Permalänk
Medlem

Vågar man köpa saab

Har hittat en snygg saab 9-3 05 på blocket.
Men vågar man köpa en saab då allt har gått i konkurs ovh finns det reservdelar eller är det svindyrt om något går sönder?

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk
Medlem

Ett företag lovade att nyproducera reservdelar till SAAB tom 2020. Och en gammal häck som 2005 har de flesta bilfirmor lagerstatus kvar för.
Testa, ta reg nr och sök delar för den...

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Mattecoach

Tror inte att det är något problem... Jobbar på gamla SAAB, och det är många anställda som kör SAAB. De, om några, borde ju ha koll.

Permalänk
Medlem

@Sparco:
Jag har en 95 06a. Inga problem med reserdelar och kanonbil. .
Kostar lika mycket i service som min andra Volvo.
Böt nyligen en del i kopplingslänknågonting. En speciaplastbit som det gick lätt för min lilla mék att få hem.
Trodde som du att det skulle vara svårt men icke.
Så köp du en Saab.

Permalänk
Medlem

Angående 9-3an köp en från 05+ så borde du ha minimalt med problem

Själv har vi 2 9-5, grymt bra och stabila bilar

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

har ägt en 9-3 03 en gång i tiden men efter jag hörde att saab skulle konka så sålde jag den. Och nu har jag hittat mig en 05a så intresserar mig då jag va jävligt nöjd med min gamla 9-3a

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk
Medlem

Har själv en 9-3 Kombi 2010 och grymt nöjd! Reservdelar är inge problem! Tillverkas nya delar och det kommer det nog göras ett bra tag framöver med Reservdelsbolaget gick aldrig i konkurs https://www.saabparts.com/sv-se/sweden/
http://www.orio.com/sv/detta-ar-orio/
En annan bra sida för saab delar! https://www.maptunparts.se/

Permalänk
Medlem

Det ska nog inte vara några problem!
Jag har haft 4 st Saab 9000 genom åren, varit från årsmodeller från 94-97, aldrig haft problem med reservdelar och det finns så sjukt mycket ute där.. och otroligt prisvärda bilar!
Och eftersom bilarna kommer från sverige så kommer det finnas i många år, hade varit en annan sak om du bodde på andra sidan jorden

Permalänk
Medlem

Reservdelar till SAAB kommer antagligen inte ta slut i Sverige de närmaste 2000 åren... fanns ju gott om tillverkare av just reservdelar som fortsatte produktionen av delar medans fabriken stog stilla så borde i teorin vara det billigaste märket att hitta reservdelar till eftersom de borde finnas enorma lager liggandes av delar.

Dock tror jag att delar för de nya saab modellerna producerades under spyker tiden kan bli ett problem framöver?

Kom ihåg att saab också delar vissa reservdelar med andra märken inom GM koncernen t.ex. opel.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Vi kör både 9-3 SC -09 och en gammal go900S -91, inga problem med delar.
Finns ett flertal som bara håller på med SAAB-delar.

Mycket trevliga bilar.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Inga problem. Kör själv en 9-5 2006. Har rätt många vänner osv som kör saab inte hört att någon har problem med att hitta delar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb