Gamla Jönssonligan spel

Permalänk
Medlem

Gamla Jönssonligan spel

Undrar om någon råkar äga de två gamla Jönssonligan spelen, Jönssonligan går på djupet och tors hammare.

Har båda spelen själv hemma, men tyvärr funkar de inte. Det är någon konstig glitch med spelet som gör spelet ospelbart. Musiken och ljuder är helt dött, och när spelet börjar så säger karaktärerna ingenting och man kan inte ens röra på sig. Jag vet att det inte är något fel på min dator eftersom jag försökt med samma skiva på fyra olika datorer, två av dom laptops, tre är windows 8 och en är windows 7. Försökt med run as administrator, kompabilitetsläge etc. Tors Hammare är helt sönder, skivan är repig och kan inte installera.

§7
Permalänk
Medlem
Skrivet av 10hp10:

Undrar om någon råkar äga de två gamla Jönssonligan spelen, Jönssonligan går på djupet och tors hammare.

Har båda spelen själv hemma, men tyvärr funkar de inte. Det är någon konstig glitch med spelet som gör spelet ospelbart. Musiken och ljuder är helt dött, och när spelet börjar så säger karaktärerna ingenting och man kan inte ens röra på sig. Jag vet att det inte är något fel på min dator eftersom jag försökt med samma skiva på fyra olika datorer, två av dom laptops, tre är windows 8 och en är windows 7. Försökt med run as administrator, kompabilitetsläge etc. Tors Hammare är helt sönder, skivan är repig och kan inte installera.

Jag följer då jag har samma problem.

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Entusiast

Jag är ganska säker på att jag har Tors hammare-spelet där hemma faktiskt
Vilka minnen!

Skickades från m.sweclockers.com

§7
Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av 10hp10:

Undrar om någon råkar äga de två gamla Jönssonligan spelen, Jönssonligan går på djupet och tors hammare.

Har båda spelen själv hemma, men tyvärr funkar de inte. Det är någon konstig glitch med spelet som gör spelet ospelbart. Musiken och ljuder är helt dött, och när spelet börjar så säger karaktärerna ingenting och man kan inte ens röra på sig. Jag vet att det inte är något fel på min dator eftersom jag försökt med samma skiva på fyra olika datorer, två av dom laptops, tre är windows 8 och en är windows 7. Försökt med run as administrator, kompabilitetsläge etc. Tors Hammare är helt sönder, skivan är repig och kan inte installera.

Hittade du någon lösning?

Har samma problem.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Administrativ avgift

@10hp10: Oh vilka minnen , tog typ 3h att lösa Tors hammare när man var inne i slottet tror jag det var. Var ju grymt svårt när man var liten xD

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Berätta mer om spelen istället. Blev riktigt sugen. Aldrig hört talas om Jönssonligan spel

Älskar nostalgispel. Spelar ingen roll att de är gamla, har de bara stark karaktär, som Jönssonligan har så är jag intresserad!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §7 (privat- och piratkopiering)*

Citat:

§7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Berätta mer om spelen istället. Blev riktigt sugen. Aldrig hört talas om Jönssonligan spel

Älskar nostalgispel. Spelar ingen roll att de är gamla, har de bara stark karaktär, som Jönssonligan har så är jag intresserad!

Jönssonligan var bra äventyrsspel men jag vill också veta hur man får de att fungera. Har nu Win XP på en modern dator.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk

Testa ändra på ikonen kompatibelt med Windows xp lr äldre tror de kan funka så

Permalänk
Medlem
Skrivet av trebrecks:

Testa ändra på ikonen kompatibelt med Windows xp lr äldre tror de kan funka så

Testade men tyvärr inte.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Finns en sida som har många gamla spel som inte längre gå köpa ex Jönssonligan går på djupet och jakten på mjölner.

Ska kolla med moderatorn om det är ok att lägga upp här.

Annars så få jag följande felmeddelande när jag startar "Jönssonligan går på djupet".

Director Player Error
Unable to load movie playlist. Does the .INI file exist? It must contain a section '[Movies]' with an entry 'Movie01=Pathname.dir'.

_______

LÖSNING:

Fungerade med deamon tools

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz | Mobo: Asus ROG Strix Z370E Gaming ATX | Minne: G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3200MHz 2x8GB C14 | GPU: Asus GeForce GTX 1080ti Strix Gaming 11GB | SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | HDD: 3TB Seagate Barracuda | Nätagg: Corsair HX750i 750W 80 Plus Platinum | CPU-kylare: NZXT Kraken X62 v2 | Chassi: Fractal Design Define C Temp G | Chassi-fläktar: 2st 120mm fläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av 10hp10:

Undrar om någon råkar äga de två gamla Jönssonligan spelen, Jönssonligan går på djupet och tors hammare.

Har båda spelen själv hemma, men tyvärr funkar de inte. Det är någon konstig glitch med spelet som gör spelet ospelbart. Musiken och ljuder är helt dött, och när spelet börjar så säger karaktärerna ingenting och man kan inte ens röra på sig. Jag vet att det inte är något fel på min dator eftersom jag försökt med samma skiva på fyra olika datorer, två av dom laptops, tre är windows 8 och en är windows 7. Försökt med run as administrator, kompabilitetsläge etc. Tors Hammare är helt sönder, skivan är repig och kan inte installera.

Tror jag kan ha hittat en lösning.

Se till att Quicktime är installerat. Verkade vara felet hos mig.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10