej
Biljakter? Nej
Naket? Nej

= kass film?

Om du gjort lite grann av din hemläxa och sett att filmens huvudperson är en lingvist så hade du väl på känn att det inte var en ny Aliens du skulle se. Jag ger Arrival 8/10, sevärd men förvänta dig inte en kriga-med-utomjordingar-rulle.

Vad har DU för bedömningsgrunder att applicera på mig? Om jag gjort min hemläxa? Skärp till dig nu istället.
Var skriver jag att jag vill ha eller se zombies, biljakter eller naket? och det det blir = kass film utan?

Istället för att vara oförskämd så kanske du skulle kunna nöja dig med att göra din egen subjektiva recension som på inget sätt är mer eller mindre värd än min subjektiva åsikt om filmen.
Däremot är det inget trevligt och du sänker dig själv med sådana här helt oprovocerade inlägg där du angriper en annans åsikt.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Såg Arrival senast. Som många andra blev det lite "meh" men ändå en bra film. Hade önskat mig mer såklart eftersom jag gillar upplägget rejält. Kanske blir en uppföljare?

Permalänk
Skrivet av Bogey:

Vad har DU för bedömningsgrunder att applicera på mig? Om jag gjort min hemläxa? Skärp till dig nu istället.
Var skriver jag att jag vill ha eller se zombies, biljakter eller naket? och det det blir = kass film utan?

Istället för att vara oförskämd så kanske du skulle kunna nöja dig med att göra din egen subjektiva recension som på inget sätt är mer eller mindre värd än min subjektiva åsikt om filmen.
Däremot är det inget trevligt och du sänker dig själv med sådana här helt oprovocerade inlägg där du angriper en annans åsikt.

Sorry, det var inte min mening att förlöjliga dig. Jag har en polare som brukar summera filmerna han inte tycker om i dessa termer. Det konstiga är att alla tre frågorna kan besvaras med "Ja" och det är en kass film ändå...

Min poäng är ändå giltig. Du får tycka att den är kass, men filmen handlar om en lingvistikprofessor som skall kommunicera med utomjordingar. Vad förväntade du dig för typ av film?

SPOILERVARNING: Sluta läsa nu om du inte sett Arrival (eller serien Westworld)!

Jag får hålla med er som tycker tempot är lågt. Handlingen går ganska långsamt, men skall man försöka visa Banks känslomix med entusiasm (snacka om utmaning för en lingvist), rädsla och frustration (hon kan många språk och massor om kommunikation men har ingen aning om hur de ska kunna förstå någonting av vad Abbott och Costello säger) måste det få ta tid. Jag tycker Amy Adams gör ett bra jobb som Louise Banks.

Filmmakarna lyckades i alla fall lura mig med "tillbakablickarna" och det tog lång tid innan jag fattade att det var något skumt på gång. När dottern hade gjort en heptapod i modellera var det för mycket som inte stämde. Det var inte alls lika omvälvande som när Bernard säger "What door?" i Westworld, men det var en bra twist.

Jag hade högt ställda förväntningar som filmen inte riktigt lyckades leva upp till, men det var trots det en bra film som fick mig att fundera över hur man skall kunna kommunicera med någon annan när man inte har några gemensamma grunder att basera det på.

Permalänk
Medlem

Jurassic Park (1993)
Blev en klassiker idag

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Resident Evil The Final Chapter fällde en tår på slutet.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Som så många andra (märker jag) var Arrival den senaste jag såg och jag blev väldigt nöjd. Var faktiskt länge sedan jag satt så klistrad framför skärmen, men det kan i och för sig bero på att jag mest sett Guardians of the Galaxy och dyl filmer på sistone. Missförstå mig inte, jag gillar GotG men det är inte den typen av film som får mig att säga "schh för bövelen" till sambon.

Mitt betyg blir 4 glada överklockningar av fem möjliga. Inget mästerverk men helt klart en film som jag kommer minnas betydligt längre än de flesta andra filmer som släppts de senaste åren.

Lite spoilervarning för Arrival, med betoning på "lite".

Jag gillar det långsammare tempot, jag tyckte det gav känslan av att jag faktiskt fick vara med under hela händelseförloppet från det att de landade till slutet. (Om man bortser från det där hoppet på två-tre veckor).
Jag gillar även hur vi knappt fick se något av utomjordingarna, det i sin tur förstärkte känslan av att vi inte hade den minsta koll på vilka de var eller varför de hade kommit hit.

Slutligen vill jag bara påpeka att jag tror att det som hände i filmen faktiskt är liknande det som skulle hända i verkligheten. Människor blir rädda och vid minste tecken på "hot" går mänsligenheten direkt in i krigsläge. Sen att just Kina och Ryssland återigen fick vara de "elaka" länderna är väl kanske lite tjatigt, men aja.

