Finns det företag som sysslar med inredning av gamingrum/kontor? Låter det som en vettig en affärsidé?

Permalänk

Finns det företag som sysslar med inredning av gamingrum/kontor? Låter det som en vettig en affärsidé?

Hej!

Jag sitter och kollar runt på olika gaming setups just nu och får kli i fingrarna och en "vill ha" känsla på en hel del olika bilder och videos jag kollat på.
Jag själv är väl relativt nöjd med min egna gaming setup men känner att jag vill ha en förändring och göra allt mer cleant runt hela min gaming-hörna så att säga.
Jag tänker då såhär att det kanske finns någon eller några eller ett företag som sysslar med detta?
Det jag menar är att någon/några kommer ut till ens boende kollar hur de ser ut och vad man själv sitter på för grejer idag och då möjligtvist uppgraderingsmöjligheter.
Speciellt tema man vill ha eller följa? (Jag har det mesta i blått/ljust).
Led lampor, kabelhantering med mera.
Man själv väljer eller kommer överens med personen/personerna en summa man kan tänka sig lägga för att få det så ultimat som möjligt och sen en avgift för att dom grejar det också då dvs.
Jag själv bor ju i Stockholms området också om detta skulle finnas och ni vet något sådant företag så länka det gärna!
Är detta kanske en väldigt bra idé som kanske kan verkställas?

Och för att komma tillbaka till rubriken då, är detta något som ni känner till eller något som kanske skulle kunna funka som en affärsidé?

Permalänk
Medlem

Mja tror inte det här är rätt forum i alla fall då dom flesta här är entusiaster som vill mecka själva.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Tycker ens setup ska vara personlig, inget någon firma fixar åt en.

Visa signatur

i7 6700K | RTX 2060

Permalänk
Keeper of Traditions

Känns rent spontant som en väldigt nischad affärsidé med väldigt få möjliga kunder, om man inte gör det mycket mer generellt och gör något slags designföretag av det, kanske med inriktning mot just tekniken som helhet i hemmet.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Det är några år sent, nu har komplett, inet, webhallen och andra redan "vi bygger ditt paket" och desutom får man 2-5 års garanti...

tanken är god men jag tror det blir svårt!

Edit:
Eventuellt kanske vattenkylning... fast det är också nischat då vanliga kör luft eller slutna system.

Visa signatur

Citera!

Permalänk

@crew seven: Ja förstår men jag själv som exempel, finns det någon entusiast som då vill komma o fixa o trixa liksom så är jag frivillig testperson.
Jag vet hur ja vill ha ungefär och kan förklara de och personen/företaget sköter resterande av montering, bygget osv.
Inet, komplett o grabbarna bygger ihop burken ja men resterande liksom att fixa monitorerna och allt annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dykarenbob:

@crew seven: Ja förstår men jag själv som exempel, finns det någon entusiast som då vill komma o fixa o trixa liksom så är jag frivillig testperson.

Om du gör det gratis bara för att du tycker det är roligt finns det säkert någon som nappar på det men jag själv skulle inte betala för det.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vem/vilka ni/du är.

Men jag skulle vänt mig till sådana som bygger och som har det som ett yrke som Inet t.ex.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv

Skulle säga att det inte är speciellt många som skulle betala för att göra det lönsamt. Ska du t ex ha vit gamingskärm så blir det att måla o hålla på. Visst, det är inte svårt eller så, men det tar tid, och det är bara 1 sak. Vad tar folk i timmen för liknande? Skulle tippa på 250kr minimum, eftersom att det kostar lite med alla skatterna.
Skulle väl vara om någon gör det som en hobby, eller sido grej. Går att anlita pokemon trainers, så varför inte detta?
Skulle personligen finna det lite underhållande, men det är inget jag skulle försöka mig på som affärsidé. Dock om man utvecklade den lite inom smarta hem osv.. Då snackar vi nog framtidsbranch.
Har själv inte grejerna för att göra det åt dig. Men en annons i marknaden är väl inte helt dumt? Om du nu tänkte på att anlita någon själv.

Permalänk

@anon186252: Nej men precis, det ekonomiska är inget ja tänkte på alls då jag själv gärna vill hitta någon som i mitt exempel som vill och har lust att göra något sånt här som ja försökt förklara.
Man kommer hem efter jobbet och har fått en lista på allt som behöver införskaffas efter att företaget/personerna fått måtta och kolla grejer man har osv sen beställer man och sen är det fixa o trixa som dom står för och sen är det klart.
Känslan av att sätta sig vid en jätte konsol eller liknande som man fått ge önskemål om tex.
Nu när jag skriver detta tänker jag på Extreme Home Makeover men inte något sånt jag menar haha

Permalänk

@Vangen: Inet står väl inte för belysning vid skrivbordet/skärmarna, sätter upp kabelkanaler under skrivbordet, usb portar som dom dragit in i själva skrivbordet exempelvis eller har jag missat något?
Inet/Komplett och resterande siter kör väl endast ihop en dator och skickar iväg den till dig sen är det upp till dig att göra resten av allt annat?

