HTC lanserar mobilt VR-headset i år

Permalänk
Melding Plague

HTC lanserar mobilt VR-headset i år

Efter lanseringen av HTC Vive planerar HTC ett nytt VR-headset, men denna gång handlar det om en mobil fristående enhet som används tillsammans med en telefon.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Spännande

Får väl hoppas på en anpassad prisbild också, om det är tänkt att det ska slå på bred front.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag gissar på en mobilhållare i stil med alla andra PLUS lighthouse-sensorer. Så att du kan få full tracking i ditt Lighthouse-utrustade rum.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag gissar på en mobilhållare i stil med alla andra PLUS lighthouse-sensorer. Så att du kan få full tracking i ditt Lighthouse-utrustade rum.

/hulle.

Just detta hoppas jag också på samt att den självklart ska funka tillsammans med en PC direkt ur boxen (vet att det finns appar som redan gör det möjligt att använda mobil + VR-headset för mobiler tillsammans med en PC för att få ett "budget"-headset).

Så länge HTCs nya VR-headset för mobiler passar tillsammans med olika modeller av mobiler så blir det billigare att uppgradera med högre upplösning, skärmpanel, etc.
Headsetet får ju en uppgradering varje gång man köper en ny telefon.

Permalänk
Medlem

Tror faktiskt dom kommer att lyckas bättre än t e x Samsung Gear VR, då HTC redan har en stor fördel/forskning genom sin Vive.

Ska bli intressant att följa detta.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Ja inside out tracking och rörelsekontroller får väl anses minimum för nästa mobila headsets. Annars är det ju ingen skillnad alls emot idag.

Tror inte de kommer få PC streaming, det skulle ju ta marknadsdelar från Vive, särskilt som Vive nu har en trådlös lösning redan.

Men kommer säkert tredjepartslösningar för streaming. Det finns ju tex RiftCat och VRidge för Gear VR som funkar hyfsat om man nu har en bra dator, för det sänker ju inte kraven på den sidan.

Skrivet av skog1s:

Tror faktiskt dom kommer att lyckas bättre än t e x Samsung Gear VR, då HTC redan har en stor fördel/forskning genom sin Vive.

Ska bli intressant att följa detta.

Det är främst Oculus som har utvecklat gear vr. Och Samsung har redan sagt att det kommer en ny variant detta år.

Permalänk
Medlem

Intressant

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Inaktiv

Hoppas att den är mobil. Kommer vara otroligt skoj att titta på folk medan de använder den i ubahn eller liknande