Permalänk
Medlem

Lenovo yoga tab 3 plus

Hej! Funderar på köpa en surfplatta (Android).
Har tittat lite på lenovo yoga tab 3 plus och undrar om någon här har erfarenheter att dela med sig.
Alternativa plattor jag kikat på är Huawei m3 samt Asus zenpad 3s. Vad anser ni... Vilken bör jag välja? Andra förslag?

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK

Permalänk
Medlem

Vill minnas att supporten för Lenovo är usel, övriga vet jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yttox:

Hej! Funderar på köpa en surfplatta (Android).
Har tittat lite på lenovo yoga tab 3 plus och undrar om någon här har erfarenheter att dela med sig.
Alternativa plattor jag kikat på är Huawei m3 samt Asus zenpad 3s. Vad anser ni... Vilken bör jag välja? Andra förslag?

Jag beställde själv en Lenovo Yoga Tab 3 plus igår!

Har lusläst enorma mängder tester, använderrecensioner etc om olika plattor av årsmodell 2016-2017

Idag finns det ingen som direkt kan slå Yoga Tab 3 plus på fingrarna i sin prisklass kan jag säga!

Den har snabbladdning, 3gb ram, minneskortläsare, bra skärm, bra formfaktor!

Har kört en Sony Tablet Z ett bra tag nu, och vet med säkerhet att jag går ett steg uppåt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av najksorn:

Jag beställde själv en Lenovo Yoga Tab 3 plus igår!

Har lusläst enorma mängder tester, använderrecensioner etc om olika plattor av årsmodell 2016-2017

Idag finns det ingen som direkt kan slå Yoga Tab 3 plus på fingrarna i sin prisklass kan jag säga!

Den har snabbladdning, 3gb ram, minneskortläsare, bra skärm, bra formfaktor!

Har kört en Sony Tablet Z ett bra tag nu, och vet med säkerhet att jag går ett steg uppåt!

Du får gärna komma med en recension när du fått plattan!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK

Permalänk
Medlem

Köpte en sådan till sambon i mellandagarna, som tidigare använt en Samsung note 8 I 3 år.. Skillnaden är enorm enligt henne.

Bra skärm, 3gb ram och formfaktorn gör den mkt trevlig att använda. Inte alls mycket bloatware heller.

Kan tyvärr inte göra en djuplodande recension, då jag själv inte använder den direkt. Men spenderade ett flertal timmar på att komma fram till det valet och är inte besviken.

Visa signatur

-----

AMD 5600x :: 3080 :: Oculus Rift S + Flygnördsprylar

Permalänk
Medlem

@yttox:

Japp jag recenserar när jag fått den! leverans kring de 2-3 feb.. tydligen slut i lager hos vissa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av najksorn:

@yttox:

Japp jag recenserar när jag fått den! leverans kring de 2-3 feb.. tydligen slut i lager hos vissa!

Kommer den in i lager för 3k så blir det sannolikt ett tryck på köpknappen...😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK

Permalänk
Medlem
Skrivet av yttox:

Kommer den in i lager för 3k så blir det sannolikt ett tryck på köpknappen...😁

Skickades från m.sweclockers.com

avbokade den, skall hämta direkt i deras lagershop imorgon istället! landar på 3500kr exakt

bokningen hade ändå som absolut tidigast skickats från deras lager på fredag

Permalänk
Medlem
Skrivet av yttox:

Du får gärna komma med en recension när du fått plattan!

Skickades från m.sweclockers.com

Nu har jag precis packat upp den!

Vid första anblick kan jag konstatera att det är en mycket trevlig bekantskap, slimmad men ändå med ett robust chassi.

Mycket greppvänlig med en hand tack vare batteriröret i nederkant!

Tycker även att plattan gör sig bra liggande, med stödet som ger vinkel så att man får en bra handledsvinkel!

Stödet baktill är väldigt väl tillverkat, den går att ha stående i nästan vilken gradvinkel som helst tack vare metallens vikt och design!

Jag befarade att stödet skulle vara väldigt rangligt, eller ha en allt för liten "bas", men som tur var är oron obefogad!

Baksidan har lite känsla av läder, vilket ger ett ganska exklusivt intryck i kombination med den "Gun metal Grey" -aktiga metallen vid plattans nedre del.

Har bara hunnit ställa in alla grundinställningar ännu men plattan känns oerhört rapp och kompetent!

Supernöjd än så länge

(tänkte jag skulle lägga in lite egentagna bilder från unboxing - men vet inte hur jag lägger in dem i tråden)

Permalänk
Medlem

Kom in i lager nu för 3k så det blev en beställning. Bara hålla tummarna på att plattan levererar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK

Permalänk
Medlem
Skrivet av yttox:

Kom in i lager nu för 3k så det blev en beställning. Bara hålla tummarna på att plattan levererar!

Skickades från m.sweclockers.com

Fortfarande överlag nöjd... dessvärre har vi ju det kända "batteriproblemet" som förhoppningsvis kommer lösas vid nästa uppdatering. Stänger man av skärmen med "powerknappen" så drar batteriet ur ca 10 gånger snabbare än normalt.. dock inte när man låter den slockna av sig själv genom inaktivitet..