Permalänk
Inaktiv

@Dykarenbob: Bara för att jag är nyfiken. Vad skulle du kunna se dig själv betala för något blått/ljust tema? Har själv inget intresse av att köpa sådan tjänst, så jag kan inte direkt klura ut den biten Inet och resten tar 500+ för montering, så där har du något att gå på.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Dykarenbob:

@wille93: Nej men precis, det ekonomiska är inget ja tänkte på alls då jag själv gärna vill hitta någon som i mitt exempel som vill och har lust att göra något sånt här som ja försökt förklara.
Man kommer hem efter jobbet och har fått en lista på allt som behöver införskaffas efter att företaget/personerna fått måtta och kolla grejer man har osv sen beställer man och sen är det fixa o trixa som dom står för och sen är det klart.
Känslan av att sätta sig vid en jätte konsol eller liknande som man fått ge önskemål om tex.
Nu när jag skriver detta tänker jag på Extreme Home Makeover men inte något sånt jag menar haha

Du får väl fundera på vad du kan tänkas betala för jobbet och ta det därifrån. Se om intresse finns eller om du måste gå högre, eller ge upp tanken.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

I australien finns det många som bygger ihop datorer åt folk för 100 spänn typ. Det är ju en liten annan marknad här i Sverige, med så många affärer som Inet, Komplett osv, men det kan nog kanske gå! Sätt upp några lappar på ditt Ica först eller något och se om det verkar vara något intresse.

Permalänk

@anon186252: Skulle lätt kunna pröjsa 2000kr för att dom fixar hela gaming hörnan åt mig utöver kostnaden för delar och saker som behövs!

Permalänk

@DanteLarka: Att fixa o bygga datorer visst, men hela "gaming hörnan" verkar inte vara så vanligt?

Permalänk
Inaktiv

@Dykarenbob: Ofan.. Då finns det kanske en marknad då..
Om jag förstår dig rätt med vad du vill ha så tror jag att det skulle vara helt ok pröjs för en som kan sådant. Beror väl i för sig på hur långt du vill ta det. Ska du ha custom chassi(gjort från grunden) och hela ballevitten tror jag de blir lite mera..
Tycker du bör köra en annons i marknaden. Det är många som gillar att hålla på med stiliga byggen, och jag tror i alla fall några av dom bor i Stockholm.
Jag skulle i alla fall nappat om jag hade verktyg/lokal för sådant. Låter kul, och lite extra deg är aldrig fel

Permalänk
Medlem

Problemet är väl att dom som är intresserade av detta kan och väljer att göra det själv istället.
Sen kan det nog bli en rätt så dyr tjänst.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

@anon186252: Ja men precis, kan tänka mig att folk som sitter hemma med vad vet jag, frys i neonfärger och led lampor i hela chassit som byter färg beroende på spel du lirar exempelvis tycker sånt är kul.
De kanske också kan tänka sig tjäna extra på en söndag eller vad vet jag
Då drar dom iväg på förmiddagen man kommer överens om vad som skall göras/fixas och önskemål osv sen ett pris på det hela liksom.
Har idag varit på ikea och kjell osv och köpt allt möjligt tjafs som gör min gaming-hörna lite nördigare

Permalänk

@ronz: Men för en bra summa borde dom kanske kunna tänka sig att fixa åt andra också..?
Allt har ju ett pris

Permalänk
Medlem

@Dykarenbob: Tyvärr tror jag att den marknad du söker är så liten att den är nästintill overklig då jag inte tror att det finns någon som skulle lägga ut pengar på en låt oss kalla det för vad det är "designer" av datahörnor.
Sen kanske det bara är jag men tycker att det låter som att du vill bygga setups som du själv vill ha eller efter dina egna önskningar o inte efter personen/kundens önskemål.

Dock går det kanske att hitta någon som är intresserad men då ska det vara saker du gör själv dvs bygger skrivbordet själv och att det blir "one of a kind" med lite olika finesser såsom att bygga in en LED slinga lite snyggt o kanske slipa kanaler för sladdar o usb portar osv osv, inte att du använder lim eller dubbelhäftande tejp för att få fast en LED slinga och vóila tar betalt för det. Du bör fundera vad du kan göra som alla andra inte kan, det är det som lockar kunder. Hoppas att du inte tar detta för hårt utan se det som lite positiv kritik

Mvh PG

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik förtydligad, tråd rensad*

Citat:

§3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
§9 Marknadsföring och annonsering
Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Sätt upp en do not disturb - I'm gaming skylt på dörrhandtaget. In med valfri så kallad gaming stol, pumpa rummet fullt med LED's och ljusrör and your'e done.
I övrigt tror jag detta är en så pass oerhört nischad marknad så det inte blir ekonomiskt.
Men det är bara mina tankar kring det hela.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X