Mammas pentium 4 död(10år~), ny bra bärbar?

Permalänk
Medlem

Mammas pentium 4 död(10år~), ny bra bärbar?

https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/254347-...

På rea just nu. Jag är en desktop fantast, kan noll om billiga bärbara.
Min mamma kollar bara på sin e-mail & ginza(bara websurf).
Skulle någon bärbar fantast kunna säga mig om denna är ett prisvärt val och ok dator?

Jag har inget emot att betala 3k istället för 2k ifall du skulle tycka hon kan nöjja sig med mindre.
Alltid kul om den e lite rappare o lite starkare än vad som behövs även om hon är lite långsam själv.

All respons/hjälp är oerhört tacksamt!

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk

Knappast en monsterdator, men den ser prisvärd ut tycker jag! Behöver du inte den direkt så kan jag rekommendera kinesiska marknaden för Ultrabooks också, mycket för pengarna.

Permalänk

Tycker acers billiga laptops är bra över lag förutom touchpaden.
Den är riktigt värdelös men en mus vid sidan av är ju inte så farligt kanske.

Permalänk
Medlem

Pentium N är ju inte direkt något monster nej. Tidigare var de rätt värdelösa och dög knappt till surfning, men de senare modellerna ska visst ha blivit mycket bättre. Jämfört med en gammal P4:a så lär det i alla fall bli en rejäl förbättring, särskilt med en SSD också.

Annars finns t.ex. Asus F540LA om du vill skaffa något som garanterat har prestanda nog. Jag rekommenderade en sån till min farfar och hans sambo som var i ungefär samma situation, och de har varit väldigt nöjda med den.

CDON har också rea på denna Dell just nu (eventuellt bara till midnatt idag). Den har bra prestanda och pris, men skärmen är bara 1366x768 och datorn saknar SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lavaguden:

Tycker acers billiga laptops är bra över lag förutom touchpaden.
Den är riktigt värdelös men en mus vid sidan av är ju inte så farligt kanske.

Mus har hon så det blir fint.

Skrivet av perost:

Pentium N är ju inte direkt något monster nej. Tidigare var de rätt värdelösa och dög knappt till surfning, men de senare modellerna ska visst ha blivit mycket bättre. Jämfört med en gammal P4:a så lär det i alla fall bli en rejäl förbättring, särskilt med en SSD också.

Annars finns t.ex. Asus F540LA om du vill skaffa något som garanterat har prestanda nog. Jag rekommenderade en sån till min farfar och hans sambo som var i ungefär samma situation, och de har varit väldigt nöjda med den.

Bra att veta, jag gick in på http://www.cpubenchmark.net och fick lite mer information & kollade även intels produkt sida.
Självklart kör vi på SSD också, allt annat är galenskap :).

Vad tycker ni alla om Asus F540LA-DM757T Fyndklass 2 & Asus F540LA-DM757T Fyndklass 2 Webhallen/CDON. Är ju i princip samma dator fast billigare & den har med alla tillbehör minus manual kanske.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk

Känns som att Webhallens klass 2 är bättre än cdons.

klass 2 webbhallen: Produkten bär mindre spår av användning, samt skyddsplast/plombering av yttre emballage har brutits. Komplett med alla tillbehör.

klass2 CDON: Gott skick Produkten bär mindre spår av användning. Komplett med alla väsentliga tillbehör men originalkartong och manual kan saknas.

klass 3 Webbhallen: Produkten bär mindre spår av användning, vissa tillbehör i mån av kartong och manual kan saknas.

Känns dock som att det är väldigt mycket dator för de pengarna.