Stor brist på NES Classic (here we go again Nintendo...)

Permalänk
Medlem

Hej!
Riktigt tråkigt att de inte kan leverera enheter till alla som förbokat. Jag stod i förbokningskö från juni och när julen närmade sig så lyckades jag köpa en från Icahemma genom ett tips i denna tråd, TACK! Så jag avbokade min förbokning. Tror det var februari någon gång som det stod prel levdatum för mig i december.
Hoppas alla får sin enhet och blir nöjda! Min 5-åriga son gillade Super Mario Bros 2 och motorcross spelet som jag för närvarande tappat namnet på. Succé!

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jo3y:

Otur att jag missade ICA =/ Hoppas det dyker upp fler på någon annan sida snart. Tack för att ni tipsar/uppdaterar!

Japp, missade den också. Hade satt mig på tåget precis kl 10 och kopplat upp datorn på nätet. Skulle börjat med att gå in på SweC och denna tråden först så hade jag hängt på... nu gick jag in först en vid 11 och då var det givetvis för sent.

Kollade sidan (http://www.icahemma.se/konsol-classic-mini-nes-nintendo-p-435...) hela dagen igår, men ingen mer uppdatering. Sedan i morse så är den även sidan/produkten bortplockad (404 - Vi hittar tyvärr inte produkten ni söker).

Inte lätt detta...

Är dock, precis som du, tacksam iaf. till alla er som tipsar här i tråden (alltid hjälper det några), men lite småtrist att vissa bunkar upp flera.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Någon här som har fått sitt exemplar på senaste tiden? I så fall varifrån?

Permalänk
Avstängd

Det är ju inte många butiker kvar på prisjakt i alla fall.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3786960

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Någon här som har fått sitt exemplar på senaste tiden? I så fall varifrån?

Bror fick sina 2 exemplar från Siba i dag. När han beställde har jag dock ingen aning om. Säkert månader sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Helt galen hype... Elgiganten dök upp på prisjakt igår (där med Classic för övrigt ligger på plats #1!).

Nu mindre än 24 timmar senare är produkten borta från deras hemsida

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Helt galen hype... Elgiganten dök upp på prisjakt igår (där med Classic för övrigt ligger på plats #1!).

Nu mindre än 24 timmar senare är produkten borta från deras hemsida

Skickades från m.sweclockers.com

Fanns de i lager, eller gick de bara att beställa?

Missade det. Var inne och beställde en XB1S-1TB för 2200 i fredags åt landet i fredags, och passade på att söka på NES Classic utan resultat då. Måste ha kommit upp under lördagen.

Har förutom Dustin (sedan i somras) även sedan någon vecka tillbaka lagt beställningar på NES Classic även hos Inet och Webbhallen, och lyckades i fredags även att lägga en beställning på NetOnNet.

Har försökt med Elgiganten innan, men inte gått att beställa då (tog även en runda på Prisjakt efter NES Classic i fredags, brukar göra det ett par gånger i veckan, men missade i går).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Appropå detta så kör vissa butiker verkligen med dubbla besked...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Tragiskt att se folk bjuda 2000 spänn för en konsoll som kostar inte ens 800 ? fy va sjukt.. nästan en ps4 för pengarna haha sista idioten är inte född än.

Permalänk

@HazZarD:

(saxat från Tradera)

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Tragiskt att se folk bjuda 2000 spänn för en konsoll som kostar inte ens 800 ? fy va sjukt.. nästan en ps4 för pengarna haha sista idioten är inte född än.

Jo, det är rätt sjukt! 😵

Som jämförelse så köpte jag i fredags en XB1 S att ha till sommarstugan för 2200. Dessutom den dyrare 1TB-versionen. Inklusive spel (Fifa 17).

Iofs kampanj (tror den slutar idag), men att betala lika mycket för i grunden en Pi-dator med emulator gör jag bara inte.

800 pix eller lägre så tycker jag det kan bli en riktigt kul sak för både spel, och retrokänslan, men är inte beredd att lägga mycket mer än så. Hoppas att de får ordning på sina leveranser snart.

Tråkigt med alla scalpers som köper upp enbart för att sälja vidare. Vi är många som väntat enormt länge på leverans nu.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoneWerewolf:

Tur att frakten var fri i alla fall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoneWerewolf:

Jesus!

