Permalänk
Inaktiv

Koppla skärmar till laptopdocka.

Har tidigare haft två st 1920x1080 skärmar (den ena på dvi den andra på vga) til min Lenovo dockningstation

Nu har jag en 1440x2560 (via Displayport) och en 1920x1200 (via vga-kabel)

Inställningsmässigt så är båda skärmarna ställda till rätt upplösning och båda skärmarna dyker upp / visar bild.

MEN skärmen med 1920x1200 upplösning är den jag utökat skrivbordet till visar inte bilden korrekt även om den är ställd rätt.
Bilden/texten bir ihoptryckt och om jag maximerar ett fönster så hamnar kanterna en bra bit utanför skärmen.

Någon som har nån ide om vad som kan vara fel?

Permalänk
Inaktiv

Upptäckte att under info i menyn på skärmen.. så verkar den tro att inputen den får är 1600x1200
Hur fasen ändrar man så den förstår att den får 1920x1200 ?

http://forumbilder.se/G7EI9/monitor-settings

Permalänk
Hedersmedlem

Rättar det till sig om du pluggar ur DisplayPort skärmen?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Har du läst Thomas Ytterbergs guide om bildanslutningar? Den rekommenderas varmt, och särskilt den här sammanfattningen om VGA är relevant i sammanhanget. Det kan mycket väl vara så att det krävs för hög bandbredd för att skicka så många pixlar med den konfiguration du har (grafikkrets, kabel, laptopdocka).

Kan du inte använda DVI-porten istället?

http://www.sweclockers.com/artikel/21068-bildanslutningar-del-2-vga-och-dvi/7#content

Permalänk
Inaktiv

Ingen skillnad om jag använder displayporten.

Jo jag har läst den..

Kan inte använda DVI och Displayport samtidigt, kommer ingen signa på DVI, men kör jag endast DVI så är upplösningen korrekt.

Hur som har jag fått ordning på det till viss del.. med senaste drivrutin så har jag korrekt upplösning! MEN endast om jag har den mindre skärmen som utökad skrivbord till höger!? ändrar jag i inställningarna så den skärmen ligger åt vänster så skever upplösningen!?

EDIT: Löst efter uppgradering av drivers och ett antal omstarter senare så fungerar det som jag vill