Corsair K95 RGB Platinum

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av TrueType:

Okej, tack!
En annan fråga, om man tittar på t.ex Logitech G15 kan man välja 3 olika profiler för macroknapparna.
Finns det liknande knappar i K95 RGB Platinum? Såg inga på bilderna.

Det finns olika profiler för hela tangentbordet, men inte för enbart makroknapparna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Det finns olika profiler för hela tangentbordet, men inte för enbart makroknapparna.

Okej, det låter ju ännu bättre än om det bara skulle vara för makroknapparna!

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Hatar macrotangenterna skulle inte använda det ens om ja fick betalt.

Tycker att de gjort dem rätt så vettiga på detta tangentbord faktiskt. De är inte för många, och de sitter på ett ställe där de är lättåtkomliga men inte tar upp massor med extra plats.

För min del skulle jag t.ex. kunna ha
G1 - Screenshots
G2 - Spela in film manuellt
G3 - Spara film autoinspelning
G4 - ?
G5 - ?
G6 - Push to speak

Jag har visserligen tangenter bundna till ovanstående funktioner, men det är lite jobbigt om man spelar flera spel och en del spel behagar att sätta någon funktion på de tangenterna. Jag fick t.ex. byta min screenshot-tangent nyligen p.g.a. det. Med dessa makrotangenter skulle jag kunna ha dem på samma hela tiden.

Permalänk
Medlem

Förstår inte trenden med att vilja ha smuts på sitt tangentbord? Av allt att döma verkar det vara samma typ av yta som ex qpad's mig serier, dvs du måste skölja det för att få bort det. Vanlig trasa räcker inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Att priserna ligger högt beror på att de säljer ändå. Kidsen verkar ju älska belysning till vilket pris som helst. Ge fan i o köp skiten så får ni se att priserna sjunker😉

När det gäller belysning så är ju tangentbordet den enda accessoaren där det faktiskt fyller en funktion. För min del får det gärna bara vara vitt ljus istället för att se ut som en julgran. Men att kunna se tangenterna när man sitter i ett helt mörkt rum är bara bra.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Det är inte för mig helt enkelt. Kostnaden skenar också iväg på dom produkter som har rgb idag kan jag tycka.
Om filcot kommer med RGB spelar ingen roll då det redan finns utan.
Vi är alla olika, jag är född 1986 och tycker inte om det, men kul att att finns folk som tycker olika

Skickades från m.sweclockers.com

Ursäkta för lite sent svar!

Visst kostnaden skenar.
Men när jag tänker tillbaka, så betalade jag typ 2000Kr för ett Logitech G19 och då vart det ett rubberdom T-Bord

Jag tror det är 15 år sen

Ok, det hade ju en liten liten LCD display som kunde visa game stats och system information

Men ändå 2000Kr för ett rubberdom, det vart mycket pengar då.
Jag kunde ju lika bra köpt ett T-Bord för 89Kr.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Ursäkta för lite sent svar!

Visst kostnaden skenar.
Men när jag tänker tillbaka, så betalade jag typ 2000Kr för ett Logitech G19 och då vart det ett rubberdom T-Bord

Jag tror det är 15 år sen

Ok, det hade ju en liten liten LCD display som kunde visa game stats och system information

Men ändå 2000Kr för ett rubberdom, det vart mycket pengar då.
Jag kunde ju lika bra köpt ett T-Bord för 89Kr.

Som sagt, allas budgeterat olika. Smärtgränsen för mig när det gäller tangentbord fort jag ligger runt 12-1300:-
Gillar avskalad och minimalistisk design om vi säger så, känner till G19 då en polare hade det.
Jag är inte i behov av disco på mitt skrivbord helt enkelt, inte svårare än så

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X