Permalänk
Inaktiv

Tur att det finns alternativ till att kunna spela NES spel. Såsom direkt med en emulator på datorn eller bygga ihop en egen emulatorstation av en Raspberry Pi med RetroPie eller liknande. Det krävs inte så mycket hårdvara för att kunna spela bara NES spel. Jag kommer ihåg när jag hade en 486:a stationär dator och körde en NES emulator i Dos med en 14 tums tjockskärm. Det var tider det

Permalänk
Medlem

@anon144494: Japp, jag kör med RetroArch på en HDMI-sticka (Intel ComputeStick) i TV:n redan tillsammans med trådlösa BT-kontrollers som är riktigt bra kopior på Nintendos NES- och SNES-kontrollers (ifrån 8bitdo).

Skulle dock ändå gärna ha denna officiella konsol och kontroller ifrån Nintendo! 🙂

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

@tuxuser: Japp, jag kör med RetroArch på en HDMI-sticka (Intel ComputeStick) i TV:n redan tillsammans med BT-kontrollers som är en bra kopia på NES- och SNES-kontrollers (ifrån 8bitdo).

Skulle dock ändå gärna ha denna officiella konsol ifrån Nintendo! 🙂

Är det p.g.a handkontrollen? Det finns USB kopior av 8-bits handkontroller. Jag har två stycken, men de är inte så bra. Knapparna reagerar inte alltid då man trycker på dem

Permalänk
Medlem

Inväntar bara en handkontroll, sen kommer min konsol!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thomaseron:

Inväntar bara en handkontroll, sen kommer min konsol!

Ja, just det. Det är Wii portar på dem som jag förstått det. Finns det en adapter som går att göra om dem till USB, så man kan plugga in dem i datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon144494:

Är det p.g.a handkontrollen?

Vill gärna ha Nintendos NES-konsol för att det är en kul ide och officiellt godkänd emulator (som lite fan och retronörd).

Skrivet av anon144494:

Det finns USB kopior av 8-bits handkontroller. Jag har två stycken, men de är inte så bra. Knapparna reagerar inte alltid då man trycker på dem

Det är enorm skillnad på olika kopior på NES/SNES-komtrollers. De allra flesta är helt kass, dålig känsla, och otillförlitliga (som dina).

De jag kör med är visserligen inte original (vill gärna ha det också med NES Classicen), men de är de absolut bästa som finns (som jag känner till iaf.): http://www.8bitdo.se

Klarar att anslutas både med USB eller BT. Funkar fin-fint att koppla till både PC, Pi och mobiltelefon (och även Nintendos egna konsoler med BT-adapter).

Väldigt mångsidiga - vilket motiverar deras rätt höga pris tycker jag.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

@anon144494: Det vågar jag inte svara på. :-|

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Avstängd

Fick min från ICA idag 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon144494:

Tur att det finns alternativ till att kunna spela NES spel. Såsom direkt med en emulator på datorn eller bygga ihop en egen emulatorstation av en Raspberry Pi med RetroPie eller liknande. Det krävs inte så mycket hårdvara för att kunna spela bara NES spel. Jag kommer ihåg när jag hade en 486:a stationär dator och körde en NES emulator i Dos med en 14 tums tjockskärm. Det var tider det

Jo det är allt bra tur det, skulle aldrig ge så mycket pengar för något jag redan äger i fysisk form och dumpat själv dessutom.

Slängde ihop en egen "NES Classic Mini" (OK, kanske Famicom Classic Mini vore bättre att kalla den då jag bara har Famicom och Famicom Disk System spel hemma) av Raspberry Pi 3 med spelen jag redan äger och använder på stationära speldatorn och vips så var det problemet löst.

Nu är det smidigt att ta med sig denna lilla box när man ska hem på spelkväll hos någon plus att emulationen är mycket mer klockren än på Nintendo's egna!

NES Classic Mini för flera tusen, skrattretande.

Permalänk
Medlem

Mina 2 från Ica landade idag med.
Sjukt snabb och smidig leverans måste jag säga.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon144494:

Ja, just det. Det är Wii portar på dem som jag förstått det. Finns det en adapter som går att göra om dem till USB, så man kan plugga in dem i datorn?

https://www.amazon.com/gp/product/B006JIZAFM/

http://www.mayflash.com/Products/PCUSB/PC047.html

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av CrazyBlueberry:

Någon här som har fått sitt exemplar på senaste tiden? I så fall varifrån?

Jag fick min igår (20/2) från Media Markt internetbutik.
Den beställde jag i oktober 2016, så det tog sin tid. Jag fick reda på att bara på Media Markt i Sverige har de över 3000 beställningar som ej blivit levererade ännu och Bergsala hade informerat dem för nån vecka sen att de kan leverera max 10st per vecka till dem (alltså totalt i hela landet)...det lär med andra ord ta ett tag för alla att få sitt ex. Surt.
På GameStop fick jag höra att de inte trodde de skulle få fler levererade alls.

