Spara värden från Telldus-sensor

Permalänk

Spara värden från Telldus-sensor

Har idag en Telldus-NET inkopplat i mitt nätverk. Denna har en temperatursensor som den känner av och som jag kan se med min Telldus-APP. Det jag kortfattat skulle vilja göra är att spara ner värdena från sensorn, säg en gång per timme, till en databas eller en textfil på en NAS som jag även har i nätverket.

Jag vet att det ska gå att komma åt datan från mitt Telldus-konto, men jag har inte lyckats klura ut hur, trots mycket googlande... Min NAS (från Synology) kan även köra PHP, om det kan hjälpa. Är ingen expert på PHP, så skulle ju helst vilja ha ett färdigt script att bara köra, som jag sedan kan modifiera till egen smak.

Tanken är att jag senare ska kunna göra statistik över datan från sensorerna.

Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Du kan ju kolla in denna forumtråd hos Telldus.
http://forum.telldus.com/viewtopic.php?f=11&t=3364
Inte så aktiv men det finns paket och instruktioner för Synology.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Persson:

Har idag en Telldus-NET inkopplat i mitt nätverk. Denna har en temperatursensor som den känner av och som jag kan se med min Telldus-APP. Det jag kortfattat skulle vilja göra är att spara ner värdena från sensorn, säg en gång per timme, till en databas eller en textfil på en NAS som jag även har i nätverket.

Jag vet att det ska gå att komma åt datan från mitt Telldus-konto, men jag har inte lyckats klura ut hur, trots mycket googlande... Min NAS (från Synology) kan även köra PHP, om det kan hjälpa. Är ingen expert på PHP, så skulle ju helst vilja ha ett färdigt script att bara köra, som jag sedan kan modifiera till egen smak.

Tanken är att jag senare ska kunna göra statistik över datan från sensorerna.

Någon som vet?

Sedan igår har de en IFTTT-kanal, kanske kan vara något? Särskilt om du inte är sjukt pepp på att skriva ihop nåt hack.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Skrivet av zyberzero:

Sedan igår har de en IFTTT-kanal, kanske kan vara något? Särskilt om du inte är sjukt pepp på att skriva ihop nåt hack.

Jo, jag känner till IFTTT-kanalen, men vad jag sett så kan den då bara skriva till ett Google Docs-dokument, jag vill helst ha det uppstaplat i en egen textfil eller databas så blir jag lite mer fri och kan skapa vad jag vill...