Permalänk
Skrivet av Trunk:

Slutligen vill jag bara påpeka att jag tror att det som hände i filmen faktiskt är liknande det som skulle hända i verkligheten. Människor blir rädda och vid minste tecken på "hot" går mänsligenheten direkt in i krigsläge. Sen att just Kina och Ryssland återigen fick vara de "elaka" länderna är väl kanske lite tjatigt, men aja.

Haha, just detta reagerade jag också på. Men vad ska man förvänta sig av en Hollywood-produktion...
Jag håller även med dig i övrigt kring din analys av filmen. 4/5, en bra och ganska "smart" film.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Stargate (1994) 9/10

klassiker

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Underworld : Blood Wars.

En för mig helt underbar film där allt ifrån huvudskådis Kate Bekingsale (Dödsläcker) ,film, manus osv till musik och effekter är
helt super...eller nästan (lite för mycket ibland och det smäller som f..).

Gillar denna typ av filmer oftast 5/5 möjliga points.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Såg Independence Day: Resurgence 2016 förra helgen, får 7/10.
Var bra ett tag men sen blev det lite meh, långtråkig.
1:an var betydligt bättre i min mening..

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

En man som heter Ove.
Han har lika irriterande grannar som jag, och jag kände igen mig hela tiden. 10 av 10.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

Hacksaw Ridge 3/10

Allt är bara heroisk musik och hyffsad CGI i krigsfilmer nuförtiden. Väcktes inte en känsla inombords vilket helvete krig är. + Kassa skådespelare.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

Kollar på Lethal Weapon 3 just nu

Permalänk
Medlem

Arrival, 6/10

den handlade om något flygande akvarium som flög runt i universum och gav språklektioner, riktigt sevärd!

Dold text
Permalänk
Medlem

Resident Evil: The Final Chapter - 5/10 IMO.. Har generellt gillat Resident Evil filmerna men vart besviken av denna, kan inte hitta orden för varför. Sedan hjälper det inte heller att ljudet i biografen var bedövande högt, aldrig varit med om en sådan högljudd film på bio innan, förstörde bioupplevelsen för mig.

Permalänk
Medlem

We are what we are - Hyfsad thriller som bygger bra spänning igenom hela filmen. Den handlar om kannibaler. Tyvärr förstördes hela filmen av den sista scenen som bara var löjlig. Synd.
6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Manchester by the Sea
Inte så deprimerande som jag hört alla säga att den skulle vara. Jag tyckte den hade sina roliga stunder samt sina deprimerande stunder men den kändes inte lika hopplös som exempel Requiem for a Dream som bara är deprimerande helt igenom. Allt som allt ger jag den en 8/10 och jag hoppas Michelle Williams vinner en Oscarsstatyett för sin insats.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem

War Dogs: Gjord efter en riktig händelse. Hade lite Wolf Of Wall Street känsla tycker jag, bra film, underhållande! Rekommenderas!

Ride Along 2: Mja... ettan va roligare och kommer ihåg mer av den, ok film att slötitta på men inte mkt mer, såg den igår och redan glömt den typ, ok handling.

Deepwater Horizon: En riktig händelse. Väldigt bra film, känslosam.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Jack Reacher: Never Go Back. Jag hade ju sett att den inte fått särskilt bra betyg på IMDB så jag hade inte höga förväntningar. Det var en ganska tråkig rulle. Jag såg den mest för att det var ett Atmos-ljudspår, men inte ens det lyckades de med Betyg: 5/10.

Permalänk
Inaktiv

Don't breathe 2016
Handlar om 3st tjuvar som brukar göra inbrott, där de bestämmer sig för att göra inbrott hos en blind militär, som har fått mycket pengar för hans dotter blev ihjälkörd. Denna x-militär var dock inte vem som helst.
Filmen rekommenderas verkligen, orsak var att denna film för en gång skull innehöll lite nya tankar. Jag skulle kunna tänka mig x antal bra slut på filmen.
Jag skulle inte dock kalla filmen årets skräckfilm, utan det jag gillade var som sagt att det var några ny detaljer i filmen, som jag ej direkt hade sett tidigare.

Jag hade föredragit det riktigt råa slutet, ni som har sett filmen förstår vad jag menar med det råaste slut. Det hade gjort filmen till en klassiker att minnas. Nå att göra filmen mer barnvänlig resulterar nog i bättre betyg, då alla ej gillar råa slut.

Dold text
Permalänk
Medlem

Doctor Strange
Är sevärd film, trodde inte den skulle vara något för mig när jag väl såg trailern. Men tänkte why not, och visst filmen var mycket bättre än den uppfattningen man fick från trailern.

8/10

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC