SK Hynix intresserade av att köpa del av Toshibas minnesverksamhet

Permalänk
Melding Plague

SK Hynix intresserade av att köpa del av Toshibas minnesverksamhet

Den planerade försäljningen av Toshibas minnestillverkning har nu hittat ett flertal intressenter. Nu rapporterar nyhetsbyrån Reuters att sydkoreanska SK Hynix lagt ett bud.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Frågan är väl bara när Samsung ger sig in l leken?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Frågan är väl bara när Samsung ger sig in l leken?

Nu är jag inte helt säker på det men är inte Samsung världens största tillverkare av NAND-flashminnen och att köpa delar av den näst största tillverkaren lär inte godkännas av konkurrensverk och liknande instanser.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Är detta ett tecken på att man bör börja hamsta RAM?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Nu är jag inte helt säker på det men är inte Samsung världens största tillverkare av NAND-flashminnen och att köpa delar av den näst största tillverkaren lär inte godkännas av konkurrensverk och liknande instanser.

Hade inte det i åtanke, dom kanske vill motverka en eventuell monopol-liknande marknad där en tillverkare blir alltför stor?
Låter iofs rimligt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Frågan är väl bara när Samsung ger sig in l leken?

Skrivet av Litenskit:

Nu är jag inte helt säker på det men är inte Samsung världens största tillverkare av NAND-flashminnen och att köpa delar av den näst största tillverkaren lär inte godkännas av konkurrensverk och liknande instanser.

Helt ärligt tror jag inte ens Samsung behöver tekniken heller. Det enda som Samsung skulle ha nytta av är Toshibas nya 3D NAND, och även med denna andel lär de inte kunna tillverka den ändå, så det är bortkastade pengar för dem.

Samsung tjänar nog mer på att Toshiba får problem, så att de inte hotar Samsungs marknad.

Skrivet av segen:

Är detta ett tecken på att man bör börja hamsta RAM?

Tror detta minne är grafikminne och NAND minne, inte "RAM" som i system RAM i stor skala, men jag kan ha fel.

Att dock minnespriser och speciellt SSD priser har gått i taket senaste 3-6 månaderna borde inte vara nyhet dock, om det är, så är du försent ute.