Den var iaf värd sin slant, funkar utmärkt och är väldigt smidig att använda. Tänk dock på att skaffa förlängningssladd till handkontrollerna (finns bla i lager på Inet) eftersom de är sjukt korta, ca 60cm.

Priserna på ebay, blocket etc är ju dock helt sjuka, 2000 spänn för en oöppnad, men det är tyvärr lika illa över hela världen...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 5820K, Ballistix Sport 16GB DDR4 2400mhz, ASUS STRIX GTX 980ti Gaming CUIII, ASUS X99, Samsung Evo 512GB SSD, Seagate 3TB HD, Antec Kühler 950 (vätskekyld CPU), beQuiet Straight Power 10 800w Gold Modular, Chassi:Fractal Design R5,
Q-Pad MK-80 tangentbord, Q-Pad QH-90 headset, Q-Pad MK8 Lasermus, Razer Orbweaver Chroma, Zowie Camade sladdbungie.
Konsoler & annat: Nintendo NES Mini Classic, PS 1,2 & 3, Xbox, Xbox 360, SEGA Dreamcast, Nintendo 64, Gamecube, PSP + en mängd Game & Watch och obskyra 80-talsderivat av dessa, Samt en Amiga 500 och en Colour Genie hemdator fr 1982.

Permalänk
Skrivet av martinot:

Japp, missade den också. Hade satt mig på tåget precis kl 10 och kopplat upp datorn på nätet. Skulle börjat med att gå in på SweC och denna tråden först så hade jag hängt på... nu gick jag in först en vid 11 och då var det givetvis för sent.

Kollade sidan (http://www.icahemma.se/konsol-classic-mini-nes-nintendo-p-435...) hela dagen igår, men ingen mer uppdatering. Sedan i morse så är den även sidan/produkten bortplockad (404 - Vi hittar tyvärr inte produkten ni söker).

Inte lätt detta...

Är dock, precis som du, tacksam iaf. till alla er som tipsar här i tråden (alltid hjälper det några), men lite småtrist att vissa bunkar upp flera.

Hörde tyvärr ett dåligt rykte som gick ut på att Nintendo just inte kommer tillverka fler av denna utan bara pytsa ut de som finns i lager...det vore ju märkligt, men det ska väl vara om det inte lönar sig för dem att distribuera en sådan billig maskin samtidigt som Switch ska ut nu.
Ryktet ska dock tas med en rejäl nypa salt och jag hoppas verkligen det inte stämmer.
Det skulle innebära ytterligare hysteriska prisökningar på andrahandsmarknaden (och att den blir en raritet...).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 5820K, Ballistix Sport 16GB DDR4 2400mhz, ASUS STRIX GTX 980ti Gaming CUIII, ASUS X99, Samsung Evo 512GB SSD, Seagate 3TB HD, Antec Kühler 950 (vätskekyld CPU), beQuiet Straight Power 10 800w Gold Modular, Chassi:Fractal Design R5,
Q-Pad MK-80 tangentbord, Q-Pad QH-90 headset, Q-Pad MK8 Lasermus, Razer Orbweaver Chroma, Zowie Camade sladdbungie.
Konsoler & annat: Nintendo NES Mini Classic, PS 1,2 & 3, Xbox, Xbox 360, SEGA Dreamcast, Nintendo 64, Gamecube, PSP + en mängd Game & Watch och obskyra 80-talsderivat av dessa, Samt en Amiga 500 och en Colour Genie hemdator fr 1982.

Permalänk
Skrivet av EquinoXXX:

Jag fick min igår (20/2) från Media Markt internetbutik.
Den beställde jag i oktober 2016, så det tog sin tid. Jag fick reda på att bara på Media Markt i Sverige har de över 3000 beställningar som ej blivit levererade ännu och Bergsala hade informerat dem för nån vecka sen att de kan leverera max 10st per vecka till dem (alltså totalt i hela landet)...det lär med andra ord ta ett tag för alla att få sitt ex. Surt.
På GameStop fick jag höra att de inte trodde de skulle få fler levererade alls.

Den var iaf värd sin slant, funkar utmärkt och är väldigt smidig att använda. Tänk dock på att skaffa förlängningssladd till handkontrollerna (finns bla i lager på Inet) eftersom de är sjukt korta, ca 60cm.

Priserna på ebay, blocket etc är ju dock helt sjuka, 2000 spänn för en oöppnad, men det är tyvärr lika illa över hela världen...

