Permalänk
Medlem

Sony Trinitron GDM-FW900

Hej jag har länge gått och önskat mig en Sony Trinitron GDM-FW900

Är de någon här som har provat den och kan berätta om den? Jag har själv en http://www.mln.com.au/img/files/4215/t27a950-image.jpg
Samsung 120hz men känner ändå suget efter den.

Eftersom man har kört mycket CS genom åren så har jag på något sätt börjat sakna tillbaka till crtn.

Vet någon om de ens finns såna här i Sverige eller om de var något som bara släpptes i USA? Man kan ju bara tänka sig frakten om man skulle få tag på en i tillexempel craigslist.

Även sådana här äldre diamondtron är ju också intressanta, Men de verkar som de helt försvunnit från marknaden.
MVH J

Permalänk

Finns en hardforum tråd http://www.hardforum.com/showthread.php?t=952788 om denna med tips om var man kan köpa dom och gör det själv reparationer etc.

Hade en Sony CPD-E230 Trinitron CRT från ca 2000 till 2005 då den gav upp och jag köpte en Samsung 17" 730BF.

Har faktiskt kvar 730BF och bilden är faktiskt ganska hemsk, typ <60% SRGB fast på den tiden tyckte man bilden var bra :D.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

ripan vad kan du tänka dig att betala för en crt 19" skärm?

Permalänk

De fanns definitivt i Sverige - OSD-menyn gick t.o.m. att köra på svenska. Jag körde ett tag med två stycken på skrivbordet kring 2008 (=84 kg skärm!), men hade ett brutalt färgstick på ena och att kalibrera en sån krävde väldigt mycket mer än vad en vanlig dödlig som jag klarade av.

(Körde båda via VGA till PC:n och en av dem även till Mac Cuben via en kabel med VGA mot datorn och 6xBNC i monitoränden.)

Vill minnas att den klarade 1920x1200@85Hz och 2304x1440@80Hz vilket stod sig rätt bra...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sitter med en Sony trinitron 24 '' nu. Har dock tänkt att byta ut och funderar vad man bör göra med den. finns det en andrahandsmarknad?

Permalänk
Skrivet av jontepo:

Sitter med en Sony trinitron 24 '' nu. Har dock tänkt att byta ut och funderar vad man bör göra med den. finns det en andrahandsmarknad?

Jag vill ha den, var finns den?

Skickades från m.sweclockers.com