Skrivbordsunderlägg som inte bubblar sig.

Permalänk
Medlem

Skrivbordsunderlägg som inte bubblar sig.

Hej Alla skrivbordsunderlägg jag haft hittills börjar efter ett tag att bli bubbligt. Det släpper alltså från underlaget så att det blir ojämnt.

Finns det något som inte gör så?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Köp en musmatta av variant "extra"-bred

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Köp en musmatta av variant "extra"-bred

Blir inte det för mjukt om man ska skriva? Eller finns det hårda varianter som är bra?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

@Larsp777: Har du testat någon variant i läder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNoNa:

@Larsp777: Har du testat någon variant i läder?

Nej, egentligen bara billiga från t.ex. Clas Ohlsson t.ex.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag har en asus rog sheath under mus och tangentbord. Tycker det funkar bra och har inte märkt att det blir "mjukt" när man skriver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Nej, egentligen bara billiga från t.ex. Clas Ohlsson t.ex.

Det är väl det som är problemet, skaffa en med lite mer kvalitet helt enkelt.

Å andra sidan så varför inte bara använda bordet som det är utan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Det är väl det som är problemet, skaffa en med lite mer kvalitet helt enkelt.

Var ju därför jag frågade här i tråden...

Skrivet av loefet:

Å andra sidan så varför inte bara använda bordet som det är utan..

Beror väl på hur rädd man är om sitt skrivbord. inte för att mitt är så fint dock

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Beror väl på hur rädd man är om sitt skrivbord. inte för att mitt ä så fint dock

Är det gjort i riktigt trä så går det alltid att slipa om och lägga på ett nytt lager lack om man nu är rädd om det.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag har haft en rundad variant av den här från IKEA, de håller för allt.
Den nya har visst någon form av "ficka" på vänster sida, men i övrigt är det väldigt bra tycker jag. (ser ut som att den går att skära bort i värsta fall )
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40246156/

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hushallsapparater/steelseries-qck-king-size-mu...
Haft denna modell i ett par år. Lätt att rengöra och ligger stilla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem

När du säger skriver, menar du med papper och penna eller tangentbord? att skriva med penna på en musmatta är helt omöjligt.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Är det gjort i riktigt trä så går det alltid att slipa om och lägga på ett nytt lager lack om man nu är rädd om det.

Fast är det ett fint skrivbord är det kanske enklare att köpa ett rejält skrivbordsunderlägg :).

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

@Larsp777: Beror ju mycket på smak och stil, själv föredrar jag så lite så möjligt på skrivbordet.

Men, skaffa ett i bättre kvalitet med skinn, linoleum eller liknande material. Undvik om möjligt plast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

När du säger skriver, menar du med papper och penna eller tangentbord? att skriva med penna på en musmatta är helt omöjligt.

Jag menar skriver på vanligt papper som man gjort i flera hundra år

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

@Larsp777: Beror ju mycket på smak och stil, själv föredrar jag så lite så möjligt på skrivbordet.

Men, skaffa ett i bättre kvalitet med skinn, linoleum eller liknande material. Undvik om möjligt plast.

Jo, är väl sant. Har du ett fint skrivbord? Själv har jag bara ett gammalt från IKEA.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips!

Inga mer bubbliga underlägg!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

@Larsp777: Ånej inget fancy här, ett begagnat Kinnarpsbord som jag sågat sönder skivan för det var helt gigantiskt till en början. Fick även ta till vinkelslip för att kapa ner underredet
Skivan är någon MDF med faner historia, men fungerar fint att ha till datorn samt att skriva på ifall man flyttar undan tangentbordet.

Skulle skivan ge sig så gör det inget, enkelt att byta ut om man behöver, då är underredet mer värt att spara på.