Permalänk
Medlem

Jag har fått min platta nu (kom igår efter snabb leverans av netonnet). Första intrycket är mycket positivt. Den känns gedigen och relativt snabb prestandamässigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK

Permalänk
Medlem
Skrivet av yttox:

Jag har fått min platta nu (kom igår efter snabb leverans av netonnet). Första intrycket är mycket positivt. Den känns gedigen och relativt snabb prestandamässigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du lagt in senaste uppdateringen av firmware?

om inte, märker du något problem i synkningen mellan ljud/bild på tex. netflix?

Permalänk
Medlem

Har uppdaterat och märker inga problem med syncning. En sak med plattan jag gillar rejält är stativet. Den speciella utformningen gör att den är mycket trevlig att hålla i.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK

Permalänk
Medlem
Skrivet av yttox:

Har uppdaterat och märker inga problem med syncning. En sak med plattan jag gillar rejält är stativet. Den speciella utformningen gör att den är mycket trevlig att hålla i.

Skickades från m.sweclockers.com

synkproblemet skall ha rättats till iom senaste uppdateringen

det många påpekar nu är att batteritiden gått ner rejält, samt att laddningen tar extra lång tid!

Permalänk

Offline-läge i Netflix / Viaplay?

Är riktigt sugen på en Yoga Tab 3 Plus men har en fundering. Är det någon som har provat om Netflix respektive Viaplay;s offline-lägen fungerar på denna? Netflix offline fungerar nämligen inte på min gamla surfplatta men det fungerar på min telefon. Det ska tydligen ha att göra med om man kan se HD-material eller ej.

Permalänk
Medlem

Någon annan som tycker att synkningen mellan ljud/bild är helt åt helvete?

Tom efter senaste uppdateringen som de sa skulle lösa synk-problemet..

Det är lite förbättrat, men man ser fortfarande att det inte hänger med i tex Netflix!

Permalänk
Medlem
Skrivet av marineeng:

Är riktigt sugen på en Yoga Tab 3 Plus men har en fundering. Är det någon som har provat om Netflix respektive Viaplay;s offline-lägen fungerar på denna? Netflix offline fungerar nämligen inte på min gamla surfplatta men det fungerar på min telefon. Det ska tydligen ha att göra med om man kan se HD-material eller ej.

Offline läge på Netflix funkar utmärkt på min, har varit utomlands en vecka och det kom väl till pass.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av najksorn:

Någon annan som tycker att synkningen mellan ljud/bild är helt åt helvete?

Tom efter senaste uppdateringen som de sa skulle lösa synk-problemet..

Det är lite förbättrat, men man ser fortfarande att det inte hänger med i tex Netflix!

Inget jag märker på min, sett mycket Netflix offline under veckan, kanske bara är när man streamar? Får testa när jag kommer hem från semestern.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Inget jag märker på min, sett mycket Netflix offline under veckan, kanske bara är när man streamar? Får testa när jag kommer hem från semestern.

Skickades från m.sweclockers.com

har faktiskt inte testat offline med MX player, eller från nedladdningsläget i Netflix!

såg en film häromdagen via stream hemma (wifi) och tyckte att det märktes av rejäl osynk (Olympus has fallen)

i övrigt juste platta - synd bara att batteritiden fått en sådan försämring, standby ca 1v utan någon som helst användning

//najkks

Permalänk
Skrivet av nisselask:

Offline läge på Netflix funkar utmärkt på min, har varit utomlands en vecka och det kom väl till pass.

Skickades från m.sweclockers.com

Härligt! Tack för info!

Permalänk
Medlem
Skrivet av najksorn:

har faktiskt inte testat offline med MX player, eller från nedladdningsläget i Netflix!

såg en film häromdagen via stream hemma (wifi) och tyckte att det märktes av rejäl osynk (Olympus has fallen)

i övrigt juste platta - synd bara att batteritiden fått en sådan försämring, standby ca 1v utan någon som helst användning

//najkks

Om du istället för att släcka skärmen med strömbrytaren låter den gå ned i viloläge av sig själv så drar den nästan ingenting i standby.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Om du istället för att släcka skärmen med strömbrytaren låter den gå ned i viloläge av sig själv så drar den nästan ingenting i standby.

Skickades från m.sweclockers.com

exakt det som jag gjort, skärmen slocknar i energisparläget, använder aldrig "power-knappen" öht

ändå har den dragit ur ca 50% på 3-4 dagar i standby

Permalänk
Medlem

Våran lenvovo tablett har extrem dålig wifi-koppling . Vi sitter i ett rum där vi normalt har ca 60 Mbit/s på mobilen på tabletten kommer vi upp ca 3 Mbit/s. Dessutom tappar den kontakten helt i perioder. Vi har skickat in den till Lenovo två gånger och de hittar inget fel.

Hur är wifi-uppkopplingen på era Lenovo yoga tab 3 plus ?