Skickades från m.sweclockers.com

Vilket sammanträffande, jag fick mina två från media markt igår. Det kom som en chock när jag såg mailet om att ordern hade skickats då jag också hade beställt väldigt sent därifrån.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon183825:

Jo det är allt bra tur det, skulle aldrig ge så mycket pengar för något jag redan äger i fysisk form och dumpat själv dessutom.

Slängde ihop en egen "NES Classic Mini" (OK, kanske Famicom Classic Mini vore bättre att kalla den då jag bara har Famicom och Famicom Disk System spel hemma) av Raspberry Pi 3 med spelen jag redan äger och använder på stationära speldatorn och vips så var det problemet löst.

Nu är det smidigt att ta med sig denna lilla box när man ska hem på spelkväll hos någon plus att emulationen är mycket mer klockren än på Nintendo's egna!

NES Classic Mini för flera tusen, skrattretande.

Jag ångrar fortfarande att jag sålde min riktiga NES konsol och spelkassetter till denna, då jag behövde pengar till att köpa en Super Nintendo istället runt år 1993 Och det ser illa ut med min order av nya NES konsolen och en extra handkontroll. Jag mejlade Inet idag och fick just svar att jag har köplats 776 på Inet. Inet skriver också: Dessvärre är det helt obekräftat när denna order blir komplett i dagsläget.

Permalänk
Skrivet av anon144494:

Jag ångrar fortfarande att jag sålde min riktiga NES konsol och spelkassetter till denna, då jag behövde pengar till att köpa en Super Nintendo istället runt år 1993 Och det ser illa ut med min order av nya NES konsolen och en extra handkontroll. Jag mejlade Inet idag och fick just svar att jag har köplats 776 på Inet. Inet skriver också: Dessvärre är det helt obekräftat när denna order blir komplett i dagsläget.

Jag kan ju bara säga att prissättningen på NES Classic Mini hos såna butiker som Swedenmobile och teknikproffset.se som visas hos Pricerunner är fullständigt förkastlig. Att agera seriös butik och samtidigt "scalper", som dessutom inte har några i lager att leverera, det är riktigt ruttet!
Att en sån aktör som CDON också tar 1100kr för en konsol med riktpris 799 kr är bara dålig reklam. Att de som handhar marknadsföring där sätter såna priser visar bara att de borde byta personal på marknadsförings/inköpsavdelningen, eftersom de antingen är inkompetenta eller helt enkelt bara utnyttjar sina kunder på värsta sätt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 5820K, Ballistix Sport 16GB DDR4 2400mhz, ASUS STRIX GTX 980ti Gaming CUIII, ASUS X99, Samsung Evo 512GB SSD, Seagate 3TB HD, Antec Kühler 950 (vätskekyld CPU), beQuiet Straight Power 10 800w Gold Modular, Chassi:Fractal Design R5,
Q-Pad MK-80 tangentbord, Q-Pad QH-90 headset, Q-Pad MK8 Lasermus, Razer Orbweaver Chroma, Zowie Camade sladdbungie.
Konsoler & annat: Nintendo NES Mini Classic, PS 1,2 & 3, Xbox, Xbox 360, SEGA Dreamcast, Nintendo 64, Gamecube, PSP + en mängd Game & Watch och obskyra 80-talsderivat av dessa, Samt en Amiga 500 och en Colour Genie hemdator fr 1982.

Permalänk
Medlem

Fick mail från CDON nu:

Information angående din order på ”Nintendo Nes Classic mini Controller”.

Som rapporterats i media och på sociala medier i Sverige och utomlands kan vi nu bekräfta att vi fått besked från leverantörshåll att leveranserna av Nintendo NES Mini och Nintendo Nes Classic Mini Controller kommer att upphöra.

Vi har inte fått någon information om varför leveranserna kommer upphöra, men det står klart att vi tyvärr inte kommer kunna leverera produkter till alla som förhandsbokat. Vi har sökt Nintendo för ytterligare information om varför de inte kommer kunna leverera konsoller och kontroller samt om det kan förväntas längre fram. Hittills har vi dock inte kunnat få några sådana besked, vilket också verkar vara genomgående för alla i rapporteringen i media.

Vi beklagar att din order inte går att leverera men vi kan inte påverka beslutet som Nintendo tagit. Din order kommer att avbokas per automatik och det kommer skickas ut bekräftelse på detta inom kort. Har du betalat med kort kommer det reserverade beloppet att tas bort.

Med vänlig hälsning CDON.com

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!